• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403053121521
  • خبرنگار : 50042

استاندار گیلان تاکید کرد

ضرورت تقویت اقتصاد گردشگری در روستاها

ضرورت تقویت اقتصاد گردشگری در روستاها

ایسنا/گیلان استاندار گیلان با تأکید بر تقویت اقتصاد گردشگری تصریح کرد: برای پایداری گردشگری روستایی برای اینکه زیست بوم آن منطقه حفظ شود، باید مشاغل روستایی در کنار کشاورزی، تقویت شود تا اقتصاد گردشگری خانواده‌ها شکل گیرد.

اسدالله عباسی امروز، ۳۱ مردادماه در شورای توسعه گردشگری استان که در سالن جلسات انصاری استانداری برگزار شد، با اشاره به گردهمایی جهانی اربعین حسینی اظهار کرد: رمز جاودانه نهضت حسینی را در پیاده روی اربعین و حضور پرشکوه زائرین شاهد هستیم. در تاریخ خیلی از قیام‌ها شده اما چطور نهضت عاشورای حسینی ماندگار شد، رمز آن را باید در اهداف قیام جستجو کرد.

استاندار گیلان افزود: روایتگری و جهادتبیین این واقعه عظیم توسط حضرت زینب (س) ماندگار شده و تداوم دارد، امروز مسئله اربعین نمادی از اجتماع و وحدت مسلمانان شده که تبلیغ فرهنگی و روایتگری در شکلگیری این اجتماع عظیم نقش، آموزه‌های اربعین درس و تجربه است و نمایانگر جبهه حق و باطل، دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ارزشمند تاریخی و گردشگری گیلان گفت: ابنیه تاریخی استان میراث ارزشمندی از گذشتگان است که باید در حفظ و صیانت و مرمت آنها کوشا باشیم، هر دستگاهی که بناهای تاریخی و ثبت شده در اختیار دارد مکلف و موظف است حفظ و نگهداری کند و سپس به عنوان موزه یا مکانی برای بازدید گردشگران در نظر گرفته شود و از این طریق هم درآمدزایی صورت گیرد.

عباسی با تأکید بر تقویت اقتصاد گردشگری تصریح کرد: برای پایداری گردشگری روستایی برای اینکه زیست بوم آنجا حفظ شود، باید مشاغل روستایی در کنار کشاورزی، تقویت شود تا اقتصاد گردشگری خانواده‌ها شکل گیرد. میراث فرهنگی به تنهایی نمی‌تواند این امر را پوشش دهد و می‌تواند از ظرفیت نهادهای مختلف استفاده کند.

استاندار گیلان تاکید کرد: باید دستاوردها و میراث ارزشمند صیانت شود و در این راستا سرمایه گذاران را برای مشارکت در مرمت و ساماندهی این آثار تاریخی فراخوان کنیم.

ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی گیلان اظهار کرد: بیش از ۱۵۰بنای تاریخی با حجم سرمایه گذاری  ۵۰۰میلیارد تومان توسط بخش دولتی، خصوصی و مشارکتی مرمت شده است، همچنین پیگیری قانون تعیین تکلیف بیش از ۲۲۰ اثر تاریخی ثبت شده در اختیار دستگاه‌ها به منظور حفاظت و صیانت از آثار تاریخی، کشف و شناسایی ۱۶۱۱ قلم شیء از قاچاقچیان، تشکیل پرونده برای ۵۰ نفر از سوداگران اموال فرهنگی، پیگیری ۳۱۰ مورد جرائم مرتبط با آثار غیرمنقول و جرائم مربوط به آثار منقول، طراحی، ساخت و نصب بیش از۱۵۰ تابلوی معرفی اثر تاریخی و نصب در محل، طراحی و ساخت و نصب ۷۵ تابلو معرفی اماکن تاریخی فرهنگی از دیگر اقدامات میراث فرهنگی استان طی سه سال اخیر بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha