• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403053020789
  • خبرنگار : 71660

اسپوتنیک: مزدوران آمریکایی در «کورسک» فعالیت دارند

اسپوتنیک: مزدوران آمریکایی در «کورسک» فعالیت دارند

یک شرکت نظامی خصوصی آمریکایی در شبکه‌های اجتماعی تصاویری را منتشر کرده که حاکی از حضور نیروهای آن در منطقه «کورسک» روسیه در کنار نیروهای مسلح اوکراین است.

به گزارش ایسنا، تصاویری را که شرکت نظامی آمریکایی «فوروارد آبزرویشن گروپ» منتشر کرده، سه مرد با لباس نظامی و با بازوبند آبی‌رنگ در مقابل یک خودروی زرهی «اچ‌ام‌ام‌دابلیووی» نشان می‌دهد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد: «این شرکت مزدور آمریکایی که پیش از این به دلیل حضور در اوکراین و اسرائیل شناخته شده بود، در صفحه اینستاگرام خود با انتشار عکسی اعلام کرد که اعضای آن در حمله اوکراین به منطقه کورسک مشارکت دارند.»

اسپوتنیک: مزدوران آمریکایی در «کورسک» فعالیت دارند
«پسران در کورسک»

گزارش شده است که مربیان این گروه نظامی آمریکایی فعالیت خود را با نیروهای مسلح اوکراین حتی پیش از عملیات نظامی روسیه در فوریه ۲۰۲۲ آغاز کرده بودند.

پیش از انتشار این پست نیز شهروندان روستاهای مرزی در منطقه «کورسک» از حضور «مزدوران خارجی» در مناطق‌شان خبر داده بودند.

ارتش اوکراین در تاریخ ۶ اوت (۱۶ مرداد) حملات غیرمنتظره‌ای را به «کورسک» روسیه انجام داد و طبق آن چیزی که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین بیان کرده، هدف این حملات ایجاد «منطقه حائل» جهت جلوگیری از حملات مرزی مسکو بوده است.

اکونومیست اخیرا در گزارشی با استناد به منبعی در نیروهای مسلح ارتش اوکراین نوشت: «سرعت پیشروی اوکراینی‌ها کاهش پیدا کرده است و رئیس‌جمهور زلنسکی همچنان به ‌دنبال پیشروی حداکثری است.»

«آپتی علاءالدینوف» فرمانده یگان نیروهای ویژه آخمات روسیه و معاون اداره نظامی-سیاسی وزارت دفاع این کشور هم در تازه‌ترین گزارش خود پیرامون تحولات «کورسک» از توقف پیشروی نیروهای اوکراینی در ناحیه «سوژا» خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۳۱ ۱۵:۰۳

این طبیعی است که خود آمریکا قاتل کودکان فلسطینی است و خود آمریکا هم پیشنهاد مذاکره صلح به نفع خودش می‌دهد. آنگلوساکسون های حرام زاده با تربیت شدگان غرب زده یهودی یک هدف را که نسل کشی نژاد عرب از هر طیفی است دنبال می‌کنند.