• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403053020761
  • خبرنگار : 50233

استاندار سمنان عنوان کرد:

افتتاح ۷۴۸ پروژه عمرانی و اقتصادی سمنان در هفته دولت/ آخرین وضعیت ابلاغ مصوبات سفر شهید رئیسی به استان

افتتاح ۷۴۸ پروژه عمرانی و اقتصادی سمنان در هفته دولت/ آخرین وضعیت ابلاغ مصوبات سفر شهید رئیسی به استان

ایسنا/سمنان استاندار سمنان از برنامه ریزی برای افتتاح و بهره برداری از ۷۴۸ پروژه عمرانی و اقتصادی این استان با اعتباری بالغ بر ۵ هزار و ۸۶۴ میلیارد تومان در هفته دولت امسال خبر داد.

سیدمحمدرضا هاشمی، ۳۰ مرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان در سالن غدیر استانداری اظهار کرد: بخش عمده پروژه‌های استان سمنان در آخرین سفر رئیس‌جمهور شهید به استان افتتاح شد وگرنه تعداد پروژه‌های اجرایی شده امسال به مراتب بیشتر از این رقم بوده است.

وی از سهم دو هزار و ۱۴۳ میلیارد تومانی پروژه های عمرانی امسال در هفته دولت خبر داد و تصریح کرد: در هفته دولت امسال ۶۷۵ پروژه عمرانی با اعتبار دو هزار و ۱۴۳ میلیارد تومان افتتاح می‌شوند که در مقایسه با ارزش۲ هزار و ۹۰ میلیارد تومانی پروژه عمرانی هفته دولت سال قبل از نظر ارزش ریالی سه درصد رشد داشته است.

رشد ۳۴۱درصدی ارزش پروژه‌های اقتصادی در استان

وی ادامه داد: در جریان سفر رئیس جمهور فقید به استان سمنان بخش زیادی از پروژه های استان به بهره‌برداری رسید که با احتساب آنها ارزش پروژه‌ها به بیش از هشت هزار میلیارد تومان می‌رسد.

هاشمی همچنین از برنامه‌ریزی برای افتتاح ۷۲ پروژه اقتصادی استان با اعتباری بیش از سه هزار و ۷۲۱ میلیارد تومان در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: پروژه های اقتصادی امسال استان که توسط بخش خصوصی آماده افتتاح شده از نظر ارزش در مقایسه با پروژه های اقتصادی سال قبل، ۳۴۱ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در هفته دولت سال گذشته ۵۹ پروژه اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۸۴۳ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده بود .

هاشمی اضافه کرد: پروژه های اقتصادی امسال از نظر کمیت با رشد ۲۲ درصدی و از نظر ارزش رشدی ۳۴۱ درصدی را در این استان داشته است.

کلنگ زنی ۱۰۸ پروژه عمرانی در هفته دولت

وی با اشاره به اینکه به دلیل تعدد پروژه‌های نیمه‌تمام، چه در دولت سیزدهم و چه در دولت چهاردهم برنامه‌ای برای آغاز عملیات اجرایی پروژه های جدید وجود ندارد، افزود: با این وجود هر ساله عملیات اجرایی تعدادی از پروژه‌ها توسط دستگاه‌های عمومی، بخش خصوصی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و ... آغاز می‌شود که در همین راستا امسال نیز ۱۰۸ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان در استان کلنگزنی می‌شود که بخش عمده آنها به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اختصاص دارد که اکثرا از محل درآمدهای مالیاتی اجرایی می‌شوند.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان با بیان اینکه این پروژه‌ها در شهرستان‌های مختلف استان افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شوند، خاطرنشان کرد: بیشترین اعتبار در بحث اعتبارات عمرانی مربوط به دستگاه‌های راه و شهرسازی استان و شرق استان و اداره کل راهداری استان، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها،توزیع برق، شرکت شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، آب و فاضلاب استان است.

افتتاح ۷۴۸ پروژه عمرانی و اقتصادی سمنان در هفته دولت/ آخرین وضعیت ابلاغ مصوبات سفر شهید رئیسی به استان

استاندار سمنان در پاسخ به پرسشی در ارتباط با ابلاغ اعتبار مصوبات دومین سفر شهید رئیسی به استان سمنان گفت: پنج-شش وزارتخانه تاکنون مصوبات سفر دوم رئیس جمهور فقید را به استان ابلاغ کردند اما هنوز مصوبات به صورت یک‌جا به استان ابلاغ نشده است.

وی از دومین سفر دولتمردان سیزدهم به سمنان به عنوان یک سفر موفق نام برد و گفت: مجموعه استانداری و مسوولان ذی‌ربط به جد پیگیر ابلاغ کلیه مصوبات سفر دوم هستیم.

هاشمی از تامین آب پایدار به عنوان یک مطالبه جدی نام برد و اظهار کرد: تامین آب شرب مردم وظیفه حامیت است و دولت همه توان خود را برای تامین آب شرب مردم بکار می‌گیرد. البته همزمان برای تامین آب بخش کشاورزی و صنعت و بهره‌برداری بهتر از منابع موجود نیز برنامه ریزی می شود.

هیچ پروژه ای معطل ابلاغ مصوبات سفر دوم رئیس جمهور نیست

وی بر لزوم توسعه کشت های گلخانه‌ای و سیستم های نوین آبیاری تاکید و عنوان کرد: جهادکشاورزی استان مکلف است که همه توان خود را برای توسعه این مهم بکار بگیرد.

استاندار سمنان گفت: مسئولان استان به طور جدی پیگیر پروژه های سد کالپوش و خط انتقال آن به شاهرود و پروژه سد فینسک و خط انتقال آن هستند.

وی با بیان اینکه همه مدیران استان موظف به پیگیری پروژه های دستگاه خود هستند، افزود: هیچ پروژه ای در سطح استان معطل مصوبات سفر دوم رئیس جمهور شهیدمان نیست.

وی با اشاره به برخی از مهمترین چالش های پیش روی استان از کمبود آب و جمعیت به عنوان برخی از مهمترین مشکلات استان نام برد و گفت: جمعیت از مهمترین چالش‌های فعلی در استان است و مسئولان موظف به پیگیری بهبود شاخص‌های جمعیتی و فرزندآوری در استان هستند. دولت نیز اعتبارات خوبی در این بخش پیش‌بینی کرده است.

وی همچنین با اشاره به آغاز موجی از سفرها به خراسان در ایان منتهی به ۲۸ صفر گفت: همه دستگاه های استان موظفند که در این ایام همه امکانات خود را برای خدمات دهی به زوار رضوی بسیج کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha