• دوشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403052919629
  • خبرنگار : 71368

تمهیدات راهپیمایی جاماندگان اربعین تشریح شد

از جانمایی ۱۵۰۰ موکب تا برپایی موکب های «ام البنین» برای مادران و کودکان برای جاماندگان اربعین در پایتخت

از جانمایی ۱۵۰۰ موکب تا برپایی موکب های «ام البنین» برای مادران و کودکان برای جاماندگان اربعین در پایتخت

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی شهرداری تهران تمهیدات آیین پیاده روی جاماندگان اربعین در تهران را تشریح کرد.

حمیدرضا خونویی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد تمهیدات شهرداری تهران برای آیین پیاده روی جاماندگان اربعین، گفت: امسال چهاردهمین آیین راهپیمایی جاماندگان اربعین در روز یکشنبه ۴ شهریورماه از نماز صبح با اقامه نماز و قرائت زیارت اربعین آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم جاماندگان اربعین از میدان امام حسین(ع) آغاز و تا حرم عبدالعظیم حسنی در شهرری ادامه خواهد داشت، افزود: از ابتدای ماه محرم فراخوانی برای همکاری موکب ها منتشر و ۲۰۰۰ درخواست در سامانه مربوطه ثبت شد که نهایتا بعد از بررسی، ۱۵۰۰ موکب در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین مستقر خواهند شد.

وی با اشاره به همکاری همه دستگاه انتظامی، امدادی و خدماتی در برگزاری پیاده روی جاماندگان اربعین، گفت: در مراسم جاماندگان اربعین موکب های ام البنین در مسیر برای استراحت و فعالیت مادران و کودکان برپا خواهد شد.

وی افزود: همچنین تمهیداتی اندیشیده شده که با توجه به طولانی شدن مراسم‌ تا عصر فضاهایی ایجاد می‌شود تا زائران در مسیرهای نزدیک حرم زیارت نامه اربعین را قرائت کنند.

خونویی در مورد جانمایی موکب ها و ازدحام مواکب در محور خیابان ۱۷ شهریور، گفت: موکب ها اغلب پذیرایی هستند؛ اما مواکب فرهنگی به خصوص در حوزه کتاب‌های مرتبط با اربعین نیز در معرض نمایش زائران قرار داده خواهد شد؛ اما دقت داشته باشید که برخی مواکب نذری خاص دارند و از سالیان قبل در محور ۱۷ شهریور فعالیت می‌کردند و مایل هستند که در همان محل فعالیت کنند اما تمام تلاش خود را در جانمایی مواکب خواهیم داشت.

وی در مورد تمهیدات حمل و نقلی شهرداری تهران برای این مراسم با بیان اینکه تمهیدات ویژه ای  برای ایستگاه های مترو در مسیر پیش بینی شده است، گفت: شرکت واحد اتوبوسرانی نیز برنامه ریزی خاصی برای جابجایی زائران به خصوص از حرم عبدالعظیم حسنی به مبادی مرکزی شهر در پایان مراسم داشته است و همچنین پارکینگ‌های زیادی برای حضور اتوبوس‌ها پیش بینی شده و سازمان تاکسیرانی نیز تمهیدات خاصی برای جابجایی زائران دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha