• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403053020542
  • خبرنگار : 50040

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد

آغاز برداشت نوبرانه فندق در مناطق کوهستانی گیلان

آغاز برداشت نوبرانه فندق در مناطق کوهستانی گیلان

ایسنا/گیلان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: امسال به‌دلیل شرایط آب و هوایی مناسب، محصول فندق در مناطق کوهستانی زودتر از همیشه به بار نشست.

صالح محمدی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، از آغاز برداشت نوبرانه فندق از باغ‌های استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: برداشت فندق از باغ‌های پایین دست اشکورات رودسر آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه برداشت فندق هر  سال از اوایل شهریور ماه در گیلان آغاز می‌شود، بیان کرد: به‌دلیل شرایط آب و هوایی، محصول فندق امسال در مناطق کوهستانی زودتر از همیشه به بار نشست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان برداشت بالغ بر ۲۲ هزار و ۵۰۰ تنی محصول فندق را از باغ‌های استان در سال ۱۴۰۳ پیش بینی کرد و گفت: سطح زیر کشت این محصول ۲۰ هزار و ۳۰۴ هکتار است.

او ارزش اقتصادی میزان تولید فندق در سال ۱۴۰۳ را ۴۵ هزار میلیارد ریال دانست و ادامه داد: ۵۹ هزار و ۵۰۰ بهره بردار در تولید محصول فندق مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه برداشت فندق تا پایان مهر ماه ادامه دارد، اظهار کرد: گیلان رتبه نخست تولید محصول فندق را در کشور دارد و ۸۵ درصد تولید را به خود اختصاص داده است.

او شهرستان های رودسر، املش، سیاهکل، رودبار، تالش و آستارا را از مهمترین مناطق تولیدکننده فندق دانست و گفت: شهرستان رودسر بیشترین سطح زیر کشت فندق را دارد.

وی اشکورات رودسر را بزرگترین تولیدکننده فندق دانست و بیان کرد: اشکورات به‌عنوان پایتخت فندق ایران شناخته می شود.

محمدی با بیان اینکه توسعه باغ‌ها در اراضی شیب دار هر سال براساس برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود، افزود: امسال برنامه توسعه باغ‌ها را بخصوص در اراضی شهرستان های سیاهکل، رودبار، املش، رودسر، تالش، آستارا و رضوانشهر اجرا کردیم. همچنین توسعه باغ‌های فندق در ۱۰۱ هکتار از اراضی انجام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha