• دوشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403052919767
  • خبرنگار : 50081

معاون سیمای صداوسیمای استان مطرح کرد

ویژه برنامه‌های سیمای خراسان رضوی به مناسبت دهه پایانی ماه صفر

ویژه برنامه‌های سیمای خراسان رضوی به مناسبت دهه پایانی ماه صفر

ایسنا/خراسان رضوی معاون سیمای صداوسیما خراسان رضوی به تشریح ویژه برنامه‌های سیمای استان به مناسبت دهه پایانی ماه صفر پرداخت.

مهدی شریفی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص ویژه برنامه‌های سیمای استان به مناسبت دهه پایانی ماه صفر، اظهار کرد: برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر با ویژه برنامه‌های اربعین آغاز می‌شود؛ از آنجایی که برای اربعین باید قبل از دهه آخر صفر پخش برنامه‌ها شروع شود، بنابراین از ۲ هفته قبل از اربعین اقدامات رسانه‌ای نیز آغاز شد.

وی افزود: ارتباط زنده با مرزهای چندگانه ایران و عراق و اطلاع‌رسانی در خصوص تردد زائران، پخش کلیپ‌ها و موشن‌گرافی‌های آموزشی مرتبط با اربعین، پخش زنده از کربلا و استودیوهای مستقر در کربلا، تهیه گزارش‌های ضبطی روزانه از تیم‌های اعزامی سیما در کربلا، نجف و پخش این برنامه‌ها، پخش مستندهای تولید و تامینی مرتبط با پیاده‌روی اربعین و ... از جمله‌های برنامه‌های سیمای استان در ایام اربعین است.

معاون سیمای صداوسیما خراسان رضوی در خصوص برنامه‌های ویژه دهه پایانی صفر، خاطرنشان کرد: ارتباط زنده با حرم مطهر و پخش عزاداری‌ها و مراسم به صورت زنده هر شب از حدود اذان مغرب تا حوالی ساعت ۲۰، تهیه گزارش‌های متعدد و متنوع از سوژه‌ها و موکب‌های مستقر در مسیر پیاده‌روی زائرین امام رضا (ع) به مشهد، تولید و پخش چندین برنامه «گزارش ۵» با رویکرد آموزشی در خصوص پیاده‌روی زائرین امام رضا (ع) و بررسی مشکلات و مسائل خاص در ایام آخر صفر نیز برنامه‌های ایام پایانی صفر به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: پخش مستندها و برنامه‌هایی که با همکاری امور مساجد تولید شده است مواردی مانند مستند «محله چهنو» که روایت پذیرایی از زائرین امام رضا(ع) در آخر صفر است، مستند «مزد خدمت» که روایتی است از محله سیدی و طرق در پذیرایی از زائرین، برنامه «هم محله امام رضا(ع)» که به معرفی و روایت از فعالیت چهره‌های فرهنگی مذهبی مشهد می‌پردازد، پخش مستندهای مرتبط با امام رضا(ع) و حرم مطهر، برنامه «این روزها» با ساختار ترکیبی تولید و پخش در دستور کارمان قرار دارد.

شریفی ادامه داد: پخش تصاویر مسیرهای پیاده روی زائرین امام رضا(ع) در مبادی ورودی مشهد، میزگردهای «اشاره» با موضوع آمادگی مشهد و استان برای پذیرایی از زائرین امام رضا(ع) و بررسی مسائل و اولویت‌های مشهد و استان، پخش مستندهایی از وحدت اهل سنت و شیعه برای پذیرایی از زائرین امام رضا(ع) که آماده و پخش خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین در بخش نمایشی، سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی مهیا شده تا در این ایام در کنداکتور پخش قرار خواهد گرفت. برنامه ترکیبی «شب شرقی» با حضور فعالین اجتماعی سطح شهر نیز تولید و پخش خواهد شد. ارتباط زنده با شبکه‌های سراسری و استانی نیز در این ایام به صورت ویژه در دستور کار خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha