• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403053020463
  • خبرنگار : 71660

مادورو: آمریکا و اروپا باید برنامه‌های تروریستی زلنسکی را متوقف کنند

مادورو: آمریکا و اروپا باید برنامه‌های تروریستی زلنسکی را متوقف کنند

رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت، آمریکا و کشورهای اروپایی باید برنامه‌های تروریستی رئیس‌جمهور اوکراین علیه نیروگاه‌های هسته‌ای را متوقف کنند.

به گزارش ایسنا، «نیکولاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا با اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز و حملات اخیر اوکراین گفت: «ایالات متحده و اروپا باید برنامه‌های تروریستی زلنسکی علیه نیروگاه‌های هسته‌ای را متوقف کرده و مذاکرات سیاسی را برای تسلیم نهایی اوکراین و پایان نازیسم در این کشور تضمین کنند.»

خبرگزاری تاس به نقل از رئیس‌جمهور ونزوئلا گزارش کرد: «این گروه نازی که قدرت سیاسی را در کی‌یف به‌دست گرفته در جنگ با روسیه شکست خورده است. هم‌چنین شکست و تسلیم نیروهای مسلح اوکراین صرفا به زمان بستگی دارد و روسیه در راستای هدفش مبنی بر نازی‌زدایی پیروز خواهد شد.»

خبرگزاری آناتولی به نقل از شرکت دولتی انرژی هسته‌ای روسیه، «روس‌اتم» گزارش داد وضعیت اطراف نیروگاه‌های هسته‌ای در مناطق زاپوریژیا و کورسک به دلیل حملات اوکراین «بدتر» شده است.

مسکو و کی‌یف یکدیگر را به ایجاد آتش‌سوزی چند روز پیش در زمین نیروگاه اتمی زاپوریژیا که تحت کنترل روسیه است، متهم کرده‌اند و این در حالیست که اوکراین از ساکنان خواسته آرامش خود را حفظ کنند و هیچ نشانه‌ای از افزایش تشعشع گزارش نشده است. در همین حال شرکت دولتی «روس‌اتم» روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، حمله نیروهای اوکراینی به برج خنک‌کننده نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا که منجر به آتش‌سوزی شد، یک «اقدام تروریستی هسته‌ای» است.

علاوه بر این اقدامات تحریک‌آمیز اوکراین، ارتش این کشور درحالیکه با کمبود نیرو و مهمات در میدان نبرد دست‌وپنجه نرم می‌کند، تقریبا ۲ هفته پیش حمله رعدآسایی را به عمق خاک روسیه در منطقه «کورسک» انجام داد؛ حمله‌ای که بسیاری از تحلیلگران نظامی و حتی مقامات اوکراینی را نگران کرده زیرا نه تنها روسیه وعده پاسخ متقابل را داده است، بلکه احتمال می‌رود ارتش اوکراین قابلیت حفظ این حمله را نداشته باشد.

حملات به منطقه «کورسک»، یکی از بزرگ‌ترین تلاش‌های کی‌یف برای نفوذ به خاک روسیه از زمان آغاز جنگ ۲ کشور در فوریه ۲۰۲۲ محسوب می‌شود و «میخائیل پودولیاک» دستیار ارشد رئیس‌جمهور اوکراین هم در گفت‌وگو با روزنامه ایندیپندنت اذعان کرد متحدان غربی کی‌یف از جمله آمریکا و انگلیس از حمله اوکراین به منطقه «کورسک» روسیه مطلع بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha