• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403053020757
  • خبرنگار : 71505

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران خبر داد

برگزاری ششمین سرشماری عمومی کشاورزی استان تهران در سال جاری

برگزاری ششمین سرشماری عمومی کشاورزی استان تهران در سال جاری
عکس تزئینی است

معاون اطلاعات و آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از برگزاری ششمین سرشماری عمومی کشاورزی در سال جاری برای استان تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، مسعود افشین در نشست خبری امروز سه‌شنبه در تشریح اقدامات معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: این سازمان در حقیقت متولی برخی فعالیت‌ها از سوی مرکز آمار و نقشه‌برداری کشور در استان تهران است که برخی فعالیت‌ها را برعهده دارد. در همین راستا تلاش کرده‌ایم نیازهای برنامه‌ریزی استان تهران را برطرف کنیم که فعالیت‌ها در دو دسته فعالیت‌های سالانه که تکرار می‌شوند و برخی فعالیت‌های جدید تقسیم می‌شود.

وی از انجام سرشماری عمومی کشاورزی در استان تهران برای سال جاری خبر داد و افزود: ظرف ماه‌های آتی این سرشماری که در حقیقت دومین سرشماری کشور قلمداد می‌شود، در استان تهران برگزار خواهد شد. شورای عالی آمار در اردیبهشت‌ماه سال جاری مصوبه‌ای برای سرشماری عمومی کشاورزی صادر کرد که در استان تهران نیز با همکاری فرمانداران این سرشماری برگزار خواهد شد.

معاون اطلاعات و آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران ادامه داد: هدف از این سرشماری که ششمین سرشماری کشاورزی کشور محسوب می‌شود که در حقیقت اولین سرشماری در سال ۱۳۵۲ و پس از آن به فواصل ۱۰ ساله انجام شده و آخرین آن در سال ۱۳۹۳ بوده است، برای جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز و برنامه‌ریزی صحیح در حوزه کشاورزی انجام خواهد شد.

افشین تأکید کرد: در این سرشماری به کشاورزان مراجعه خواهد شد و اطلاعاتی شامل پرورش زنبور عسل، آبزیان و... دریافت خواهد شد. این سرشماری در مناطق روستایی و شهری انجام می‌شود به شکلی که در روستاهای پرجمعیت و مناطق شهری به صورت منتخب خواهد بود یعنی به آدرس بهره‌برداران مراجعه می‌کنیم و در مناطق روستایی به شکل عمومی با مراجعه حضوری این سرشماری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مقدمات سرشماری عمومی کشاورزی در استان تهران ظرف دو ماه گذشته پیگیری شده است، ادامه داد: نقشه‌های آماری تهیه شده و از اواخر شهریورماه این طرح آغاز می‌شود به شکلی که پس از جذب نیرو و انجام کلاس‌های آموزشی در 12 آبان‌ماه به مدت یک ماه عملیات اجرایی این سرشماری پیگیری خواهد شد و در خلال آن فهرستی از بهره‌برداران کشاورزی تهیه می‌شود.

افشین تأکید کرد: در قالب این طرح چارچوبی برای فعالیت‌های آینده ترسیم خواهد شد. استان تهران هشت دهم درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده؛ اما هفت درصد تولید ناخالص کشور در حوزه کشاورزی را به خود اختصاص داده؛ لذا این سرشماری اهمیت ویژه‌ای را دارد و این در شرایطی است که استان تهران در بسیاری از حوزه‌های کشاورزی همانند گلخانه‌ها، گلخانه‌های تولیدات گلخانه‌ای رتبه یک را دارد و ۳۰ درصد تولیدات گلخانه‌ای کل کشور در استان تهران قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha