• دوشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403052919872
  • خبرنگار : 71496

آحارونوت: ساختار سیاسی اسرائیل به دلیل مذاکرات تبادل اسرا دچار تنش شده است

آحارونوت: ساختار سیاسی اسرائیل به دلیل مذاکرات تبادل اسرا دچار تنش شده است

یک روزنامه عبری تاکید کرد که ساختار سیاسی رژیم صهیونیستی در پی مذاکرات جاری درباره تبادل اسرا دچار تنش شده و نتیجه آن می‌تواند موجب تحولات بزرگی شود.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» امروز دوشنبه نوشت: «ساختار سیاسی اسرائیل در پی مذاکرات تبادل اسرا در وضعیت تنش قرار دارد.»

همچنین آحارونوت نوشت: «ارزیابی‌های کابینه و اپوزیسیون حاکی از این است که موفقیت یا شکست این مذاکرات موجب تحولات بزرگی در ساختار سیاسی خواهد شد.»

این روزنامه عبری در ادامه نیز نوشت: «این نتایج می‌تواند شامل انحلال کنست (پارلمان این رژیم) و برگزاری زودهنگام انتخابات شود.»

آحارونوت به نقل از برخی مسوولان حزب لیکود نوشت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی متقاعد شده با وجود مخالفت شرکای خود در بلوک راست همانند بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی و ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی این رژیم، از منظر سیاسی می‌تواند به یک قرارداد دست یابد.

این مسوولان افزودند: احتمالا بن گویر به اپوزیسیون ملحق می‌شود و کنست در دوره آتی که اواخر اکتبر آغاز می‌شود، منحل خواهد شد.

این روزنامه عبری در ادامه نوشت، برگزاری انتخابات زودهنگام دیگر گزینه بعیدی در داخل لیکود نیست و موضعگیری نتانیاهو در مقایسه با ماه‌های اول جنگ علیه غزه تا حد زیادی بهبود یافته است.

آحارونوت به نقل از یکی از مسوولان حزب لیکود نوشت، بیشتر وزرا و اعضای کنست از حزب لیکود اوایل جنگ بر این باور بودند که نتانیاهو نمی‌تواند در انتخابات آتی به ریاست حزب ادامه دهد اما امروز شرایط تغییر کرده و هیچ کاندیدای دیگری برای جایگزینی او وجود ندارد.

اپوزیسیون رژیم صهیونیستی مدت‌ها است نتانیاهو را متهم می‌کند سیاست‌هایی را در راستای منافع شخصی خود به ویژه برای حفظ خود در سمت نخست‌وزیری اتخاذ کرده و در تحقق اهدافی که برای جنگ علیه غزه اعلام کرد به ویژه «نابودی» جنبش حماس و بازگرداندن اسرای صهیونیست شکست خورده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha