• دوشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403052920014
  • منبع : بازار

کاربردهای شگفت‌انگیز ورق فومیزه PVC

کاربردهای شگفت‌انگیز ورق فومیزه PVC

در بسیاری از نقاط شهر، محیط خانه خودمان، ادارات و... از ورق فومیزه استفاده شده است. با این حال ممکن است ما با کاربردهای گسترده ورق فومیزه به درستی آشنایی نداشته باشیم. در این مقاله سعی کرده ایم لیستی از کاربرد های ورق فومیزه را که شاید از آن بی خبرید در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

به گزارش ایسنا به نقل از گروه بازرگانی شفیق، موارد زیر پر کاربردترین موارد استفاده ورق فومیزه در صنایع مختلف میباشند. که باعث بالارفتن سطح توقع کیفیت تولید ورق فومیزه با استانداردهای جهانی شده است . گروه بازرگانی شفیق بهترین تولید کننده ورق فومیزه در کشور همراه با مناسب ترین قیمت ورق فومیزه در ایران است . 

۱. کاربرد ورق پی وی سی در صنعت ساخت و ساز

یکی از گسترده ترین استفاده های ورق فومیزه، در صنعت ساختمان سازی است. این ورق های مقاوم، هم در نمای داخلی و خارجی ساختمان ها استفاده می شوند و هم در بخش های مختلف خانه!

به دلیل شکل پذیری بالا، قابلیت طراحی با CNC، مقاومت در برابر آب و رطوبت، داشتن طرح های متنوع و زیبا این ورق ها هم برای پوشش های دیواری در مجتمع های اداری، تجاری و مسکونی و هم برای محیط های مرطوب مانند سرویس بهداشتی، حمام و... استفاده می شوند.

با به کار گیری ورق فومیزه، در صنایع ساختمانی شاهد اتفاقات مثبت مختلفی بوده ایم:

  • بالا رفتن طول عمر کابینت ها و کانتر های آشپزخانه و روشویی
  • نظافت سریع تر و راحت تر دیوار هایی که دارای پوشش ورق پی وی سی هستند
  • صرفه جویی در هزینه ها به دلیل دوام بالای ورق فومیزه
  • اجرای طرح های مدرن به دلیل قابلیت برش و لیزر با CNC

۲. تبلیغات و مبلمان های شهری همگی با PVC !

این نوع از ورق فومیزه در برابر نور، حرارت، آب و رطوبت بسیار مقاوم هستند. تا جایی که می توان تا سالیان طولانی، از آن ها به راحتی زیر نور مستقیم خورشید استفاده کرد.

بیلبوردهای شهری باید همیشه جذابیت بالایی داشته باشند. فلزات و صفحات معمول به سرعت در برابر نور و باران واکنش می دهند. اما ورق های پی وی سی به دلیل عدم واکنش با این موارد، می تواند در بهترین شکل تبلیغ مورد نظر را ارائه دهد.

کاربردهای شگفت‌انگیز ورق فومیزه PVC

۳. استفاده از ورق پی وی سی در مناطق آتش زا

نکته بسیار مهم دیگر در مورد ورق های فومیزه، قابلیت خود خاموش شوندگی آن ها است. بالا رفتن امنیت به ویژه در مناطقی مانند پمپ بنزین، بسیار ضروری است. ورق فومیزه به دلیل ضد آب بودن، امکان آتش سوزی را تا حد زیادی کاهش می دهد. همین ویژگی می تواند در برخی مکان های تفریحی مانند شهربازی ها که امنیت بالا بسیار مهم است، استفاده از این ورق را در الویت قرار دهد.

۴. کاربرد ورق فومیزه در ادارات

زیبایی، طرح پذیری، مقاومت بالا در ادارات بسیار مهم است. تمام این ویژگی ها به راحتی در ورق فومیزه پیدا می شود. ساخت میز و مبلمان اداری، پارتیشن های ساده و مینیمال تا انواع کلاسیک و لوکس همگی با ورق پی وی سی امکان پذیر است.

علاوه بر این موارد، ورق های فومیزه، به دلیل وجود حباب در بافت و ساختار خود، می توانند به عنوان عایق صوت نیز استفاده  شود. به همین دلیل در بسیاری از ادارات، سالن های کنفرانس و سالن های همایش با استفاده از این ورق های PVC می توانند از نفوذ صدا به بیرون جلوگیری کنند.

۵. ضرورت استفاده از ورق فومیزه در آزمایشگاه ها

مقاومت در برابر آتش سوزی، عدم نفوذ آب، امکان استریل کردن سریع بدون ترس از پوسیدگی، خراب نشدن با اسید و مواد شیمیایی همگی باعث می شود تا از ورق PVC در آزمایشگاه ها و صنایع شیمیایی استفاده شود.

۶.کاربرد ورق پی وی سی PVC در استخر

از دیگر محیط هایی که در آن به هیچ عنوان امکان استفاده از چوب و مشتقات آن نیست، استخرها و محیط های ورزشی مرطوب هستند. چوب، MDF و یا هر نوع ترکیبی از این مواد، به سرعت در این گونه محیط ها واکنش داده و علاوه بر خرابی ظاهری، منجر به ایجاد کپک و پخش باکتری در محیط می شوند.

کاربردهای شگفت‌انگیز ورق فومیزه PVC

با این حال، ورق فومیزه با داشتن خاصیت ضد آب، پوسیده نمی شود، در نتیجه کپک نمی زند و از آلودگی محیط جلوگیری می کند. به علاوه، رنگ پذیری بالای این ورق ها مانع از یکنواخت شدن محیط نیز می شود.

برخی نکات مهم برای خرید ورق پی وی سی

موارد بالا تنها بخشی از کاربردهای گسترده ورق پی وی سی در صنایع مختلف است. به طور کلی می توان گفت در بسیاری از موارد ساخت دکور مانند شلف، دیوار پوش ها، در مکان های مرطوب یا مستعد آتش گیری ورق های پی وی سی کاربرد دارند. به دلیل حجم بالای کاربرد این ورق، کیفیت آن بسیار مهم است. امروزه در بازار ورق های فومیزه زیادی یافت می شود. اما خرید ورق پی وی سی با کیفیت و مطمئن نیاز به تخصص و آشنایی با بازار دارد.

برای انتخاب بهترین جنس ورق فومیزه، لازم است تولیدکنندگان این محصول را بشناسیم و با نقاط ضعف و قوت هر یک آشنا شویم. توجه داشته باشید، ورق های پی وی سی به دوام و ماندگاری خود معروف و محبوب هستند و اگر به لحاظ کیفی درجه مناسبی نداشته باشند، عملا اصلی ترین ویژگی خود را از دست داده اند.

در حال حاضر یکی از معتبرترین تولیدکنندگان ورق های فومیزه در ایران که محصولات متنوع با درجه بندی کیفی و قیمت مناسب عرضه می کند، گروه صنعتی شفیق است. این شرکت از سابقه خوبی در بازار برخوردار است. به علاوه، خرید مستقیم از تولید کننده می تواند هم در قیمت ها صرفه جویی کند و هم خرید مطمئنی را به همراه داشته باشد.

کلام پایانی

بررسی انواع کاربرد ورق فومیزه می تواند بسیار دقیق تر و تخصصی تر نیز مورد بحث قرار گیرد. با این حال آنچه اهمیت دارد، گستردگی موارد استفاده از این ورق است. توصیه می کنیم پیش از خرید حتما مراکز معتبر را شناسایی کنید و با استفاده از نظر کارشناسان خرید خود را انجام دهید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha