• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403053121393
  • خبرنگار : 71567

توضیح دانشگاه خوارزمی در باره یک خبر

توضیح دانشگاه خوارزمی در باره یک خبر

در پی انتشار خبری تحت عنوان «اقدام عجیب یکی از بخش‌های دانشگاه خوارزمی برای ممانعت از حضور اعضای هیات علمی جهاد دانشگاهی» در خبرگزاری دانشجویان ایران، این دانشگاه توضیحاتی در این زمینه ارائه داد.

به گزارش ایسنا؛ پس از انتشار خبری با عنوان «اقدام عجیب یکی از بخش‌های دانشگاه خوارزمی برای ممانعت از حضور اعضای هیات علمی جهاد دانشگاهی» در خبرگزاری دانشجویان ایران مبنی بر اقدام یکی از معاونت های دانشگاه خوارزمی در منع کردن اعضای هیات علمی جهاد دانشگاهی از حضور در دفاتر و محل آموزش و بی‌نتیجه بودن پیگیری‌ها و رایزنی‌ها، در نهایت قصد جهاد دانشگاهی برای پیگیری این موضوع از طریق معاونت حقوقی وزارت علوم، روابط عمومی این دانشگاه توضیحاتی در این زمینه ارائه داد.

در متن روابط عمومی دانشگاه خوارزمی آمده است:

«خبر منتشر شده در خبرگزاری ایسنا تحت عنوان ممانعت دانشگاه خوارزمی از حضور اعضای هیأت علمی جهاد دانشگاهی استان البرز در محل کارشان، ضمن تکذیب خبر منتشره به اطلاع می رساند:

دانشگاه خوارزمی در راستای حمایت از جهاد دانشگاهی استان البرز از سال های گذشته نسبت به تأمین محل کار همکاران آن جهاد دانشگاهی مساعدت و همکاری لازم را مبذول داشته است.

لکن در حالی که جهاد دانشگاهی استان البرز می بایست در استان البرز استقرار یافته و به ارائه خدمت علمی و پژوهشی به جامعه علمی آن استان مبادرت ورزد، متاسفانه اعضای هیأت علمی و کارکنان جهاد دانشگاهی استان البرز صرفا به جهت رفاه حال خود به حضور در تهران اصرار ورزیده و از عزیمت به کرج خودداری می نمایند.

شایان ذکر است که محل استقرار نامبردگان در پردیس دانشگاه خوارزمی در کرج مورد استفاده و بهره برداری نامبردگان بوده و تمهیدات مناسبی در جهت حمایت از ایشان در استان البرز تخصیص یافته است.

 دانشگاه خوارزمی اولا به دلیل کمبود فضای آموزشی در تهران و ضرورت ارائه خوابگاه به دانشجویان دختر شهرستانی و ثانیا به لحاظ اینکه محل خدمت جهاد دانشگاهی استان البرز طبیعتا در همان استان می باشد امکان تخصیص فضای لازم در تهران در ساختمان خوابگاه را به نامبردگان ندارد».

در این زمینه غلامرضا اسکندریان، رییس جهاد دانشگاهی واحد البرز در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد: جهاد دانشگاهی واحد البرز با دانشگاه خوارزمی متناظر است، از زمانی که بخشی از این دانشگاه به البرز منتقل و با تاسیس استان البرز همزمان شد، جهاد دانشگاهی واحد البرز نیز کاملا به البرز منتقل شد. چون بخشی از دانشگاه خوارزمی در تهران مستقر است. جهاد دانشگاهی نیز بخشی از نفرات، تمرکز و فعالیت خود را در تهران ادامه داد.

وی در ادامه تصریح کرد: جهاد دانشگاهی به صورت کامل در البرز مستقر است و در این استان کاملا فعال هستیم اما در تهران نیز در مکان هایی که در اختیار داشتیم به فعالیت های آموزشی و پژوهشی خود ادامه دادیم. همچنان که در حال حاضر دوره های آموزشی ما بیش از ۳۰۰ فراگیر دارد که دانش آموزان دختر و پسر در آن تحصیل می کنند. همچنان که بخشی از خدمات پژوهشی ما در تهران ادامه می یابد. ضمن اینکه واحد انتشارات ما نیز در تهران باقی مانده است و انتشار کتب دانشگاه خوارزمی را برعهده دارد.

اسکندریان تاکید کرد: اینکه گفته می شود جهاد دانشگاهی البرز به دلیل رفاه حال خود اعضای هیات علمی به کرج نیامده است درست نیست؛ چرا که ما در البرز مستقر هستیم و در تهران نیز فعالیت داشتیم. متاسفانه از ۲۷ اسفند ماه گذشته توسط دانشگاه خوارزمی با متصل به روش های غیرمتعارف جلوی انجام فعالیت های ما گرفته شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha