• دوشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403052919956
  • خبرنگار : 50034

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان:

امروز مسأله اربعین یک نهضت تمدنی است

امروز مسأله اربعین یک نهضت تمدنی است

ایسنا/همدان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به فعالیت ۱۵۰ موکب اربعینی در این استان، گفت: امروز مسأله اربعین یک نهضت تمدنی است.

حجت الاسلام والمسلمین رضا غلامی روشن دوشنبه ۲۹ مرداد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مسأله اساسی امروز«اربعین» بوده به طوریکه اعتقاد داریم اربعین یک نهضت تمدنی است نه یک سفر و یک زیارت بلکه یک حرکت تمدنی است که اصحاب آخرالزمانی سید الشهدا لبیک می‌گویند.

وی با اشاره به مجموعه اعزام ۱۳۲ مبلغه و  ۱۳۹ مبلغ در ایام اربعین، تصریح کرد: دراربعین یک حرکت‌ جمعی برای تربیت نسل آخر الزمانی شکل می‌گیرد بنابراین اربعین برای اهل فرهنگ و تبلیغ موضوعیت دارد و با یک نگاه جدی در استان به آن پرداختیم.

غلامی‌روشن با بیان اینکه جریان اربعین جریان چرخه خیر است، تأکید کرد: فناوری تمدن اسلامی که فناوری چرخه خیر است در اربعین تجلی دارد و یک لشکر کشی انسانی در مقابل لشکر اباعبدالله امروز بزرگترین لشکر است در مقابل تمدن غربی اتفاق می‌افتد که این حرکت بزرگ مبتنی بر چرخه خیر این حرکت درحال انجام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با تأکید براینکه همدان در ایام اربعین درمسیر تردد ۱۸ استان قرار دارد، یادآور شد: استان همدان یکی از استانهای پیشران در اربعین بوده است به‌طوریکه استان همدان با ظرفیت خودش به ۱۸ استان خدمات‌رسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه استان همدان یک استان مستقل در بحث اربعین است، گفت: استان همدان در میدان و واقعیت جز استان‌های پیشران است.

این مقام مسئول با اشاره به طرح محلات اربعینی، خاطرنشان کرد: رویکرد ما در این طرح این است که مردم در محلات اربعینی فعالیت کنند و کاروانها از محلات حرکت را آغاز کنند. ضمن اینکه در هر صنفی پای کار اربعین بیایند.

غلامی‌روشن به پویش نذر خدمت اشاره کرد و گفت: پویش نذر خدمت راه‌اندازی شده که هر کس هر تخصصی که دارد بتواند هر خدمتی را به مردم محله و شهر خود برسانند.

 وی با اشاره برگزاری اجتماع اربعینی، یادآور شد: اجتماع بزرگ جاماندگان اربعینی روز اربعین از ساعت ۱۰ تا ۱۲ ظهر به صورت همزمان در سراسر استان برگزار خواهد شد .

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با تأکید براینکه اجتماع بزرگ جاماندگان اربعین در ۹ شهرستان به‌صورت همزمان در کل استان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: برنامه محوری اجتماع اربعینی به صورت همزمان و محوری در استان برگزار خواهد شد.

غلامی‌روشن با اشاره به هفته جهانی مسجد، اظهارکرد: ۳۱ مرداد روز جهانی مسجد است و باید توجه مسجد به عنوان پایگاه توحید و پیوند دو گانه خالق و مخلوق انجام شود. کم توجهی به مساجد و موازی‌کاری‌ها باعث شد رنگ‌ و بوی خود را از دست بدهد که قرارگاه مسجد شکل گرفته و وظیفه سازمان تبلیغات توجه به نرم افزار مسجد است.

 وی از برگزاری شب شعر در ۲۷ شهریور ماه در این استان خبرداد و گفت: ۲۷ شهریور روز ادب فارسی شب شعری برگزار خواهیم کرد که در مناسبت‌های خوبی ازجمله شب تولد حضرت رسول است.

وی با اشاره به دوره جدید سازمان تبلیغات اسلامی، تصریح کرد: امروز جنگ شناختی و تهاجمی دشمن هجمه ناجوانمردانه‌ایست ورویکرد سازمان تبلیغات برای تحقق رویکردها مردمی‌سازی است.

وی با تأکید بر نگاه مردمی‌سازی در سازمان تبلیغات اسلامی،  افزود: امروز نگاه ما به این است که مُبلغ خط آتش و جریان تحول را تبلیغ می‌کند و مخاطبان خودشان باید کُنش‌گر و مُبلغ باشند و حرکت بزرگ را رقم بزنند.

غلامی‌روشن با بیان اینکه بانوان امروز کنش‌گران و مبلغین هستند تا جهاد تبیین اتفاق بیفتد، تصریح کرد: امروز مسأله بانوان در قالب یک معاونت با رویکرد جدید و توجه جدی به بانوان در سازمان تبلیغات شکل گرفته و تعداد قابل توجهی هیأت بانوان ثبت شده است و استقلال و شکل رسمی پیدا کرده است به‌طوری‌که در استان همدان ۳۰۰ هیات بانوان ثبت شده وجود دارد.

وی با بیان اینکه امروز به نوجوانان بزرگترین ظرفیت تمدنی نگاه می‌کنیم و ظرفیت ما برای رقم زدن حرکت بزرگ هستند، گفت: ۱۷۰هیات نوجوانان در استان وجود دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه همه مردم باید خود را صاحبان اصلی این حرکت بزرگ بدانند، اظهار کرد: مسجد یکی از اولویت‌ها و موضوعات اساسی تبلیغات اسلامی است.

وی با تاکید بر توجه جدی به الگوی حکم‌رانی مساجد و راه‌اندازی شبکه مردمی در مساجد، گفت: با این نگاه بنیاد شکل گرفت.

غلامی روشن  با بیان اینکه امسال در استان همدان ۱۰ کیلومتر جشن پیاده‌روی غدیر داشتیم، خاطرنشان کرد: امروز جشن‌های مناسبتی مثل عیدغدیر و نیمه شعبان تبدیل به یک رویکرد نشاط اجتماعی شده است و تلاش کردیم خود مردم پای کار بیایند.

وی با اشاره به اینکه برنامه محفل با نگاه قرآن و توجه جدید به قرآن برگزار شد، بیان کرد: محفل امام حسنی ها در استادیوم آزادی رقم خورد و محفل های استانی هم شکل گرفت که امیدواریم با همت مردم استان بتوانیم محفل استانی خوبی در استان همدان برگزار کنیم.

این مقام مسئول با تاکید براینکه «زندگی با آیه‌ها» یکی از رویکردهای جدی ما بوده است، افزود: اربعین را با زندگی با آیه ها شروع کردیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان رویکرد پیش روی استان اظهار کرد: با همه دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردمی ارتباط و تعامل و هم افزایی در برنامه‌های پیش رو یکی از اولویت‌های اصلی ماست.

غلامی‌روشن با اشاره به وجود ۱۵۸۳مسجد در کل استان همدان، افزود: ۲۲۰۰ هیات مذهبی در استان همدان داریم و تعدادی از هیأت‌ها هنوز ثبت نشده است.

وی با بیان اینکه ۲۱۰۰ مداح در سطح استان همدان داریم، یادآور شد: تعداد خانه‌های قرآنی استان ۳۳۳ ، ۳۰۰ مُبلغه و ۹۰۰ مُبلغ در استان همدان فعالیت دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha