• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403053121295
  • خبرنگار : 71505

فرماندار ویژه شهرستان ری تشریح کرد

جزئیات برگزاری آئین جاماندگان اربعین حسینی/جابجایی جاماندگان با ۱۲۰۰ اتوبوس و ون در ۱۴ نقطه تهران

جزئیات برگزاری آئین جاماندگان اربعین حسینی/جابجایی جاماندگان با ۱۲۰۰ اتوبوس و ون در ۱۴ نقطه تهران

فرماندار ویژه شهرستان ری در تشریح جزئیات برگزاری آئین جاماندگان اربعین حسینی، گفت: دلدادگان جامانده از راهپیمایی اربعین حسینی(ع) در نجف و کربلا، با ۱۲۰۰ اتوبوس و ون در ۱۴ نقطه تهران و در مسیرهای ۸ گانه جابجا خواهند شد.

مهدی باب الحوائجی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات برگزاری آئین جاماندگان اربعین حسینی گفت: تاکنون ۴۵ جلسه با محوریت موضوع مراسم پیاده روی اربعین حسینی (ع) برگزار و ۱۴ کمیته تخصصی در ذیل ستاد تشکیل و نسبت به برگزاری جلسات و برنامه ریزی مناسب جهت برگزاری مراسم در روز اربعین اقدام کردند.

وی افزود: مهمترین موضوع در برگزاری مراسم پیاده روی اربعین، توجه ویژه به مسائل فرهنگی و تلاش در جهت معرفی هرچه بیشتر فرهنگ والای عاشورا بویژه برای نسل جوان توسط موکب‌های فعال در مسیر می‌باشد. همچنین با توجه به اهمیت بالای تأمین نظم و امنیت مراسم مقرر شد تا تمامی کمیته‌ها برای اقدامات و برنامه‌های تدوین شده خود نسبت به طراحی پیوست انتظامی و امنیتی اقدام کنند.

باب الحوائجی ادامه داد: با توجه به تقسیمات استانی مدیریت برگزاری مراسم از میدان امام حسین (ع) تا پل آزادگان در اختیار فرمانداری تهران و سپاه حضرت محمد رسول الله «ص» و از پل آزادگان تا آستان مطهر حضرت عبدالعظیم تحت مدیریت فرمانداری ویژه شهرستان ری و سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) می‌باشد که هماهنگی و هم افزایی بسیار خوبی میان مجموعه‌ها شکل گرفته و در واقع شاهد مدیریت واحد پیرامون موضوع برگزاری مراسم در موضوعات مختلف می‌باشیم.

فرماندار ویژه شهرستان ری در تشریح تمهیدات ترافیکی آئین جاماندگان اربعین گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته در روز مراسم ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس و ۲۰۰ دستگاه خودروی ون در ۱۴ نقطه و در مسیرهای ۸ گانه در خدمت زائرین و شهروندان گرامی خواهد بود. در روز اربعین استفاده خطوط یک و شش مترو نیز از ساعت ۵:۳۰ صبح تا پایان مراسم به صورت رایگان در اختیار مسافرین می‌باشد.

وی افزود: با توجه به خیل عظیم زائرین که از شهرستان‌های همجوار ری در مراسم حضور خواهند یافت جهت تسهیل در تردد این عزیزان با هماهنگی‌های انجام شده با شرکت راه آهن تعداد ۶ رام قطار محلی در مسیر ری، قرچک، ورامین و پیشوا نسبت به جابجایی مسافرین در مسیرهای رفت و برگشت اقدام خواهند کرد و با هماهنگی‌های صورت گرفته با فرمانداری‌های این شهرستان‌ها مقرر شد بخشی از ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی آنها نیز در امر جابجایی زائرین به ویژه در مسیر بازگشت اقدام کنند.

باب الحوائجی تأکید کرد: یکی از اقدامات بسیار خوبی که انجام شده طراحی نقشه کامل مسیر پیاده روی از میدان امام حسین «ع» تا آستان مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) می‌باشد که شهروندان می‌توانند با مراجعه به آدرس map.farhangsara.ir نسبت به بارگیری برنامه بر روی گوشی‌های تلفن همراه خود اقدام کنند. در این برنامه محل استقرار کلیه مراکز خدمات رسان، امدادی و انتظامی مسیر همچون محل موکب‌ها، مساجد، مدارس، سرویس‌های بهداشتی، پایانه‌های حمل و نقل عمومی، ایستگاه‌های مترو، مراکز درمانی و سایر مجموعه‌ها مشخص شده است.

فرماندار ویژه شهرستان ری ادامه داد: بنده به سهم خود از همه مسئولین و پرسنل ادارات و دستگاه‌های استانی و شهرستانی جهت مساعدت و حضور فعال در امر برگزاری مراسم تقدیر و تشکر دارم و ان‌شاءالله با لطف خداوند متعال و مدد اهل بیت (ع) و عنایت خاصه حضرت ولی عصر (عج) و تلاش و همت همه دست اندرکاران، مراسم امسال پیاده روی دلدادگان اربعین حسینی (ع) هر چه بهتر و با شکوه‌تر برگزار و همه ما در خدمت رسانی به زائرین و عاشقان حضرت اباعبدالله (ع) و جلب رضایت شهروندان موفق باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha