• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403053020409
  • خبرنگار : 50455

پیاده‌روی اربعین خط مقدم مقابله با نظام سلطه است

پیاده‌روی اربعین خط مقدم مقابله با نظام سلطه است

ایسنا/قم یک پژوهشگر حوزوی گفت: کنگره عظیم و حماسی پیاده روی اربعین باب الهدی و چراغ پرفروغ برای انسان‌های حق جو و آزادی خواه است.

محمدرضا قاسمی‌نیا پژوهشگر حوزوی در یادداشتی که به مناسبت اربعین حسینی و حضور حماسی مردم پیاده‌روی اربعین در اختیار ایسنا قرار داده است، نوشت: حضور میلیون‌ها جوان زنان و مردان از سراسر جهان با شعار امت واحد و با تپش قلب‌های واحد به سوی قبله واحد در راهپیمایی معنوی و هستی آفرین اربعین، نوید زمینه سازی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی را می‌دهد و در زمان خاص که فقط خداوند به آن عالم است، همه عالم گرداگرد قطب عالم امکان جمع می‌شوند تا بشر را از جهل و جهالت، بی‌عدالتی و ظلم، ضلالت و سرگردانی و نظام شیطانی سلطه نجات خواهد داد.

هرکس در صراط مستقیم زیارت اربعین حسینی(ع) قرار گیرد از رهایافتگان کویر دنیا است و خود را از مغضوبین و نفرین شدگان و گمراهان دور ساخته است و در جرگه رحمت شدگان و سعادتمندان و رستگاران شمرده می‌شوند.

اهتزاز پرچم انتظار فرج و قیام برای حضور در لشکر انتقام یالثارات الحسین(ع) و اشتیاق برای حضور در دولت کریمه و تنفس در حیات طیبه از نشان‌های راهپیمایان اربعین و دلیل درک حضورشان است.

هر کس پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود، خداوند تعالی در برابر هر گامی برایش، هزار حسنه می‌نویسد و هزار سیئه از او محو می‌فرماید و او را هزار درجه بالا می‌برد؛ حضرت امام صادق(ع) در این کلام امیدبخش مقام زائران پیاده را بیان می‌فرماید و البته شایسته و واجب است تا زائران عزیز بامعرفت و شناخت در راه زیارت قدم بگذارند و در کسب مقامات معنوی و توحیدی و ولایی که کسب می‌کنند بر حفظ و نگهداشت این حضور همت نمایند.

راهپیمایان در مسیر عاشقی به سوی کربلا در حفظ آداب برای ورود به زیارت امام حسین(ع) تکبیر و تهلیل و تحمید و تسبیح بگویند و با لبیک به ایمان به راهش و پیروی از اهداف و دستورات و فرامینش خود را برآن حضرت وارد کنند و بگویند: اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد و مماتی ممات محمد و آل محمد.

مسافت پیاده‌روی نجف تا کربلا خط مقدم جبهه مقابله با شر و کفر، شرک و نظام سلطه است و فریاد راهپیمایان اعلام بیزاری از دشمنان قرآن کریم و اهل‌بیت(ع) و دوستی بامحبانشان است. و حق جویان و حق‌طلبان و آزادی خواهان بصیر؛ داوطلبانه و عاشقانه و با اشتیاق در این جبهه حاضر می‌شوند و با ایجاد هر موکب و یا گامی که برداشته می‌شود سنگری و تیری در قلب و چشم شیاطین و دشمنان دین خدا خواهد بود.

حضرت امام خامنه‌ای عزیز و حکیم، راهپیمایی اربعین را پیروزی نهایی جبهه حرکت حسینی بر جبهه کفر و استکبار می‌دانند و می‌فرمایند: «یک آیت عظما و نشانه‌ای بزرگ از پیروزی نهایی جبهه حرکت حسینی بر جبهه کفر و استکبار است.»

حرکت حیات بخش و عظیم پیاده‌روی اربعین سوق به جاده صراط مستقیم ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(ع) و تجلی و تفسیر قیام کربلا و عاشورای حسینی است. حماسه پیاده‌روی اربعین فقط مسلمانان شیعه و سنی را در خود جمع نکرده بلکه از همه ملت‌ها و پیروان ادیان و غیر مسلمانان را در کانون پرفروغش گرد آورده و مثابه نورخورشید بلکه ضیاء الهی است که بر تمام موجودات احاطه دارد و به همه انرژی و تحرک و حیات می‌دهد و هر لحظه بر حرارت ضیاء آن افزوده می‌شود.

از درس‌های بی‌شمار اربعین، زیستن و خدمت برای رهایی انسان‌ها از جهل و نادانی، حیرانی و سرگردانی و دوری از شهوات را می‌آموزیم و از فقرات زیارت نامه این روز که از امام صادق(ع) روایت شده می‌خوانیم که؛ حضرت امام حسین(ع) روح و جان عزیزش را در راه خدا بذل نمود تا بندگانش را از بند اسارت جهل و نادانی و غرق شدن نجات دهد.

و از پیام‌های این بخش از زیارت اربعین الگویی برای ما تعیین شد تا در هر سمت و مسئولیتی، مرجع و ملجاء و سرپرستی مردم را برعهده گرفتیم، از بذل جان و هستی دریغ نکنیم و غرق شدگان در گرداب منجلاب و مفاسد و منکرات را نجات دهیم، و مردگان معنویت را با تولدی دیگر زندگی بخشند. و به حاضرین در مراسم کنگره عظیم و حماسی اربعین و منتظران و یاوران امام منصور را بشارت می‌دهد.

گستره رئوفی و رحیمی خداوند را در گستره وسیع حاضرین در مدرسه و مکتب حسینی(ع) و پیاده روی اربعین می‌بینیم و نوید جهانی است که برای انسان کامل آماده می‌شود. از زمانی که به عشق زیارت امام حسین(ع) با پای پیاده قصد زیارت می‌شود؛ خداوند به زائران او سلام می‌کند.

قدم برداشتن در کنگره جهانی زیارت اربعین امام حسین زمینه ساز ایجاد تمدن نوین اسلامی و نشانی از جامعه بیدار و امت واحده مهدوی(ع) است.

شرکت کنندگان در کنگره عظیم جهانی و حماسی پیاده روی اربعین با گام‌های سترگ دعای اللهم عجل لولیک الفرج را زمزمه می‌کنند و در سایه رحمت عرش الهی هستند. آنان روز قیامت از سختی‌ها و شداید محشر در امان خواهند بود.

پیاده‌روی اربعین؛ رسانه‌ای گسترده و همه جانبه و میعادگاه انسان‌های آزاده و آزادی خواه و حقیقت جو در جهان است. از تمام ملل و اقوام، ادیان و مذاهب، رنگ و نژاد، زبان و گویش به این کنگره عظیم جهانی و حماسی می‌آیند، چرا که امام حسین(ع) تعلق به همه انسان‌ها و اعصار و امصار دارد.

شرکت کنندگان در پیاده‌روی اربعین، با اراده‌های قوی و استقامت و باایمان و امید پای کار عمود چهاردهم حاضرباشیم! اللهم عجل لولیک الفرج

شرکت کنندگان در پیاده‌روی جهانی و حماسی اربعین؛ با اراده‌های قوی و استقامت، با ایمان و امید می‌روند و با توکل به خداوند متعال و قدم صدق مع الحسین و اصحاب الحسین و با امت واحده در سپاه منتظران ظهور عضو می‌شوند و پای کار عمود چهاردهم متعهد و مهیا و حاضر هستند.

قلب‌ها و قدم‌ها به یاری هم می‌آیند تا در بزرگترین کنگره جهانی و حماسی پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت نمایند و اعلام کنند: برای دشمنی با ظالمین و کمک و حمایت از مظلومین و نجات بشریت از عفریت جهل و نادانی و سرگردانی و گمراهی و برای بیداری و رسیدن به حیات طیبه و فی سبیل الله با ولایت‌پذیری و اقتدا به حضرت مهدی موعود امام زمان علیه السلام؛ آماده هرگونه فداکاری و بذل جان هستیم.

حضور در بزرگ ترین مشارکت مردمی و حرکت جهانی پیاده‌روی اربعین لبیک به ندای حسین بن علی علیهم السلام و قرار گرفتن در صراط مستقیم الهی هست و عظمت این پیاده روی از پرتو حقیقت اخلاص و فداکاری و مظلومیت آن ذبح عظیم است. خداوند مردم را در این اجتماع فراخوانده است تا فریاد برآورند: یالثارات الحسین واللهم عجل لولیک الفرج.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha