• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۶
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403053121210
  • خبرنگار : 50214

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد:

روز جهانی مسجد روز بازنگری در نقش مساجد است

روز جهانی مسجد روز بازنگری در نقش مساجد است

ایسنا/یزد مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان یزد به مناسبت روز جهانی مساجد، این روز را فرصتی برای بازنگری در نقش مساجد و کارکردهای آن ذکر کرد و افزود: در حال حاضر ۸۹۳ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعالیت دارند.

«محسن رستگاری» ضمن گرامیداشت روز جهانی مساجد گفت: روز جهانی مسجد روز بازنگری در نقش و کارکردهای مساجد است که بتوان در راستای توجه به نقش فرهنگی، اجتماعی، سیاسی مساجد را دنبال کرد و مورد توجه قرار داد.

وی افزود: مسجد محل تربیت، رویش جوانان و شهدایی مثل شهید حاج حسن دانش و شهدای انقلاب اسلامی است، مسجد شهید پرور، تمدن ساز و جامعه پرور است که می‌تواند نقش خود را در جامعه اسلامی نشان دهد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره نقش مساجد گفت: رهبر معظم انقلاب در کلام نورانی خود درباره نقش های اساسی مساجد فرمودند: اگر قرار باشد مسجد اثرگذار باشد لازم است برقرار باشد و برای مخاطبان خاص خود برنامه های خاص داشته باشد. مسجد برقرار مسجدی است که قبل از اذان صبح باز باشد و تا پاسی از شب به مردم خدمات ارائه دهد.

رستگاری گفت: در راستای گفتمان انقلاب اسلامی و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر نقش مساجد، ما سعی کرده ایم در استان یزد نیز این اهداف را دنبال کنیم و با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در این مسیر گام برداریم.

وی ادامه داد: اجرای طرح استانی طراوت در بیش از ۵۰ مسجد و ۸۰ گروه دختر و پسر و حضور بیش از ۱۵۰۰ نوجوان در مساجد شهر یزد، اجرای طرح مسجد پایگاه قرآنی در ۲۱۳ کانون فرهنگی هنری مساجد استان، برگزار طرح مسجد کانون نشاط با ثبت حدود ۷۰۰ فعالیت در مساجد شهر یزد از جمله این برنامه ها است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد ادامه داد: هدف ما بازگرداندن رونق و حضور قشر جوان و نوجوان به مساجد است و سعی کرده ایم از ظرفیت های مختلف در سطح استان و کشور استفاده کنیم.

رستگاری بیان کرد: در طرح عهدواره نیز با معرفی شهدای کانونی سعی کرده‌ایم در جهت ترویج مسیر شهید و شهادت گام برداریم و در کنار آن نیز با توجه به کانون های تخصصی خواهران و تشکیل ۳۱ کانون در مسیر فعال کردن حوزه خواهران در مساجد گام برداشته ایم.

وی ادامه داد: پشتیبانی از مربیان مساجد و امامان جماعتی که در مسجد کادر نوجوان تشکیل داده اند و حمایت از مربیان و اعزام بیش از ۲۰۰ مربی به مشهد مقدس و برگزاری دوره‌های آموزشی از جمله برنامه های دیگر ما در سطح استان بوده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی ستاد کانون‌های مساجد استان، رستگاری در پایان بیان کرد: در سطح استان ۸۹۳ کانون فرهنگی هنری تشکیل شده است که در تمامی سطح استان سعی کرده ایم مساجد را مورد توجه قرار داده و فعال کنیم و امیدواریم بتوانیم با حمایت و استفاده از ظرفیت دستگاه های فرهنگی و شهری در مسیر فعال کردن بیشتر مساجد و کانون ها گام برداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha