• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403053121482
  • خبرنگار : 71955

مشاور وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد

اجرای طرح آموزش مهارت‌های سبک زندگی اسلامی - ایرانی در کشور در سال‌جاری

اجرای طرح آموزش مهارت‌های سبک زندگی اسلامی - ایرانی در کشور در سال‌جاری

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان با بیان اینکه دو قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یعنی راه اندازی مهدکودک و اتاق مادر و کودک در ستاد و در وزارت آموزش و پرورش دنبال شده است گفت: مکانی را تجهیز کردیم برای مادرانی که فرزند دارند.

به گزارش ایسنا، عاطفه السادات مدبرنژاد، در دومین رویداد ایران جوان، ایران قوی که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: خانواده و آموزش و پرورش اصلی ترین بستر و عامل تربیت محسوب می‌شود. خانواده دارای نقش‌های متعددی است. نقش پدری، مادری، خواهر و برادری را بارها شنیدیم که اگر در خانواده نقش‌های خواهری و برادری تعریف شده باشد، مسلما فرزندان از یکدیگر می‌آموزند.

وی با بیان اینکه فرزندان بر یکدیگر می تازند و از یکدیگر حمایت می‌کنند، افزود: علاوه بر خانواده، نظام تعلیم و تربیت نیز دارای نقش اساسی در این زمینه است. این نظام در زمینه فرهنگ‌سازی برای جوانی جمعیت و تکالیفی که در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برای وزارت آموزش و پرورش مشخص شده است، تاثیر به‌سزایی دارد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان با اشاره به تاثیر دو ماده در فرهنگ‌سازی، ادامه داد: در زمینه فرهنگ‌سازی دو ماده مهم از جمله آموزش مهارت‌های سبک زندگی، آموزش مهارت‌های دوران بلوغ تربیت نیروی انسانی توانمند برای درس مدیریت خانواده و سبک زندگی و گنجاندن محتواهای مرتبط با سیاست‌های کلی جمعیت و سیاست‌های کلی خانواده و در نهایت در ماده سی و چهار تقویت رشته‌های مرتبط با حوزه خانواده، جزو تکالیف آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال طرح ملی آموزش مهارت‌های سبک زندگی اسلامی ایرانی در سراسر کشور در جهت آموزش مهارت ها به دانش‌آموزان، والدین و دبیران در سراسر کشور دنبال می شود افزود: دو کتاب تالیف شد و این کتاب‌ها هم به عنوان محتواهای کمک آموزشی در اختیار استانها قرار گرفته است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان با بیان اینکه علاوه بر تقویت محتواهای مرتبط در کتاب‌های درسی، در محتوای غیر رسمی مثل مجلات پیوند، مجلات خانواده و مجلات رشد هم به صورت ویژه به این مورد پرداخته شده است ادامه داد: آموزش مهارت‌های دوران بلوغ یکی از برنامه‌های ویژه‌ای هست که در وزارت آموزش و پرورش با اولویت دختران مناطق محروم در مدارس شبانه روزی دنبال می‌شود.

مدبرنژاد با بیان اینکه علاوه بر آموزش تهیه محتواها و بسته‌های آموزشی بهداشتی برای دختران، آموزش‌ها هم دنبال می‌شود، گفت: در کنار این موارد در شیوه نامه نظام جامع آموزش خانواده‌ها، این موضوعات جزو سرفصل‌های عمومی گنجانده شده است و این آموزش‌ها برای والدین به عنوان کسانی که رکن اصلی تربیت دانش آموزان محسوب می‌شوند، در مدارس دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی توانمند برای درس مدیریت خانواده و سبک زندگی اهمیت دارد افزود: در تمام کشور دوره‌های توانمندسازی برای دبیران صورت گرفته؛ در هفته دوم شهریور ماه نیز به همت معاونت آموزش متوسطه دوره‌های توانمندسازی برای سرگروه‌های درسی و تعدادی از دبیران درس مدیریت خانواده برگزار می‌شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان با بیان اینکه کانالی در بستر شاد شکل گرفته که دبیران استانی دبیرخانه‌های جوانی جمعیت به صورت هفتگی به بحث و تبادل نظر و انتقال تجربیات بپرداختند ادامه داد: با این کار اگر مشکلی در راستای اجرای قانون به وجود بیاید بتوانند به هر حال تجربیات خودشان را در اختیار یکدیگر قرار دهند.

مدبرنژاد با بیان اینکه محور بعدی که باید به آن اشاره کنم، خانواده‌محور شدن فعالیت‌های ورزشی در وزارت آموزش و پرورش است عنوان کرد: رویکرد به سمتی رفته است که مسابقات ورزشی به شکل مادرـ دختری، پدر ـ پسری، پدر ـ دختری در حال اجراست اما برای نخستین بار رویداد ایران جوان ـ ایران قوی را با سه محور خانواده، مدیران و ادارات کل در سال جاری داشتیم که از برگزیده ها در دو هفته پیش تجلیل به عمل آمد.

وی با بیان اینکه دو قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یعنی راه اندازی مهدکودک و اتاق مادر و کودک در ستاد و در وزارت آموزش و پرورش دنبال شده اظهار کرد: مکانی را تجهیز کردیم برای مادرانی که فرزند دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha