• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403053020740
  • خبرنگار : 71628

خروج بی‌سابقه از اوکراین، زلنسکی را مجبور به تشکیل وزارتخانه کرد

خروج بی‌سابقه از اوکراین، زلنسکی را مجبور به تشکیل وزارتخانه کرد

رئیس‌جمهور اوکراین با تایید خروج بی‌سابقه شهروندان اوکراینی از کشور در مدت جنگ، گفت وزارتخانه جدیدی برای کمک به اجرای وظایف وزارت امور خارجه در رسیدگی به امور اوکراینی‌های خارج از کشور تشکیل می‌شود.

به گزارش ایسنا، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین خروج بی‌سابقه شهروندان اوکراینی را تایید کرده و از ایجاد یک وزارتخانه جدید برای همکاری با شهروندانی خبر داد که کشور را ترک کرده‌اند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد: «دمیترو ناتالوخا» رئیس کمیته توسعه اقتصادی پارلمان اوکراین گفته بود که روزانه، ۲۰۰ مرد در سن سربازی تلاش می‌کنند از کشور خارج شوند.

زلنسکی که برای کارمندان وزارت امور خارجه سخنرانی می‌کرد، گفت: هیچ وقت تا به الان، این اندازه از افرادمان در خارج از کشور نبوده‌اند. صحبت از میلیون‌ها اوکراینی است.

او مدعی شد، شهروندانی که کشور را ترک کرده‌اند، «تحت تاثیر پروپگاندای روسی» بوده و از روابط فرهنگی با کشورشان محروم شده‌اند.

زلنسکی افزود که «برای مقابله با تاثیر روسیه بر شهروندان اوکراینی که کشور را ترک کرده‌اند»، وزارتخانه جدیدی ایجاد خواهد شد که برخی از فعالیت‌های وزارت امور خارجه را بر عهده خواهد گرفت.

رئیس‌جمهور اوکراین ادامه داد: میلیون‌ها نفر از شهروندانمان در کشورهای دیگر هستند. ارتباطات و روابط آن‌ها با اوکراین و حفاظت از منافعمان به عنوان یک ملت از مسئولیت‌های این نهاد جدید خواهد بود.

پیشتر، «اِلا لیبانووا» مدیر اندیشکده جمعیت‌شناسی و تحقیقات اجتماعی اوکراین گفته بود که جمعیت این کشور تا ۲۰۳۳ به حداکثر ۳۵ میلیون خواهد بود.

او افزود که اوکراین قادر خواهد  بود تنها نیمی از شهروندان خود را که کشور را ترک کرده‌اند، بازگرداند.

یک روز پس از برقراری حکومت نظامی در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ در اوکراین، زلنسکی فرمانی را برای سربازگیری امضا کرد.

مردان ۱۸ تا ۶۰ ساله از خروج از کشور در مدت حکومت نظامی منع شدند. دور زدن خدمت سربازی در مدت سربازگیری در این کشور مجازات حبس تا پنج سال را به دنبال دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha