• دوشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403052920170
  • خبرنگار : 50605

تشکیل ۱۳ هزار پایگاه اوقات فراغت در مساجد کشور

تشکیل ۱۳ هزار پایگاه اوقات فراغت در مساجد کشور

ایسنا/اصفهان معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: ۱۳ هزار پایگاه اوقات فراغت تابستانه امسال در مساجد تشکیل شده است.

محمدتقی محمدیان، امروز(دوشنبه، ۲۹ مرداد) در سفر به استان اصفهان در نشست خبری، اظهار کرد: طرح مسجد کانون نشاط به‌عنوان یکی از برنامه‌های شاخص کانون‌های فرهنگی و هنری بوده که در فصل تابستان اجرا می‌شود.

وی افزود: ۱۳ هزار باب از میان ۲۸ هزار کانون فرهنگی و هنری کل کشور مجری این طرح هستند که بالغ بر یک‌صد هزار برنامه شامل کلاس، اردو، برنامه‌های فرهنگی و آموزشی اجرا می‌کنند.

به گزارش ایسنا، معاون ساماندهی و شبکه‌سازی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، ادامه داد: وزارت آموزش‌وپرورش  در این خصوص با کانون مساجد همکاری دارند.

به گفته محمدیان در طی یک سال گذشته ۲ میلیون و پانصد هزار برنامه اجرا شده که تأمین مالی و اجرای فعالیت‌ها بر عهده مردم بوده و دولت کم‌ترین مداخله را دارد.

وی به فعالیت ۱۲ هزار کتابخانه در مساجد تحت نظارت این مراکز اشاره کرد و گفت: توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی و تسهیل دسترسی به منابع کتاب از کارکردهای این مراکز محسوب می‌شود.

معاون کانون‌های فرهنگی و هنری کشور به تشکیل پایگاه‌های قرآنی در مساجد اشاره کرد و یادآور شد: پارسال ۳۰ هزار کرسی تلاوت با حضور قاریان محلی و ملی و استانی توسط کانون‌های مساجد اجرا شده است و این جریان هم ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: از این تعداد محله کل کشور، حدود ۶۰ محله آن در استان اصفهان قرار دارد که اقدامات فرهنگی آن توسط کانون‌های مساجد در حال انجام است.

معاون کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور به کارکرد مساجد اشاره کرد و گفت: بارور کردن و عملیاتی شدن عملکرد این مراکز اهمیت دارد که بچه‌های مسجد در این مسیر نقطه مهمی دارند.

به اعتقاد محمدیان، اگر امام جماعت نقش امامت داشته باشد و تنها پیش‌نماز نباشد و مسجد به معنای واقعی خود باشد و نمازخانه نباشد، آنگاه شاهد تحول جدی در جذب به مسجد و کارآمدی‌های آن خواهیم بود.

وی به سهم کانون‌های مساجد در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: این استان بالاترین تعداد مراکز را دارد که در رقابت‌های ملی کانون‌های فرهنگی و هنری رتبه برتر را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور اضافه کرد: ۳۴ درصد از مساجد استان اصفهان دارای کانون فرهنگی و هنری هستند که البته تعدادی از کانون‌ها به دلیل نزدیک بودن به دیگر مساجد کانون نداشته و یا در محلی جمعیت چندانی ندارند.

محمدیان خاطرنشان کرد: مساجد شهرستان‌های استان اصفهان مستعد تأسیس این مراکز هستند که می‌توانند درخواست‌های خود را به ادارات فرهنگ‌ و ارشاد مناطق خود اعلام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha