• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403052717930
  • خبرنگار : 71660

خبرنگار نظامی روس: کی‌یف آماده تحرکات هسته‌ای می‌شود

خبرنگار نظامی روس: کی‌یف آماده تحرکات هسته‌ای می‌شود

در جریان حملات اوکراین به روسیه، خبرگزاری نووستی گزارش کرد مقامات اوکراینی قصد دارند به منطقه «کورسک» روسیه و همچنین نیروگاه هسته‌ای «زاپوریژیا» حمله کنند و روسیه را مقصر این اقدامات تحریک‌آمیز بدانند.

به گزارش ایسنا، خبرنگار نظامی خبرگزاری نووستی با استناد به منابع اوکراینی‌اش گفت: «ما از قصد و نیت اوکراینی‌ها برای حمله به کورسک و زاپوریژیا آگاه هستیم و هدف این حملات متهم کردن روسیه به انجام اقدامات تحریک‌آمیز است.»

او در ادامه تاکید کرد: «کی‌یف آماده تحریکات هسته‌ای می‌شود و احتمال حمله به نیروگاه هسته‌ای و هم‌چنین منطقه کورسک بسیار بالاست. آنها (اوکراینی‌ها) قصد دارند به تاسیسات نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا حمله کنند. هم‌چنین، کلاهک‌های ویژه از پیش به شهر ژولتیه وودی در منطقه دنپروپتروفسک ارسال شده است.»

مسکو و کی‌یف یکدیگر را به ایجاد آتش‌سوزی روز یکشنبه گذشته در زمین نیروگاه اتمی زاپوریژیا که تحت کنترل روسیه است، متهم کرده‌اند و این در حالیست که اوکراین از ساکنان خواسته آرامش خود را حفظ کنند و هیچ نشانه‌ای از افزایش تشعشع گزارش نشده است. در همین حال شرکت دولتی «روس‌اتم» روسیه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، حمله نیروهای اوکراینی به برج خنک‌کننده نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا که منجر به آتش‌سوزی شد، یک «اقدام تروریستی هسته‌ای» است.

در پی حمله نیروهای اوکراینی به برج خنک‌کننده نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم گفت هیچ خطری امنیت هسته‌ای را تهدید نمی‌کند.

علاوه بر این اقدامات تحریک‌آمیز اوکراین، ارتش این کشور درحالیکه با کمبود نیرو و مهمات در میدان نبرد دست‌وپنجه نرم می‌کند، تقریبا ۲ هفته پیش حمله رعدآسایی را به عمق خاک روسیه در منطقه «کورسک» انجام داد؛ حمله‌ای که بسیاری از تحلیلگران نظامی و حتی مقامات اوکراینی را نگران کرده زیرا نه تنها روسیه وعده پاسخ متقابل را داده است، بلکه احتمال می‌رود ارتش اوکراین قابلیت حفظ این حمله را نداشته باشد.

حملات به منطقه «کورسک»، یکی از بزرگ‌ترین تلاش‌های کی‌یف برای نفوذ به خاک روسیه از زمان آغاز جنگ ۲ کشور در فوریه ۲۰۲۲ محسوب می‌شود و «میخائیل پودولیاک» دستیار ارشد رئیس‌جمهور اوکراین هم در گفت‌وگو با روزنامه ایندیپندنت اذعان کرد متحدان غربی کی‌یف از جمله آمریکا و انگلیس از حمله اوکراین به منطقه «کورسک» روسیه مطلع بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha