• چهارشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401060201119
  • منبع : نمایندگی سمنان

روایت نماینده عالی دولت از خدمات دولت مردمی در استان سمنان

روایت نماینده عالی دولت از خدمات دولت مردمی در استان سمنان

ایسنا/سمنان استاندار سمنان همزمان با نخستین روز از هفته دولت با ارائه گزارشی از خدمات دولت آیت الله رییسی در یک سال گذشته به تشریح برخی از مهمترین تحولات استان در بخش های مختلف پرداخت.

سیدمحمدرضا هاشمی دوم شهریور در آیین آغاز برنامه های هفته دولت با گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: امروز پس از ۴۰ سال از شهادت شهید رجایی، نام این شهید بزرگوار در دورترین نقاط جغرافیایی کشور به‌ویژه در مناطق محروم به نیکی یاد می شود ، چرا که کار را برای رضای خدا انجام داده و هیچ شانی برای خود جز خدمتگزاری برای مردم قائل نبود.

وی با اشاره به خدمات دولت سیزدهم افزود: امروز یک سال از عمر دولت مردمی سیزدهم که با شعار فساد ستیزی، ساده زیستی، جهادی و انقلابی کار را شروع کرد، می‌گذرد.

استاندار سمنان تصریح کرد: در بحث ویروس کرونا و مقابله با این بیماری کار جهادی و انقلابی در دولت شکل‌ گرفت و به‌توفیقات ارزشمندی دست یافتیم که از کادر پزشکی و درمانی نیز تقدیر و تشکر می کنم.

وی به قدرت امروز جمهوری اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: امروز به برکت خون شهدا و برکت نعمت ولایت ، ابرقدرت های دنیا در برابر عزت، اقتدار و عظمت مردم ایران زانو زدند.

هاشمی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز در معادلات سیاسی، امنیتی و اقتصادی در منطقه تاثیرگذار است گفت: خوشبختانه ثبات نسبی اقتصادی خوبی در سطح کشور و استان شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته دولت سال جاری در استان با محوریت مردم برگزار خواهد شد ادامه داد:همه باید در جهت تزریق امید و افزایش اعتماد مردم گام برداشته و تلاش کنیم.

استاندار سمنان افزود: بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان‌اعتبار عمرانی و اقتصادی از محل سفر ریاست جمهوری به استان تخصیص یافت.

وی ادامه داد:۹۰ درصد اعتبارات تخصیص یافته‌ی نقدی عمرانی سفر ریاست جمهوری به استان تاکنون جذب و در استان هزینه شده است.

وی به درخواست‌های مردم از رئیس جمهوری اشاره و اضافه کرد:۶ هزار و ۵۰۰ خانوار از محل سفر ریاست محترم‌ جمهوری به استان از تسهیلات قرض الحسنه ۱۵ میلیون تومانی بهره‌ بردند.

وی افزود: بالغ بر ۵ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض  و ۲۰‌میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی از محل سفر ریاست جمهوری به استان به مردم پرداخت شد.

این مقام ارشد اجرایی گفت: طی یک سال گذشته بیش از ۴۵ واحد تولیدی صد درصد راکد استان احیاء و به چرخه تولید بازگشت و به دنبال آن ۱۳۰۰ نفر مجدد دعوت به کار شدند و نرخ بیکاری طی ۱۰ سال گذشته در ۳ماه سال جاری به ۶.۱ درصد رسید.

وی با بیان اینکه قرارگاه عفاف و حجاب در استان از قرارگاه های موفق در کشور بود افزود: بحث مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها در استان به همت مردم، بازاریان، اصناف، همراهی ائمه‌ جمعه و جماعت، نیروی انتظامی، بسیج و سایر عزیزان به بهترین شکل ممکن عملیاتی شد.

وی گفت: طی یکسال گذشته ۶۳ درصد اعتبارات روستایی استان افزایش یافت و ۴۲ روستای فاقد دهیاری در استان دارای دهیاری شده و اعتبار در حوزه عمرانی اقتصادی تزریق شد.

استاندار سمنان بر لزوم معرفی خدمات دولت تاکید و عنوان کرد: در راستای امید بخشی در جامعه و جهاد تبیین، اقدامات ارزنده دولت باید به اطلاع مردم رسانده شود.

روایت نماینده عالی دولت از خدمات دولت مردمی در استان سمنان

وی گفت: اعتبارات بیش از ۹۲ پروژه عمرانی استان که در هفته دولت افتتاح می شود، از محل سفر ریاست‌ جمهوری تامین شده است.

هاشمی گفت: بیش از ۹۰ درصد مطالبات کشاورزان در استان در سال جاری پرداخت شده و ۵۴ درصد خرید گندم افزایش یافته است که از اقدامات ارزنده دولت در استان است.

وی ادامه داد: از محل سفر ریاست جمهوری به استان بیش از ۷ هزار میلیارد تومان تفاهمنامه برای ساخت ۲ هزار دستگاه اتوبوس با یکی از واحدهای تولیدی استان منعقد شد که در هفته دولت ۱۰۰ دستگاه به وزارت کشور تحویل خواهد شد.

استاندار سمنان اظهار کرد: در بحث ارتباط چهره به چهره با مردم و حضور در شهرها، مناطق و روستاها در استان، بیش از ۲۴۰ مورد سفر شکل گرفت و ۱۸۰ مورد ارتباط تلفنی سامد برقرار شد که استان سمنان را در کشور به استان پیشرو تبدیل نموده است.

وی به جایگاه مردم در دولت رییسی پرداخت و از مدیران استان خواست: تکریم‌ ارباب رجوع را در اولویت و سرلوحه کاری خود قرار دهند.

وی همچنین گفت: تامین و ساخت‌ مسکن در قالب طرح نهضت‌ ملی مسکن از تاکیدات ویژه ریاست جمهوری است که قریب به ۶۰‌هزار واحد مسکونی طی ۴ سال در استان باید احداث شود که در حال حاضر عملیات اجرایی احداث بیش از ۲ هزار واحد آغاز شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha