روح الله بهرامشاهی شامگاه، ۲۹ مردادماه در نشست تکمیل سه ضلع حمل و نقل در منطقه ویژه اقتصادی اظهار کرد: در زمینه حمل و نقل جادهای برآنیم تا پایانه باربری در منطقه ویژه مستقر شود؛ حمل و نقل هوایی نیز در فرودگاه رفسنجان فعال شود و با اقدام برای اخذ مجوز انبارهای تخصصی راه و شهرسازی، این سه ضلع حمل و نقل را در یک نقطه به اشتراک بگذاریم.
وی در ادامه افزود: فاصله منطقه ویژه اقتصادی تا فرودگاه ۱۲ کیلومتر است و یک جاده اختصاصی از فرودگاه تا انبارهای تخصصی ایجاد شود تا زمینه فعال سازی کارگو ترمینالها در فرودگاه و انبارهای تخصصی در منطقه ویژه فعال ایجاد شود.
وی درباره راهاندازی خط ریلی، به مصوبه سفر اول ریاست جمهوری شهید رئیسی اشاره و بیان کرد: رفسنجان به شبکه ریلی کشور وصل نیست و برای توسعه شهر، یکی از مهمترین موارد راهاندازی خط ریلی است. اتصال خط ریلی احمد آباد به منطقه ویژه و کرمان، با مشارکت مجتمع مس سرچشمه و بر اساس تفاهم مابین استانداری، شرکت راه آهن و مجتمع مس سرچشمه اتفاق میافتد.
منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان که دغدغه توسعه شهرستان را دارد، بر این اساس انجمن توسعه رفسنجان را تشکیل داده و بهرامشاهی در مورد این انجمن گفت: اعضاء این انجمن استادان و کارشناسان ارشد دانشگاه هستند که ۱۲ کارگروه نیازها، ظرفیتها و توانمندیها را جمع آوری و آنالیز و به صورت تخصصی پروژه های راهبردی را مطالعه میکنند و در این راستا نیاز به حمایت دارند.
وی به ۳۰۰ هزار هکتار باغ پسته در استان کرمان اشاره کرد و یکی از ویژگی منطقه ویژه را نزدیکی به فرودگاه و باغهای پسته عنوان و بیان کرد: ما باید از این فرصت استفاده و با سهولت پسته تازه را صادر کنیم. بر اساس این که پسته تازه زود خراب میشود و حتما باید هوایی صادر شود، این نوع صادرات توجیه اقتصادی دارد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با بیان اینکه ۴۵ درصد از باغهای کشور در استان کرمان واقع شدهاند و از طرفی استان ما بهشت معادن ایران است، گفت: سرمایه گذاران مصمم هستند چند کارگو به رفسنجان بیاورند و از حمل و نقل ترکیبی جهت صادرات پسته بهره ببرند. به این ترتیب عملا به بازار بزرگ بین المللی وصل میشویم.
وی به زیر ساختهای عالی برای توسعه منطقه ویژه اشاره کرد و گفت: طرح جامع توسعه منطقه ویژه مصوب شده و به ۳۰۰۰ میلیارد بودجه نیاز داریم تا زیرساختهای منطقه تکمیل شوند.
انتهای پیام
نظرات