• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1403053121453
  • خبرنگار : 71974

ایسنا با افتتاح ساختمان شماره ۲، عصر جدیدی از نوآوری در رسانه را آغاز کرد

ایسنا با افتتاح ساختمان شماره ۲، عصر جدیدی از نوآوری در رسانه را آغاز کرد

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با رونمایی ساختمان شماره ۲ خود، گام مهمی در جهت توسعه زیرساخت‌های آموزشی و حمایت از استارت‌آپ‌های حوزه رسانه، به ویژه در حوزه هوش مصنوعی برداشت. همزمان با این رویداد، دو پلتفرم آموزشی نوین با هدف تربیت خبرنگاران حرفه‌ای و ارتقای سطح دانش در حوزه تولید محتوا رونمایی شد. این اقدام، گامی مهم در جهت تحقق تعهد ایسنا به نوآوری و حمایت از ایده‌های خلاقانه در صنعت رسانه محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا؛ معاونت آموزش، پژوهش و فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران در راستای محقق ساختن اهداف خود با همکاری «جهاد دانشگاهی» به منظور توسعه زیرساخت‌های آموزشی و استارتاپ‌های رسانه ‌ای به راه ‌اندازی دو وبسایت «مدرسه خبر» و «سامانه جامع آموزش مجازی» اقدام کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران با راه اندازی «مدرسه خبر ایسنا» هدف آموزش و تربیت خبرنگاران حرفه‌ای را به صورت جدی‌ در پیش گرفته است و با توجه به نیازهای روزافزون حوزه خبر و تولید محتوا، دوره‌های آموزشی متنوعی را به صورت آنلاین برای دانشجویان و علاقه‌مندان به خبرنگاری به صورت آزاد ارائه می‌دهد. دانش‌آموختگان می‌توانند در پایان دوره بعد از قبولی در آزمون نهایی مدرک مشارکت در این دوره‌ها را دریافت کنند.

اصول خبرنویسی، مترجمی خبر، عکاسی خبری، تدوین ویدیوی خبری، فیلمبرداری خبری و آموزش خبرنگاری از جمله دوره‌هایی است که «مدرسه خبر ایسنا» اقدام به برگزاری آن‌ها می‌کند. هدف از برگزاری این دوره‌های آزاد، اشتغال و درآمدزایی برای فراگیران بعد از مشارکت در این دوره‌ها است.

«سامانه جامع آموزش مجازی ایسنا» نیز پلتفرم دیگری است که از آن در مراسم روز گذشته رونمایی شد. هدف از این وبسایت گسترش پهنه‌ آموزش به علاقه‌مندان به خبر و تولید محتوا است که با اولویت ارائه خدمات به همکاران جهاد دانشگاهی و خانواده جهاد راه اندازی شده است. کلاس‌های این دوره نیز به صورت آنلاین برگزار می‌شود و تفاوتی با کلاس‌های حضوری ندارد. به این ترتیب که شامل انجام تکلیف، آزمون، کارنامه و سایر فرایند های آموزشی می‌شود.

دوره‌های آموزشی این سامانه حوزه‌های مختلفی از جمله رسانه، مهارت آموزی در بخش تولید محتوا با تمرکز روی تولید محتوا از طریق تلفن همراه و هوش مصنوعی دربرمی‌گیرد. تاکنون چهار دوره آموزش ضمن خدمت در این راستا با موفقیت برگزار شده است.

معاونت آموزش، پژوهش و فناوری خبرگزاری ایسنا، با هدف حمایت از اکوسیستم رسانه‌ای کشور، از استارت‌آپ‌های حوزه رسانه، به ویژه در زمینه هوش مصنوعی و تولید محتوا، حمایت می‌کند. این معاونت با افتتاح ساختمان شماره ۲ ایسنا و ایجاد شبکه‌ای گسترده از همکاری‌ها، بستری مناسب برای رشد و شکوفایی ایده‌های نو در حوزه رسانه فراهم آورده است.

در این مراسم کلانتر مهرجردی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، بر نقش کلیدی همکاری‌های درون‌سازمانی در بهبود عملکرد حوزه آموزش و حمایت از استارت‌آپ‌ها تاکید کرد.

وی با قدردانی از تلاش‌های خبرگزاری دانشجویان ایران، افزود: برای دستیابی به اهداف بلندمدت در این حوزه، نیازمند یکپارچگی و هم‌افزایی همه بخش‌های جهاد دانشگاهی هستیم.

در مراسم افتتاح ساختمان شماره دو خبرگزاری ایسنا و رونمایی از این دو وبسایت، علاوه بر معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، کلانتر مهرجردی؛ دهقانی، رئیس جهاد دانشگاهی استان یزد، محمدمهدی خیرجو، مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد شیرکوند، قائم مقام مدیر عامل خبرگزاری ایسنا، امین صبحی، معاون اتاق خبر خبرگزاری و محمدجواد عرشیان، معاون آموزش، پژوهش و فناوری خبرگزاری ایسنا شرکت داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha