• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403052819312
  • خبرنگار : 50040

شناسایی ۴۵۴ عرصه ملی دارای قابلیت سرمایه گذاری در گیلان

شناسایی ۴۵۴ عرصه ملی دارای قابلیت سرمایه گذاری در گیلان

ایسنا/گیلان استاندار گیلان گفت: طی ۳ سال گذشته ۴۵۴ عرصه ملی و دولتی دارای قابلیت سرمایه‌گذاری را در گیلان شناسایی کردیم که تاکنون ۲۰۴ فقره مجوز سرمایه‌گذاری صادر شده است.

اسدالله عباسی امروز، ۲۸ مردادماه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان گیلان، با تاکید بر لزوم شفاف‌سازی در بخش اشتغال و جمعیت بیکاران، اظهار کرد: نیازمند آمایش سرزمین در حوزه اشتغال هستیم تا نیروی کار ماهر و تحصیلکرده متناسب با رشته تحصیلی خودش مشغول کار شود.

وی از معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خواست روند تحقق تعهد اشتغال استان را با برش شهرستانی بررسی کند و افزود: طی سه سال دولت سیزدهم اقدامات خوبی در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان انجام شده که باید گفته شود.

استاندار گیلان خواستار اعلام نرخ دقیق بیکاری در استان شد و بر شفاف سازی آمارها تاکید و تصریح کرد: از هفته آینده شاهد آغاز به کار دولت چهاردهم خواهیم بود و لذا تکیه بر آمارهای دقیق و شفاف به برنامه ریزی موثر کمک می‌کند.

عباسی اولویت پرداخت تسهیلات را برای واحدهای دانش بنیان دانست و خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان از نظر کمی و کیفی دارای ظرفیت‌های بالای تولید هستند و جوانان نخبه را به کارگیری می‌کنند.

وی با تاکید بر لزوم شفاف‌سازی و راستی آزمایی آمارهای اشتغال در واحدهای تولیدی، بیان کرد: برخی از واحدهای تولیدی پس از دریافت تسهیلات اشتغال، تامین اجتماعی و امور مالیاتی و حتی بانک ها را دور می زنند و لذا ضریب اشتغال در واحدهای تولیدی باید بررسی شود.

استاندار گیلان با اشاره به نقش رئیس جمهور در شورای عالی کار، اشتغال، بیکاری، اقتصاد و معیشت را در دستور کار دولت سیزدهم دانست و متذکر شد: دولت چهاردهم نیز توجه ویژه‌ای به اقتصاد و معیشت دارد و رهبر انقلاب نیز اشتغال و اقتصاد را جزو برنامه‌های راهبردی دولت چهاردهم دانستند.

وی نرخ بیکاری گیلان را کمتر از میانگین کشور دانست و اضافه کرد: نرخ بیکاری گیلان و کشور در بهار ۱۴۰۳ به ترتیب ۶.۹ و ۷.۷ درصد بوده و رتبه یازدهم کمترین نرخ بیکاری را داریم.

عباسی از دستگاه‌های اجرایی خواست نسبت به ارائه آمارهای شفاف و دقیق اهتمام داشته باشند و عنوان کرد: بانک مرکزی و مرکز آمار ایران دو نرخ تورم و بیکاری را به صورت یکسان اعلام کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه شاخص امنیت سرمایه گذاری در کنار شاخص امنیت اقتصادی مهم است، یادآور شد: با دستور وزیر کشور در آغاز به کار دولت سیزدهم، پنجره واحد صدور مجوزها و ترک تشریفات اداری در دستور کار قرار گرفت و لذا طی سه سال گذشته ۴۵۴ عرصه ملی و دولتی دارای قابلیت سرمایه‌گذاری را در گیلان شناسایی کردیم که تاکنون ۲۰۴ فقره مجوز سرمایه گذاری صادر شده است؛ البته دستگاه‌های مرتبط با حوزه اشتغال همچون صمت، جهاد کشاورزی و شرکت شهرک‌های صنعتی باید تقاضا و عرصه را برای سرمایه‌گذاری هماهنگ کنند.

وی با اشاره به احیای ۳۶۳ واحد صنعتی و کشاورزی و خدماتی در گیلان و ایجاد اشتغال جدید برای ۲۱۴۷ نفر، تصریح کرد: ۴۸۶ طرح سرمایه‌گذاری خارجی نیز به ارزش ۶۰ میلیون دلار معادل ۱۳ همت و اشتغالزایی ۷۰۲۷ نفر در گیلان اجرا شده است.

عباسی با بیان اینکه احداث کارخانه کشتی‌سازی و بهره‌برداری از بندر چمخاله و ایجاد شهرک ماهیان خاویاری و... در راستای تحقق اقتصاد دریامحور است، اضافه کرد: در بخش صنایع سلولزی سرمایه‌گذاری کردیم که تا پایان امسال ۱۰۰۰ میلیارد تومان و تا پایان سال آینده ۱۰۰۰ میلیارد تومان دیگر را جذب و برای ۳۰۰ نفر از نخبگان استان شغل ایجاد می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha