• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۰۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403053021075
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

مدیرکل امور مالیاتی استان:

بیش از ۲۵ هزار مودی مالیاتی آذربایجان شرقی محل مصرف مالیات خود را مشخص کردند

بیش از ۲۵ هزار مودی مالیاتی آذربایجان شرقی محل مصرف مالیات خود را مشخص کردند

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی با اشاره به آیین‌نامه اجرایی نشان‌دار کردن مالیات‌ها گفت: از آغاز اجرای این طرح در استان تا پایان مهلت تسلیم اظهارنامه، تعداد ۱۴۷ هزار و ۸۱۲ مؤدی در قالب فرم «تبصره ماده ۱۰۰» نسبت به توافق مالیاتی اقدام کردند که از این بین ۲۵ هزار و ۷۲۳ نفر از مؤدیان مالیاتی استان با نشان‌دار کردن مالیات‌های ابرازی خود، از بین ۷۳ طرح و پروژه در حال اجرا استان، در تأمین اعتبار کامل ۶۸ طرح و پروژه استان مشارکت کردند.

عیسی اورج‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در این راستا برای تامین اعتبار ۷۳ پروژه ملی در سطح استان، در حدود ۵۶۲ میلیارد و ۱۸۹ میلیون تومان اعتبار نیاز بود که در حدود ۵۳۴ میلیارد و ۵۴۳ میلیون تومان معادل ۹۵.۰۸ درصد تامین اعتبار است و تنها در حدود ۲۷ میلیارد و ۶۴۶ میلیون تومان معادل ۴.۹۲ درصد اعتبار لازم باقی مانده است و بقیه اعتبار نیز توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، تأمین بودجه و تکمیل خواهد شد.

وی افزود: بیش‌ترین اقبال مؤدیان مالیاتی استان به تخصیص مالیات‌های ابرازی در راستای پروژه‌های آموزش و پرورش با مشارکت هفت هزار و ۱۱۶ مودی که میزان اعتبار لازم ۱۵۲ میلیارد و ۱۷۴ میلیون تومان بوده که ۱۰۰ درصد آن تامین اعتبار شده است، علاوه بر آن پروژه‌های صنعت و معدن (توسعه شهرک‌های صنعتی و کمک به صنایع)، فرهنگ و هنر و گردشگری، توسعه و خدمات شهری، روستایی و عشایری، اداره امور عمومی (احداث، بهسازی مراکز اداری و دولتی و ..) ورزش و تفریحات نیز ۱۰۰ درصد تامین اعتبار شده‌اند.

وی مطرح کرد: پروژه‌های آموزش عالی با مشارکت سه هزار و ۹۴۸ مودی که میزان اعتبار لازم ۱۰۶ میلیارد و ۲۳۹ میلیون تومان بوده که ۹۲.۳۳ درصد آن تامین اعتبار شده است، پروژه‌های حمل‌ونقل (احداث راه، رفع نقاط حادثه خیز و ...) با مشارکت چهار هزار و ۴۶۵ مودی که میزان اعتبار لازم ۱۰۴ میلیارد تومان بوده که ۹۱.۶۳ درصد آن تامین اعتبار شده است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی در ادامه افزود: پروزه‌های منابع آب (آبرسانی، کشاورزی و محیط زیست، آب و فاضلاب و ...) با مشارکت ۲هزار و ۷۱۹ مودی که میزان اعتبار لازم ۶۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که ۹۳.۷۲ درصد آن تامین اعتبار شده است و پروژه‌های حفظ نظم و امنیت عمومی با مشارکت یک هزار و ۲۸۳ مودی که میزان اعتبار لازم ۳۹ میلیارد میلیون تومان بوده که ۸۲.۸۶ درصد آن تامین اعتبار شده است.

وی خاطرنشان کرد: «طرح نشان‌دار کردن مالیات‌ها» در راستای مردمی کردن اقتصاد روز چهارشنبه چهار مردادماه ۱۴۰۳ به صورت رسمی رونمایی شد و بنا بر اعلام سیاست‌گذاران و مسئولان اقتصادی و همچنین کارشناسان حوزه مالیات طرح مزبور برای مودیان انگیزه‌بخش بوده و باعث می‌شود آن‌ها احساس کنند که می‌توانند در مسیر خدمات دولت و اولویت‌های پروژه‌های «ملی» و «استانی» نقش آفرینی کنند.

وی اضافه کرد: مودیان در جریان ارائه فرم «تبصره ماده ۱۰۰» محل خرج کرد مالیات‌های پرداختی خودشان را با تخصیص آن به طرح‌ها یا پروژه‌های اولویت‌دار ملی و استانی تعیین نمودند و به این شکل مشارکت مؤثری در توسعه و اجرای طرح‌های سازنده در زمینه‌هایی مثل بهداشت و درمان، آموزش، راه و ترابری و ... انجام دادند.

اورج‌زاده اذعان کرد: طرح‌ها و پروژه‌ها طبق ضوابط قانونی و در چهارچوب معینی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور از تمامی استان‌ها انتخاب و به سازمان امور مالیاتی کشور معرفی شده بودند و شرط اساسی در انتخاب طرح و پروژه‌ها این موضوع بود که حداکثر منافع عمومی را به دنبال داشته باشند و با منابع در نظر گرفته شده تا پایان سال خاتمه پیدا کنند و به بهره‌برداری برسند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی، وی در ادامه گفت: به موجب آیین‌نامه اجرایی هیات وزیران، سازمان امور مالیاتی کشور مبالغ تخصیص یافته مودیان به پروژه‌ها را به صورت سیستمی به اطلاع سازمان برنامه و بودجه کشور می‌رساند و سازمان برنامه نیز حداکثر یک ماه پس از دریافت اطلاعات اختصاص یافته به پروژه‌ها نسبت به تخصیص و اعتبار بودجه به آن‌ها اقدام می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha