• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 1403053121370
  • خبرنگار : 71263

تصویب پروژه ۲۰ میلیارد دلاری برای صادرات برق به سنگاپور

تصویب پروژه ۲۰ میلیارد دلاری برای صادرات برق به سنگاپور

مرحله اول یکی از بلندپروازانه‌ترین پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر در جهان، مجوز زیست‌محیطی را کسب کرد تا راه برای صادرات برق خورشیدی از استرالیا به سنگاپور هموار کند.

به گزارش ایسنا، دولت استرالیا روز چهارشنبه، به مرحله اول پروژه ۲۰ میلیارد دلاری «ای ای پاور لینک»، چراغ سبز داد. شرکت «سان کیبل» که سازنده این پروژه است، در ماه مه سال میلادی گذشته، توسط مایک کنون بروکس خریداری شد.

تحت این پروژه، یک کابل برق زیردریایی به طول ۴۳۰۰ کیلومتر، یک مزرعه خورشیدی با ظرفیت بیش از ۲۰ گیگاوات در نورترن تریتوری استرالیا را به شهر-کشور سنگاپور متصل خواهد کرد. این کشور آسیایی، زمین برای تولید کافی برق تجدیدپذیر ندارد. مزرعه خورشیدی و این کابل، چهار برابر بزرگتر از پروژه‌های مشابهی خواهند بود که در حال حاضر، در سطح بین‌المللی فعالیت می‌کنند.

تانیا پلیبرسک، وزیر محیط زیست استرالیا در بیانیه‌ای گفت: این پروژه عظیم، بزرگترین منطقه خورشیدی در جهان خواهد بود و استرالیا را به عنوان رهبر جهان در انرژی سبز معرفی می‌کند.

مرحله اول، شامل چهار گیگاوات پنل خورشیدی و یک کابل ۸۰۰ کیلومتری تا داروین است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سازنده این پروژه، آغاز صادرات برق در اوایل دهه ۲۰۳۰ را هدف گذاری کرده است. با این حال، هنوز به دریافت موافقتنامه‌هایی از گروه‌های بومی در استرالیا و همچنین سنگاپور و اندونزی نیاز دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۳۱ ۱۴:۴۵

چطور اینا میتونن همچین ابر پروژه ای بسازن و از یک قاره به قاره دیگه برق صادر کنن ولی تو ایران که همه چیز به وفور در دسترس هست،مشکل برق داخلی داریم و قطعی برق بعد ۳سال دوباره شروع شده و زندگی ۵۰،۶۰میلیون نفر خراب کرده؟

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۳۱ ۱۷:۳۰

بجای صادرات به سنگا پور به ایران صادر کنیدتااین قدر قطعی برق نداشته باشیم روزانه۲ باروهر بار ۲ ساعت چاههای کشاورزی۸ ساعت در شبانه روز

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۱ ۱۶:۵۸

ایران یکی از بهترین مکانها برای انرژی خورشیدی هست اما هیچ استفاده ای نمی شود

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۰۰:۰۶

سلام بجای صادرات اول مملکت خودت رو ساپورت کن بعد هر چقدر دوست دارید صادر کنید مسکن مهر اسلامشهر هرروز دو تا سه ساعت پی درپی قطعی برق داریم لطفاً بداد برسید

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۱۲:۳۸

کشاورزان اصفهان روزی پنج ساعت قطعی برق تمام محصولات خشکید

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۰۹:۴۹

بله... مردم رو میزارید تو مذیقه و بهشون فشار میارید، اداره ها رو تعطیل میکنید و ساعت کاری رو کم میکنید، به همین بهونه ها برق رو هر روز قطع میکنید ، حالا میخواید برق صادر کنید

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۱۲:۲۹

چرا از قاره ای به قاره دیگه برق میفروشن اون وقت ما تو کشور خودمون باید قطعی برق داشته باشیم