• دوشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403052919526
  • خبرنگار : 71129

تظاهرات گسترده حامیان فلسطین در شیکاگو

تظاهرات گسترده حامیان فلسطین در شیکاگو

در آستانه برگزاری کنوانسیون حزب دموکرات آمریکا در شیکاگو، جمعیت گسترده‌ای از معترضان به سیاست‌های جنگ‌طلبانه واشنگتن و حمایت آن از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، دست به تجمع زدند.

به گزارش ایسنا، چند صد تن از شهروندان آمریکا و به‌ویژه چهره‌های مسلمان و متحدانشان که از حمایت ایالات متحده از حمله رژیم صهیونیستی به غزه و بالا رفتن تلفات غیرنظامیان خشمگین هستند، به دنبال تغییراتی در پلتفرم دموکرات‌ها هستند و قصد دارند حزب دموکرات را برای اعمال تحریم تسلیحاتی علیه تل‌آویو تحت فشار قرار دهند.

این گروه‌ها در حالی به دنبال تحت فشار قرار دادن حزب دموکرات هستند که این حزب قرار است در شیکاگو کنوانسیون ملی خود را از ۱۹ اوت تا ۲۲ اوت برگزار کند.

تظاهرات گسترده حامیان فلسطین در شیکاگو
تظاهرات شیکاگو

به گزارش خبرگزاری رویترز، این گروه حامی فلسطین به نام «هیات‌ها علیه نسل‌کشی» می‌گویند که در جریان این کنوانسیون چهار روزه که از امروز (دوشنبه) برگزار می‌شود، قرار است آزادی بیان را به بوته آزمون بگذارند.

سازمان‌دهندگان این گروه از ارائه جزئیات بیشتر امتناع کردند اما گفتند که آنها حامیان را تشویق می‌کنند که چفیه یا روسری فلسطینی بپوشند و پرچم فلسطین را حمل کنند و به دنبال تغییر در پلتفرم حزب باشند، در حالی که از نمایندگان این گروه می‌خواهند در محل کنفرانس سخنرانی کنند.

شامگاه یکشنبه گروهی متشکل از ۱۰۰۰ معترض حامی فلسطین به سمت مرکز شهر شیکاگو حرکت کردند و شعار «کنوانسیون ملی دموکرات را تعطیل کنید» سردادند.

تظاهرات گسترده حامیان فلسطین در شیکاگو
تظاهرات شیکاگو

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و «کامالا هریس» معاون او و کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است روز پنجشنبه سخنرانی کنند.

نمایندگان طرفدار فلسطین می‌گویند که آنها سزاوار داشتن نقش بزرگ‌تری در نوشتن برنامه حزب هستند. این گروه‌ها خواهان قوانینی هستند که کمک‌های نظامی به افراد یا نیروهای امنیتی ناقض حقوق بشر را ممنوع کند.

تظاهرات گسترده حامیان فلسطین در شیکاگو
تظاهرات شیکاگو

پیش‌نویس پلتفرم این گروه اواسط ژوئیه سال جاری میلادی نوشته شد و شامل درخواست آتش‌بس دائمی و سریع در جنگ غزه و آزادی اسرای باقیمانده نزد حماس است.

آمریکا ۲۰ میلیارد دلار دیگر فروش تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی را روز سه‌شنبه تایید کرد. از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه در پی عملیات فلسطینی طوفان الاقصی، ایالات متحده بزرگ‌ترین حامی مالی و تسلیحاتی این رژیم باقی مانده است و با وجود آنکه تعداد شهدای فلسطین از ۴۰ هزار تن عبور کرده است، صهیونیست‌ها حاضر به توقف جنایات خود نیستند و در برابر فشار جهانی برای آتش‌بس مقاومت می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha