• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403053121319
  • خبرنگار : 50294

سگ‌های بلاصاحب؛ معضلی که گریبانگیر شهرها شده

سگ‌های بلاصاحب؛ معضلی که گریبانگیر شهرها شده

ایسنا/کردستان رئیس کمیسیون ورزش و سلامت همگانی شورای اسلامی شهر سنندج ضمن اشاره به بحران وجود سگ‌های بلاصاحب بەعنوان یک معضل اجتماعی، بر ضرورت اتخاذ تدابیر جدی برای کنترل جمعیت این حیوانات تأکید کرد.

فرهاد میمنت آبادی امروز (۳۱مرداد) در جلسه کمیسیون ورزش و سلامت همگانی شورای اسلامی شهر سنندج که با هدف ارائه راهکارهایی برای مقابله با معضل سگ‌های بلاصاحب و رسیدگی به درخواست اداره بهداشت شهرستان مبنی بر جمع‌آوری زباله، با حضور اعضای کمیسیون، انجمن حمایت از حیوانات، نماینده اداره بهداشت و مدیران مرتبط شهرداری برگزار شد، ضمن ابراز نگرانی از افزایش بی‌رویه سگ‌های بلاصاحب، اظهار کرد: افزایش بی‌رویه جمعیت سگ‌های بلاصاحب علاوه بر تبدیل شدن به یک معضل اجتماعی، خطرات جدی مانند تهدید شهروندان، مسائل بهداشتی، آلودگی محیط زیست و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم را بەهمراه دارد.

وی تصریح کرد: از جمله دلایل‌ افزایش بی رویه جمعیت سگ‌های بلاصاحب،انتقال سگ‌ها از روستاها و شهرهای اطراف به این شهر و عدم همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مختلف با شهرداری در راستای کنترل جمعیت این حیوانات است.

رئیس کمیسیون ورزش و سلامت همگانی شورای اسلامی شهر سنندج عنوان کرد: مبارزه با معضل سگ‌های بلاصاحب علاوه بر هزینه‌های هنگفت برای شهرداری، موجب ایجاد اختلاف نظر در بین شهروندان شده است، برخی از افراد جمع‌آوری این حیوانات را ضروری می‌دانند، در حالی که برخی دیگر با آن مخالف هستند، لذا برای حل این مشکل، عزم راسخ همه ادارات و نهادهای مرتبط ضروری است.

میمنت آبادی با اشاره به درخواست اداره بهداشت مبنی بر جمع‌آوری زباله‌های سطح شهر، گفت: شهرداری سنندج همواره در تلاش بوده است تا محیط شهری را تمیز و زیبا نگه دارد، با این حال برای دستیابی به این هدف مشارکت همه شهروندان و همکاری سایر دستگاه‌ها ضروری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha