• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۱۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403053020300
  • خبرنگار : 50228

/گزارش/

استعدادهای قد و نیم قد وزنه‌برداری در دل یک شهر کوچک

استعدادهای قد و نیم قد وزنه‌برداری در دل یک شهر کوچک

ایسنا/خوزستان این جا رامهرمز است؛ شهری مملو از استعدادهای قد و نیم قد وزنه‌برداری. وزنه‌بردارهایی که بر خلاف تمرین در یک سالن کوچک و گرم در تابستان داغ خوزستان و دست و پنجه نرم کردن با کمبود تجهیزات و امکانات، آرزوهای بزرگی در سر دارند. آرزوهایی که قول رسیدن به آن‌ها را به خود داده‌اند.

این جا شهری است که در کنار علاقه فراوان نوجوانان و جوانان آن به فوتبال، به طرز عجیبی نیز رشته وزنه برداری طرفداران زیادی دارد؛ علاقه مندان به این رشته اگرچه در یک سالن کوچک در ورزشگاه تختی رامهرمز و با تجهیزات و امکانات محدود تمرین می کنند اما علی‌رغم همه این سختی ها تمام این وزنه برداران برای یک هدف می جنگند، آن هم برای دیده شدن و رسیدن به تیم ملی. آرزویی که بذر آن را رضا دهدار قهرمان جهان در دل تک تک این نوجوانان و جوانان کاشته است.

استعدادهای قد و نیم قد وزنه‌برداری در دل یک شهر کوچک

قصه متفاوت این سالن نخبه پرور می تواند به حضور رضا دهدار قهرمان وزنه برداری جهان و یک مربی کاربلد برگردد؛ دهداری که برای تمام نوجوانان و جوانان علاقه مند به وزنه برداری از همه نظر الگو است و مربی که به گفته شاگردانش بی ادعا و حتی بی دستمزد فقط برای شکوفایی وزنه برداری رامهرمز تلاش می‌کند، به امید آن که شاگردانش سری در سرها در بیاورند و بشوند همان که آرزویش را دارند.

در این سالن در دو تایم مختلف پسران و دختران علاقه مند به وزنه‌برداری دل میله هالترها و صفحات وزنه‌برداری می‌دهند و با شوق وزنه می‌زنند. وزنه‌بردارانی که البته دردل های زیادی دارند؛ از استاندارد نبودن تجهیزات که باید نوبتی وزنه بزنند تا قطعی برق این روزهای سالن که امان‌شان را بریده...

استعدادهای قد و نیم قد وزنه‌برداری در دل یک شهر کوچک

نبود امکانات و وزنه زدن نوبتی!

متین نصیری یکی از استعدادهای خوب وزنه برداری رامهرمز است. استعدادی که مربی اش به آینده او امید فراوان دارد؛ متین می گوید« ۱۹ سالن سن دارم و از سال ۹۴ فعالیت در وزنه برداری را شروع کردم. فعالیت در رشته های زیادی را امتحان کردم اما یک روز وقتی از در سالن وزنه برداری رد می شدم و شور و شوق وزنه برداران داخل سالن را دیدم، علاقه زیادی به این رشته پیدا کردم و از فردای آن روز فعالیتم را آغاز کردم.»

او ادامه می دهد:«صبح و عصر سخت تمرین می کنم و می خواهم به تیم ملی برسم و قهرمان جهان شوم؛ هدفی که هر روز آن را در ذهن خودم مرور می کنم و بی شک خواستن توانستن است. من این ظرفیت را در خودم می بینم چون یک مربی خوب بسیار خوب داریم و سالن ما یک جو خیلی خوب دارد. ضمن این که در سالن ما یک قهرمان جهان به نام رضا دهدار وجود دارد که وجود او برای من بسیار انگیزه بخش است. در کنار این موضوع حضور او به عنوان یک دوست در عملکردم تاثیر فراوان دارد و او برای من یک الگوی ورزشی است. او به من امید می دهد برای این که در این رشته موفق شوم.»

استعدادهای قد و نیم قد وزنه‌برداری در دل یک شهر کوچک

این وزنه بردار عنوان می‌کند: «آقای بهمئی مربی مان هم چه در باشگاه و چه خارج از باشگاه به ما کمک می کند و وجود او نیز تاثیر فراوانی در زندگی من برای رسیدن به هدفم در رشته وزنه برداری دارد. او یک مربی استثنایی است که همه وقت خود را وقف وزنه برداری رامهرمز کرده است. امیدوارم شرایط رسیدگی به این رشته نیز بهتر از قبل شود تا با داشتن امکانات بهتر، رشد بهتری در وزنه برداری شهر قهرمان پرور رامهرمز را شاهد باشیم. امکانات باشگاه واقعا کم است و روی هر تخته چهار نفر به صورت نوبتی وزنه می‌زنند و چون بدن‌هایمان سرد می‌شود، امکان آسیب دیدگی هم بالا است. ای کاش مسئولان، وزنه برداری رامهرمز را با این همه استعداد و علاقه مند، بیشتر ببینند. اگر حمایت کنند وزنه برداری این شهر حرف های زیادی برای گفتن دارد و می تواند قطب وزنه برداری خوزستان شود.»

وی می‌گوید: «خوشبختانه خانواده حامی و همراهی دارم. آن ها هم می خواهند من یک روز به تیم ملی برسم و در همین راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند و قدردان آن ها هستم.»

استعدادهای قد و نیم قد وزنه‌برداری در دل یک شهر کوچک

استعدادهای فراوان با امکانات محدود

محمدرضا دهدار از وزنه‌برداران مدال آور استان خوزستان بیان می کند: «هفت سالی است که در وزنه‌برداری فعالیت دارم و هدف من از این که تمام وقتم را برای فعالیت در این رشته گذاشته‌ام این است که امسال می خواهم در لیگ برتر کشور وزنه بزنم. خوشبختانه استعدادهای وزنه‌برداری در شهر رامهرمز فراوان هستند ولی باید روی آنها کار شود و این مهم نیاز به امکانات مناسب دارد اما امکانات موجود در سالن ما نهایتا برای چهار نفر جواب بدهد در حالی که تعداد وزنه برداران ما بسیار زیاد است.»

او ادامه می‌دهد «در حال وزنه‌بردارانی داریم که رکوردهایشان با قهرمانان کشور برابری می‌کنند ولی ممکن است باتوجه به استاندارد نبودن تجهیزاتی که در اختیار داریم دچار مصدومیت شده و از ادامه فعالیت دلسرد شوند که واقعا حیف است. حتی پودر منیزیم نداریم و خودمان با هزینه شخصی‌مان تهیه می‌کنیم. میله‌ها و صفحاتی که در اختیار داریم واقعا استاندارد نیستند. به هر حال این وزنه‌برداران نیاز به حمایت دارند و شک ندارم اگر توجه صورت بگیرد چندین وزنه‌بردار داریم که می‌توانند در کشور مطرح شوند و به مدال برسند و حتی به تیم‌ملی راه پیدا کنند.»

استعدادهای قد و نیم قد وزنه‌برداری در دل یک شهر کوچک

رضا دهدار الگویی برای نوجوانان شهر رامهرمز

محمد ممبینی از قهرمانان این رشته در استان خوزستان عنوان می‌کند « ۱۶ ساله هستم و در سال هایی که فعالیت داشته ام پیشرفتم خوب بوده است. وقتی دیدم رضا دهدار در شهر ما توانست قهرمان جهان شود واقعا برای رسیدن به موفقیت بیشتر ترغیب شدم. من می خواهم مثل او قهرمان شوم و به المپیک برسم.»

این قهرمان نوجوان به کمبودهای این رشته نیز اشاره می کند و ادامه می دهد «در سالن وزنه برداری رامهرمز علی رغم این که یک قهرمان جهان داریم اما امکانات باشگاه محدود است و نوبتی وزنه می زنیم که این مدل کار کردن اصلا استاندارد نیست.»

او ادامه می دهد «سالن ما یک مربی حرفه ای و دلسوز دارد؛ آقای بهمئی فارغ از زمان حضورمان در سالن، در ساعات دیگر روز هم پیگیر ما است و کل زندگی خود را وقف ما کرده است. ما در این سالن همه مثل یک خانواده هستیم. همه این ها انگیزه من را برای خوب وزنه زدن و زیاد تلاش کردن برای رسیدن به هدف هایم دوچندان می کند. از مسئولان هم می خواهم امکانات خوبی به ما بدهند که بتوانیم خوب کار کنیم و پله پله های موفقیت را یکی یکی طی کنیم. وزنه برداری خوزستان در کشور موفق است و با بهای بیشتر به شهری مثل رامهرمز می‌توانیم استعداهای بیشتری را به کشور معرفی کنیم.»

این وزنه بردار با اشاره به نگاه خوب خانواده اش به رشته وزنه برداری می گوید «خوشبختانه خانواده ام حمایت همه جانبه از من دارند و امیدوارم با رسیدن به تیم ملی جواب محبت آن ها را بدهم.»

استعدادهای قد و نیم قد وزنه‌برداری در دل یک شهر کوچک

درد دل‌های یک مربی قهرمان‌ساز

محسن بهمئی مربی قهرمان‌ساز در شهر رامهرمز عنوان می‌کند «از نظر نیروی انسانی شرایط خوبی داریم و همیشه وزنه برداران با استعدادی داشته ایم اما از نظر امکانات ضعیف هستیم. سه تخته داریم و فقط دو میله هالتر خوب داریم که یکی از آن‌ها برای تمرین رضا دهدار است و با میله دیگر هم سایر ورزشکاران نوبتی وزنه می‌زنند. صفحات وزنه‌برداری هم تعدادشان محدود است.»

او ادامه می‌دهد «سالن‌مان هم کوچک است اما رییس اداره ورزش رامهرمز عنوان کرده قرار است یک سالن بزرگتر احداث کنند که ما خواسته‌ایم حداقل همین سالن بازسازی شود.»

این مربی می‌گوید «شرایط وزنه برداران رامهرمزی اکنون با توجه به کار بیشتر و پشتکاری که وجود دارد نسبت به قبل بهتر است و مطمئنا در مسابقات پیش روی استان با تیم بهتر و کامل تری شرکت می کنیم.»

او بیان می کند: «در آینده نزدیک استعدادهای خوب‌مان را به وزنه‌برداری معرفی خواهیم کرد.»

استعدادهای قد و نیم قد وزنه‌برداری در دل یک شهر کوچک

دردسرهای قطعی برق در تابستان سوزان خوزستان

محسن دهدار پیشکسوت وزنه‌برداری خوزستان و شهر رامهرمز می‌گوید:«این شهر در رشته‌های مختلف از جمله رزمی و وزنه‌برداری پر از علاقه‌مند است اما از نظر اماکن ورزشی و تجهیزات با محدودیت مواجه است. در همین سالن وزنه‌برداری از نظر تجهیزات سرمایشی و گرمایشی با مشکلات فراوان مواجه‌ایم و طی چند روز گذشته با قطعی برق سالن هم مواجه شده‌ایم. شرایط سختی که وزنه‌زدن را برای ورزشکاران این رشته بسیار سخت کرد.»

او ادامه می‌دهد: «علی رغم مشکلات موجود، همیشه سالن وزنه‌برداری شهر شلوغ است و استعدادها کشف و به خوبی پرورش پیدا می‌کنند. استعدادهایی که در آینده می‌توانند آبروی وزنه‌برداری رامهرمز باشند. امیدوارم مسئولان نیز نگاه ویژه به رشته وزنه‌برداری در این شهر و استان خوزستان داشته باشند. وزنه برداری یک رشته المپیکی است و توجه لازم به آن می‌توان سهم خوبی در تیم‌ملی داشته باشیم.»

استعدادهای قد و نیم قد وزنه‌برداری در دل یک شهر کوچک

از آن جا که جای جای خوزستان پر از استعدادهای ورزشی نهفته است بی شک تنها با کمی توجه شکوفا خواهند شد. استعدادهایی که وزنه‌برداری رامهرمز را به اوج روزهای خوب خود رسانده‌اند؛ شهری که یک قهرمان جهان دارد و می‌خواهد قهرمانان دیگری را هم به وزنه‌برداری ایران معرفی کند و البته برای بیشتر مطرح شدن نیاز به امکانات، تجهیزات و توجه بیشتر دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۱۲:۵۵

اولا تشکر می کنم از جناب آقای دکتر سجاد انوشیروانی ریاست محترم فدراسیون وزنه برداری به عینه مستند است تلاشهای شبانه روزی ایشان تمام تمرکز خودشان را می گذارند برای پیشرفت ورزش وباید یک کمیته استعداد یابی تشکیل بدهیم در استانها برای کشف استعدادها