• دوشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403052919664
  • خبرنگار : 90069

بحران چاقوکشی در انگلیس؛

فراخوان پلیس لندن برای جمع‌آوری چاقوهای «زامبی‌کُش»

فراخوان پلیس لندن برای جمع‌آوری چاقوهای «زامبی‌کُش»

پلیس انگلیس اعلام کرد از آنجا که قرار است از ماه آینده نگهداری و حمل چاقوهای موسوم به «زامبی‌کُش» در این کشور ممنوع شود از دارندگان این سلاح سرد درخواست تا در اسرع وقت اگر هر نوعی از این وسیله را در اختیار دارند، آن را به ایستگاه‌های پلیس تحویل دهند.

به گزارش ایسنا، پلیس انگلیس در فراخوانی تاکید کرد افرادی که در حال حاضر چاقو و قمه‌های معروف به «زامبی‌کُش» دارند، درخواست می‌شود تا قبل از اجرایی شدن قانون منع نگهداری و حمل آن از ماه آینده، این وسیله را به پلیس تحویل دهند.

این قانون توسط حزب محافظه‌کار و در زمانی که هنوز در قدرت بودند، تصویب شد و قرار است از ۲۴ سپتامبر (حدود یک ماه دیگر) حمل و نگهداری این سلاح سرد در سراسر انگلیس و ویلز ممنوع شود.

دارندگان این وسیله تا ۲۳ سپتامبر فرصت دارند که این اقلام را به ایستگاه های پلیس تسلیم و مطالبه غرامت کنند.

دولت می‌گوید هر فردی که پس از سپری شدن این مهلت و اجرای قانون جدید با چاقو و قمه زامبی‌کش پیدا شود با مجازات زندان مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

این ممنوعیت اولین گام در برنامه دولتِ کنونی برای مقابله با جرایم مرتبط با چاقو است که در یک دهه رشد نگران‌کننده داشته است.

بحران چاقوکشی در انگلیس؛ فراخوان پلیس برای جمع‌آوری چاقوهای «زامبی‌کُش»

پلیس می‌گوید یکی دیگر از ابزاری که جان مردم را به خطر می‌اندازد و بعضی از حمله‌ها توسط آن صورت می‌گیرد شمشیرهای نینجا هستند و به دنبال آن است که این وسیله تهاجمی را نیز ممنوع کند.

همچنین محفظه‌هایی مخصوص در جایگاه‌های مشخصی تعبیه می‌شود و در دسترس خواهد بود تا افرادی که می‌خواهند ناشناس به بمانند از این طریق چاقوها را تحویل دهند.

پلیس لندن تاکید کرده است هیچ نیاز مشروعی برای داشتن چنین سلاحی در خانه‌ها یا خیابان‌های ما وجود ندارد. به همین دلیل است که می‌خواهیم مطمئن شویم سخت‌ترین محدودیت‌ها برای محدود کردن دسترسی به این سلاح‌های کشنده اعمال شود.

جنایات با چاقو از جمله مشکلات خیابان‌های لندن بوده و نرخ حملات با این سلاح سرد در این شهر بیشتر از مناطق دیگر انگلیس است اما آمارهای تازه نشان می‌دهد که این معضل به دیگر شهرها نیز سرایت کرده و موجب افزایش نگرانی‌های عمومی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha