• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۲:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403053020286
  • خبرنگار : 50664

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی خبر داد

تخصیص بیش‌از ۹۴ درصد مالیات مؤدیان به احداث و بهسازی مراکز اداری و دولتی

تخصیص بیش‌از ۹۴ درصد مالیات مؤدیان به احداث و بهسازی مراکز اداری و دولتی

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: مؤدیان بیشترین مالیات خود را با بیش‌از ۹۴ درصد اعتبار، به احداث و بهسازی مراکز اداری و دولتی اختصاص دادند.

شاکررضا مریدی با بیان این‌که بیش‌از ۸ هزار و ۲۵۲ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح‌های ملی و استانی موردنیاز است، اظهار کرد: بیش از ۴۸ درصد از اعتبار موردنیاز آن معادل ۳ هزار و ۹۸۶ میلیارد ریال در طرح نشان‌دار کردن مالیات با انتخاب مؤدیان تأمین‌ شده است.

وی با اشاره به این‌که طرح «نشان‌دار کردن مالیات‌ها» در راستای مردمی کردن اقتصاد کشور در ۴ مرداد جاری به‌صورت رسمی رونمایی شد، بیان کرد: اعتبار ۲۰۲ پروژه نیمه‌تمام با انتخاب خود مؤدیان از طریق پرداخت مالیات اختصاص‌یافته است، که از این تعداد ۱۷۵ پروژه استانی و ۲۷ پروژه ملی هستند.

مریدی افزود: از میان ۲۰۲ طرح و پروژه‌ی در حال اجرا، ۱۳۹ پروژه ۱۰۰ درصد از محل پرداخت‌های مالیاتی مؤدیان و با انتخاب خود آن‌ها به‌طور کامل تأمین اعتبار شده است.

وی با بیان این‌که بیش‌از ۲۲۱ هزار و ۶۲۷ مؤدی، مالیات خود را در قالب فرم "تبصره ماده ۱۰۰" و تعداد ۲۱ هزار و ۱۸۷ نفر محل هزینه‌کرد مالیات خود را در استان جهت تکمیل پروژه‌های در حال اجرا ارائه داده‌اند، ابراز کرد: بیشترین میزان اعتبار با بیش از ۹۴ درصد معادل بیش‌از ۳۸ میلیارد و ۶۸۴ میلیون ریال و با مشارکت ۲۵۱ مؤدی جهت احداث و بهسازی مراکز اداری و دولتی اختصاص‌یافته است.
مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی افزود: پس از احداث و بهسازی مراکز اداری و دولتی، بیشترین میزان اعتبار با بیش‌از ۸۸ درصد (معادل بیش از ۲۷۴ میلیارد و ۶۷۲ میلیون ریال) با مشارکت ۱۹۰۰ مؤدی، برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه فرهنگ، هنر و گردشگری تخصیص داده‌ شده است.

مریدی با اشاره به بررسی‌های صورت‌گرفته مبنی‌بر مشارکت مؤدیان در تکمیل پروژه‌های عمرانی که می‌تواند موجب بهبود نگرش آن‌ها نسبت به مصارف مالیاتی و مالیات‌ستانی عادلانه شود؛ خاطرنشان کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام حفاظت از محیط‌ زیست با مشارکت ۵۴۷ نفر و تأمین اعتبار بیش از ۸۷ درصد، صنعت و معدن با مشارکت ۱۵۷۴ نفر و تأمین اعتبار بیش‌از ۸۶ درصد و توسعه و خدمات شهری، روستایی و عشایری با مشارکت ۲۵۶۴ هزار نفر و تأمین اعتبار بیش از ۸۰ درصد به ترتیب بیشترین سهم مالیات استان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: همچنین پروژه‌های نیمه‌تمام آموزش‌وپرورش با مشارکت ۳۲۰۲ نفر و تأمین اعتبار بیش از ۷۱ درصد و بهداشت و درمان با مشارکت ۴۸۸۳ نفر با اعتباری بالغ‌بر ۵۳ درصد از طریق مؤدیان استان تخصیص‌اعتبار شده‌اند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی با بیان این‌که طرح «نشان‌دار کردن مالیات‌ها» به‌عنوان یکی‌از مهم‌ترین پروژه‌های تحول نظام مالیاتی کشور در سال ۱۴۰۳ به‌حساب می‌آید، تصریح کرد: در طرح نشان‌دار کردن مالیات‌ها، کمترین میزان اعتبار اختصاص داده‌شده در استان مربوط به بخش آموزش عالی است که با مشارکت ۴۹۹ نفر و اعتباری بالغ‌بر ۱۵ درصد معادل ۱۳۸ میلیارد و ۸۹۴ میلیون ریال تخصیص داده‌ شده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی، مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی در مورد چگونگی تخصیص منابع به پروژه‌های عمرانی، بیان کرد: طرح‌ها و پروژه‌ها طبق ضوابط قانونی و در چارچوب معینی توسط سازمان برنامه‌ و بودجه کشور از تمامی استان‌ها انتخاب و به سازمان امور مالیاتی کشور معرفی می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha