• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403053121308
  • خبرنگار : 90047

بلاتکلیفی ورزشکاران ناشنوا برای شرکت در بازی‌های آسیایی

بلاتکلیفی ورزشکاران ناشنوا برای شرکت در بازی‌های آسیایی

بازی‌های آسیایی ناشنوایان در حالی قرار است بعد از ۴۵ سال از ۲۴ مهر تا ۸ آبان به میزبانی ایران برگزار شود که به دلیل عدم آمادگی تیم‌های خارجی هنوز مشخص نیست بازی ها به میزبانی ایران برگزار می‌شود یا خیر؟

 مصطفی نکو لعل آزاد رییس فدراسیون ناشنوایان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برگزاری بازی‌های آسیایی ناشنوایان به میزبانی ایران، اظهار کرد: طی آخرین نشستی که با حضور پرگر رییس کنفدراسیون ورزش ناشنوایان آسیا در وزارت ورزش و جوانان داشتیم، او اعلام کرد نگرانی برای برگزاری بازی‌ها نیست اما من معتقدم به دلیل عدم اعلام آمادگی تیم ها به صورت رسمی، جای نگرانی وجود دارد که بازی‌ها لغو شود.

وی گفت: ۳ ماه است که با وجود بدهی های سنگین فدراسیون، اردوهای آماده سازی ورزشکاران را برای شرکت در بازی‌های آسیایی برگزار می‌کنیم و همچنان منتظر هستیم تا ببینیم بازی‌های آسیایی ناشنوایان برگزار می‌شود یا خیر؟

رییس فدراسیون ناشنوایان افزود: این بازی‌ها قرار است در ۱۴ رشته مردان و ۹ رشته بانوان برگزار شود که تمام تمهیدات لازم برای برگزاری بازی‌ها انجام شده و آماده برگزاری بازی‌های آسیایی هستیم اما عدم آمادگی تیم‌های خارجی برای شرکت در این بازی‌ها ما را در بلاتکلیفی قرار داده که آیا بازی‌های آسیایی برگزار می‌شود یا خیر؟ اگر برگزار نمی‌شود حداقل زودتر اعلام کنند تا این همه هزینه برای برگزاری اردوها پرداخت نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: در آخرین جلسه‌ای که ۱۵ مرداد با استاندار تهران داشتیم استاندار اعلام کرد که تا آخر مرداد تیم‌های خارجی فرصت دارند تا حضور خود را برای شرکت در بازی‌های آسیایی به صورت کتبی اعلام کنند. با وجود اتمام مهلت قانونی اعلام شده هنوز خبری از برگزاری یا لغو بازی‌های آسیایی ناشنوایان نیست.

نکو لعل آزاد همچنین در خصوص بدهی‌های فدراسیون گفت: فدراسیون بیش از ۱۶ میلیارد بدهی داشت که تا امروز با بودجه‌ای که وزارت ورزش در اختیار فدراسیون قرار داده ۶ میلیارد آن را پرداخت کردیم و حدود ۱۰ میلیارد تومان از بدهی‌ها باقی مانده است، سعی داریم ظرف ۳ ماه آینده کل بدهی‌ها تسویه شود.

وی در پایان با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی بودجه فدراسیون ناشنوایان در سال جاری، اظهار کرد: بودجه امسال فدراسیون ۳۵ میلیارد تومان است که از این مبلغ چیزی حدود ۹ میلیارد تومان را از وزارت ورزش دریافت کردیم که ۶ میلیارد آن را برای بدهی‌های فدراسیون هزینه کردیم. واقعا لحظه‌شماری می‌کنیم تا ببینیم بازی‌های آسیایی ناشنوایان برگزار می‌شود یا خیر؟ در صورت لغو بازی‌ها بلافاصله اردوها را تعطیل می‌کنیم تا پیش از این زیر بار فشار هزینه ها قرار نگیریم. 

انتهای پیام                         

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha