• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403053020572
  • خبرنگار : 71955

ماه شلوغ آموزش و پرورش، از راه‌اندازی موکب‌های دانش‌آموزی تا پویش مهر

ماه شلوغ آموزش و پرورش، از راه‌اندازی موکب‌های دانش‌آموزی تا پویش مهر

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش برنامه‌های این وزارتخانه در زمینه پویش مهر، اوقات فراغت و اربعین را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه طی یک ماه پیش‌رو که تقریبا ایام پایانی فصل تابستان است برنامه‌های اوقات فراغت اجرا می‌شود گفت: چند جشنواره مهم کشوری برگزار می شود که در طول سال گذشته بخش‌های مدرسه‌ای، منطقه‌ای و استانی آن انجام شده و اکنون کنگره کشوری آن برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولین جشنواره کتاب نوش چند روز گذشته با حدود ۴۰۰ نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر ابتدایی و متوسطه سراسر کشور در شهرکرد برگزار شد افزود: این جشنواره برای تمامی سطوح ابتدایی، متوسط اول و دوم برگزار شد اما مرحله کشوری آن برای دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم بود و دانش‌آموزان ابتدایی تا سطح استانی شرکت کردند.

خانی با بیان اینکه در بحث اربعین برنامه‌های مفصلی درنظر گرفته شده است گفت: استان‌های مختلفی موکب‌های اربعینی خواهند داشت؛ طرح هر مدرسه یک موکب و همچنین طرح نائب الشهید به نیابت از یک شهید برای بچه‌هایی که مشرف می‌شوند برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شش استان محوری خواهیم داشت که مرزهای آن‌ها در غرب و شرق کشور برای تردد زائران درنظر گرفته شده‌ است افزود: برنامه‌هایی را در خارج از کشور خواهیم داشت؛ در مسیر مشایه و در شهر نجف و کربلا موکب‌هایی فرهنگی برای استقبال و پذیرایی از دانش آموزان فراهم شده است همچنین همایش و تجمع بزرگ دانش‌آموزان اربعینی در مسجد سهله برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه کشوری جشنواره امید فجر فردا در شهر اصفهان برگزار می‌شود ادامه داد: محورهای جشنواره شامل نمایش، هنرهای تجسمی، ادبی، فضای مجازی، آوایی و ... است که حدود ۲۰۰۰ دختر و پسر شرکت کرده و در فاصله زمانی ۱۵ تا ۲۵ شهریور ماه اختتامیه آن برگزار خواهد شد. 

خانی با بیان اینکه کنگره ملی پویش مهر(جشنواره ملی پویش مهرمون) در فاصله ۷ تا ۱۵ شهریور برگزار می‌شود گفت: برگزیدگان بخش‌های مختلف مدرسه‌ای، منطقه‌ای و استانی در استان مازندران در این کنگره شرکت می‌کنند. همچنین در دهه آخر شهریور ماه اختتامیه جشنواره سرود رضوی نیز در مشهد برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: در آینده پویش مهر را خواهیم داشت که در همه دولت‌ها برگزار شده و امسال هم با اندک تغییراتی که از ابتکارات شهید رئیسی بوده برگزار می‌شود؛ ایشان از دانش آموزان خواسته بودند دستاوردهای خود را در این پویش به نمایش بگذارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha