• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403053121314
  • خبرنگار : 50184

مدیرعامل باشگاه:

تیم زاگرس با قدرت به سطح اول هندبال ایران برمی‌گردد 

تیم زاگرس با قدرت به سطح اول هندبال ایران برمی‌گردد 

ایسنا/کرمانشاه مدیرعامل باشگاه زاگرس اسلام آبادغرب از برنامه‌ریزی برای بازگشت این تیم به سطح اول هندبال ایران خبر داد و گفت: زاگرس اسلام آبادغرب با قدرت به هندبال ایران برمی‌گردد.

سجاد اعظم در جمع خبرنگاران، با اشاره به مشکلاتی که تیم هندبال زاگرس در سالهای گذشته پشت سر گذاشته، اظهار کرد: تیم هندبال زاگرس از نیمه‌های دهه ۹۰ به عرصه رقابت‌های لیگ هندبال ایران وارد شد و پس از چند سال توانست به رقابت‌های لیگ برتر هندبال راه پیدا کند. 

وی به سابقه نایب قهرمانی این تیم در رقابت‌های لیگ برتر هندبال ایران و حضور در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا اشاره کرد و افزود: متاسفانه علیرغم افتخاراتی که این تیم برای استان کرمانشاه به همراه آورده بود، نه از سوی مسئولین استانی و نه از سوی صاحبان سرمایه‌داران و کارخانه‌داران استان مورد حمایت قرار نگرفت. 

مدیرعامل باشگاه زاگرس اسلام آبادغرب به مشکلات مالی تیمش در اواخر حضورش در رقابت‌های لیگ برتر اشاره کرد و گفت: تیم ما چند سال پیش برای حضور در رقابت‌های لیگ برتر با مشکلات مالی زیادی مواجه شده بود، لذا در تلاش برای پیدا کردن حامی مالی بودیم و حتی موافقت‌هایی را هم گرفته بودیم، اما در میانه راه استاندار وقت کرمانشاه وعده داد که به این تیم کمک می‌کند و ما طبق وعده استاندار مقدمات حضورمان در رقابت‌های لیگ را فراهم کردیم که متاسفانه در لحظه آخر استاندار به وعده خود عمل نکرد و به ناچار از رقابت‌های لیگ برتر انصراف دادیم. 

وی ادامه داد: سال گذشته نیز باز هم به دلیل همین مشکلات و نیز اعلام کناره‌گیری تعدادی از بازیکنان غیربومی که بخشی از قرارداد آنها پرداخته نشده بود، مجبور به انصراف از لیگ برتر هندبال شدیم و در نهایت به لیگ دسته اول سقوط کردیم. 

اعظم اضافه کرد: پس از این ماجرا و بویژه موضوع کناره‌گیری بازیکنان غیربومی که در نیمه‌های فصل تیم زاگرس را رها کردند، تلاش کردیم تا بجای شرکت در رقابت‌های لیگ به بازیکن سازی در استان بپردازیم. 

وی تاکید کرد: براین اساس، امروز باشگاه زاگرس حدود ۳۰۰ بازیکن در رده‌های سنی خردسال تا نوجوانان دارد که ظرف یکی دو سال آینده از ظرفیت آنها برای حضور در رقابت‌های لیگ استفاده خواهیم کرد. 

مدیرعامل باشگاه زاگرس اسلام آبادغرب در ادامه زاگرس اسلام آبادغرب را شناسنامه ورزش کرمانشاه در رشته‌های تیمی  دانست و گفت: هر چند در حال حاضر در رده سنی بزرگسالان تیم لیگی نداریم، اما با توجه به پشتوانه‌سازی که داشته‌ایم، ظرف یکی دو سال آینده در رقابت‌های لیگ دسته اول یا لیگ برتر ایران شرکت خواهیم کرد. 

وی تاکید کرد: طی سالهای گذشته سختی‌های زیادی کشیدیم، از بدقولی مسئولین گرفته تا بی‌توجهی سرمایه گذاران استان، اما با این وجود ما به فکر کارهای بزرگ هستیم و با قدرت دوباره به هندبال ایران بر می‌گردیم، چراکه این استان پر از پتانسیل‌ در این رشته است و باید آن را دوباره شکوفا کنیم.

اعظم در ادامه با بیان اینکه عدم حمایت از تیم‌های ورزشی استان از سوی اسپانسرها ضربه زیادی به ورزش کرمانشاه زده، عنوان کرد: معتقدم که برای حل این مشکل، استاندار کرمانشاه باید ورود داشته باشد و وحدت رویه‌ای را برای حمایت از تیم‌های لیگی در استان بوجود آورد.

تیم زاگرس با قدرت به سطح اول هندبال ایران برمی‌گردد 

در لیگ آیندگان ایران شرکت می‌کنیم 

به گزارش ایسنا، در ادامه مهدی حمیدیه دبیر هیات هندبال استان کرمانشاه و مدیر آکادمی هندبال زاگرس نیز در تشریح فعالیت‌های این آکادمی عنوان کرد: یکی از نقاط ضعفی که تیم زاگرس در رقابت‌های لیگ داشت، استفاده از بازیکنان غیربومی و صرف هزینه‌های زیادی بود که برای جذب آنها انجام می‌دادیم، بنابراین پس از اینکه تیم از رقابت‌های لیگ انصراف داد، با همکاری رئیس هیات هندبال شهرستان به فکر راه اندازی آکادمی هندبال زاگرس افتادیم تا بتوانیم استعدادهای هندبالی اسلام آبادغرب را شناسایی کرده و آنها را پرورش دهیم. 

وی به برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت، میان مدت و بلند مدت برای دستیابی به جایگاه گذشته این باشگاه با پرورش بازیکنان بومی اشاره کرد و افزود: در این راستا، دو مرحله طرح استعدادیابی این رشته را در سطح شهرستان برگزار کردیم که ماحصل آن حدود ۳۰۰ هندبالیستی است که اکنون مشغول تمرین در این آکادمی هستند و هیچ هزینه‌ای حتی هزینه لباس هم از  آنها گرفته نمی‌شود. 

حمیدیه با بیان اینکه در حال حاضر از رده سنی خردسال و نونهال تا نوجوانان در این آکادمی پرورش داده می‌شود، عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها در برنامه بلندمدت پنج ساله باید در بخش جوانان و بزرگسالان هم بازیکنان سطح اول بومی در این رشته داشته باشیم که اکنون در رده سنی نوجوانان قرار دارند. 

وی تاکید کرد: سال گذشته برای اولین بار در رقابت‌های آموزشگاه‌های استان شرکت کردیم که در تمامی رده‌های سنی از خردسال تا نوجوان عنوان قهرمانی را کسب کردیم و در مسابقات آموزشگاه‌های کشور نیز از مجموع ۱۲ بازیکنی که تیم استان را تشکیل دادند، ۱۰ بازیکن  آن از باشگاه زاگرس بودند. 

دبیر هیات هندبال استان افزود: هفتم شهریور مسابقات خردسالان و ۱۹ شهریور هم مسابقات نونهالان منطقه ۴ کشور را به میزبانی سنندج داریم که تیم زاگرس کرمانشاه در این مسابقات شرکت خواهد کرد. 

وی یادآورشد: همچنین تیم زاگرس بنا دارد در مسابقات لیگ آیندگان کشور در رده سنی نونهالان با حضور ۱۲ باشگاه کشور شرکت کند که تنها ورودی شرکت در این رقابت‌ها حدود ۳۰ میلیون تومان است. 

به گفته این مسئول، در حالی که هنوز تیم زاگرس در هیچ کدام از مسابقات کشوری شرکت نکرده، اما به واسطه فیلم‌هایی که از بازی بازیکنان آن منتشر شده تاکنون شش نفر دعوتی به اردوی تیم ملی در رده سنی نونهالان داشته‌ایم. 

وی در ادامه اسلام آباد غرب را یکی از قطب‌های هندبال ایران معرفی کرد و گفت: در حال حاضر این باشگاه سومین آکادمی بزرگ هندبال ایران از نظر تعداد ورزشکار به شمار می‌رود. 

به گفته حمیدیه در حال حاضر حدود ۳۰۰ نفر در آکادمی هندبال زاگرس به عنوان ورزشکار فعالیت می‌کنند.

تیم زاگرس با قدرت به سطح اول هندبال ایران برمی‌گردد 

بخشی از ایرادات سالن شهبازی برطرف شده است

غلامحسین جعفری رئیس هیات هندبال اسلام آبادغرب و قائم مقام باشگاه زاگرس نیز در این نشست با اشاره به فعالیت‌های آکادمی هندبال زاگرس در اسلام آبادغرب، افزود: خوشبختانه در حال حاضر هندبال زاگرس یک شور  ورزشی را در این شهر کوچک و محروم بوجود آورده است. 

وی افزود: با توجه به فضای همدلی خوب و مناسبی که بین اعضای آکادمی هندبال زاگرس وجود دارد، در آینده می‌توانیم دوباره به یکی از قدرت‌های هندبال ایران تبدیل شویم. 

جعفری ادامه داد: سال گذشته رقابت‌های لیگ هندبال در شهرستان اسلام آبادغرب با حضور ۱۲ تیم برگزار شد که همه این تیم‌ها از باشگاه زاگرس بودند و امسال هم قرار است این لیگ برگزار شود. 

وی در ادامه در خصوص وضعیت سالن شهید شهبازی به عنوان سالن محل تمرینات تیم زاگرس اسلام آبادغرب نیز گفت: زمانی که زاگرس در رقابت‌های لیگ برتر ایران حضور داشت، فدراسیون به دلیل مشکلاتی که این سالن داشت از مسئولین ورزش و جوانان استان خواسته بود تا برای بهسازی آن اقدام کنند که در سالهای گذشته در بحث نور و سیستم گرمایشی آن اقدامات خوبی صورت گرفت، اما بحث سیستم سرمایشی و کفپوش آن هنوز اجرایی نشده که امیدواریم مسئولین ورزش استان برای بهسازی آن اقدام کنند. 

رئیس هیات هندبال اسلام آبادغرب یادآور شد: در صورتی که اسلام آبادغرب میزبان مسابقات هندبال شود، مسابقات را  در سالن انقلاب برگزار خواهیم کرد. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha