• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1403053121545
  • خبرنگار : 71654

ویدئوی جالب از خوردن پرتقال معلق در فضا

ویدئوی جالب از خوردن پرتقال معلق در فضا

فضانوردان فقط هر چند ماه یک بار میوه تازه دریافت می‌کنند، بنابراین از هر لقمه از آن لذت می‌برند.

به گزارش ایسنا، یک ویدئو جدید نشان می‌دهد که متیو دومینیک(Matthew Dominick)، فضانورد ناسا، از تکه‌ای از پرتقال که به تازگی به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده شده است، بهترین استفاده را می‌برد. یک ویدیوی کوتاه پرتقال را نشان می‌دهد که معلق در فضا به آرامی به سمت دومینیک شناور می‌شود و او دهانش را باز می‌کند تا آن برش را بگیرد.

به نقل از اسپیس، دومینیک در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ما به تازگی از طریق وسایل نقلیه باری پروگرس و سیگنوس میوه تازه دریافت کرده‌ایم. ما هر تکه‌ از این خوراکی‌های نادر در فضا را جشن می‌گیریم.

از آنجایی که محموله‌ها فقط به صورت متناوب به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رسند، هیچ راه آسانی برای خوردن سبزیجات و میوه‌های تازه برای ماهها وجود ندارد. ناسا مکمل‌های مغذی در دسترس دارد، اما فضانوردان دریافتند که هیچ جایگزینی مثل میوه واقعی نمی‌شود.

ویدئوی جالب از خوردن پرتقال معلق در فضا

نمایندگان ناسا در سال ۲۰۲۰ نوشتند که میوه‌ها و سبزیجات تازه «بیشترین مورد درخواستی» از سوی فضانوردان هستند. عرضه میوه‌ها و سبزیجات تازه به طور منظم با هر وسیله نقلیه‌ای وارد ایستگاه می‌شود و مشتاقانه توسط خدمه هواپیما مصرف می‌شود.

خوشبختانه، یک جایگزین وجود دارد که به معنای واقعی کلمه در ایستگاه فضایی بین‌المللی در حال رشد است و آن مجموعه‌ای از آزمایش‌ها است که باغ‌های میوه و سبزیجات را در مدار آزمایش می‌کنند که گاهی به فضانوردان اجازه می‌دهد تا نتایج مطالعه را مصرف کنند. فضانوردان پس از کاشت بذرهای خود در فضا از برداشت تربچه، کاهو، فلفل چیلی و سایر غذاهای تازه لذت می‌برند.

غذای تازه فضایی در سال ۲۰۲۳ زمانی که فرانک روبیو فضانورد ناسا به شوخی درباره گم کردن یک گوجه‌فرنگی‌ در ایستگاه فضایی بین‌المللی صحبت کرد، خبرساز شد.

هنگامی که در نهایت گوجه توسط سایرین پیدا شد، تصاویر ناسا از کیسه حاوی گوجه نشان داد که گوجه‌ها پس از ماه‌ها گم شدن در مدار، کم آب و کمی له شده بودند. به غیر از مقداری تغییر رنگ، رشد میکروبی یا قارچی قابل مشاهده‌ای وجود نداشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha