• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403052819288
  • خبرنگار : 50649

مدیرکل زندان‌های فارس:

فارس بیشترین تعداد زندانیان جرائم غیرعمد را دارد

فارس بیشترین تعداد زندانیان جرائم غیرعمد را دارد

ایسنا/فارس طبق اعلام مدیرکل زندان‌های فارس، این استان دارای بیشترین تعداد زندانیان جرائم غیرعمد است.

اسحاق ابراهیمی امروز، ۲۸ مردادماه در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای فارس گفت: استان فارس به تبع تقسیمات کشوری، دارای بیشترین تعداد زندان در سطح کشور است و این مهم مسئولیت ما را در اصلاح و تربیت مجرمان و صیانت از امنیت مردم در مواجهه با جامعه جرم بسیار بالا برده است.

وی افزود: علاوه بر انعکاس خدمات که موجب افزایش اعتماد مردم می‌شود، نیازمندیم در حوزه پیشگیری از وقوع جرم خصوصاً در حوزه جرایم غیر عمد و مالی که متاسفانه فارس بالاترین تعداد این زندانیان را داراست، فعالیت‌های اطلاع‌رسانی و اقناعی داشته باشیم و برای این منظور آماده هرگونه همکاری با صدا و سیما بر اساس شاخص‌های این سازمان هستیم.

ابراهیمی با بیان اینکه در مجموعه زندان‌ها روزانه بیش از ۱۶۰ خدمت به زندانی ارائه می‌شود، گفت: تلاش مجموعه زندان بانی این است که علاوه بر اعمال موثر مجازات مجرمان فرصت احیا و بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه را فراهم سازد و ضمن بازاجتماعی‌سازی زندانی سیاست‌های کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری را با استفاده از همه ظرفیت‌ها و در راستای ارتقا امنیت و آسایش آحاد جامعه محقق سازد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس هم در این نشست گفت: زندان دارای سوژه‌های مختلفی است که بیان و انعکاس موثر و هدفمند آن می‌تواند پیشگیری‌های اجتماعی از جرم  و سلامت رفتاری جامعه را ارتقا بخشد.

امیر رئوف بیان کرد: صدا و سیما به عنوان روابط عمومی نظام در تلاش است تا بر اساس اقدامات مردم پایه رویدادها و اخبار را متناسب با عناصر هفتگانه خبری ارزش‌های خبری پوشش دهد و در این راستا  به فعالیت موثر و کیفی روابط عمومی‌های  دستگاه‌های مختلف توجه دارد.

وی بیان کرد: صدا و سیما می‌تواند با مشارکت زندان محتواهایی را تولید و انعکاس دهد که دانش حقوقی اجتماعی و پیشگیری از آسیب مردم را افزایش دهد.

رئوف، اقدامات اصلاحی و تربیتی جاری در زندان‌ها را در حوزه رعایت حقوق شهروندی و توانمندسازی زندانیان و همچنین خدمات انجمن‌های حمایت زندانیان و ستادهای دیه را قابل توجه توصیف کرد و افزود: انعکاس هدفمند اخبار و فعالیت‌های نظام زندانبانی در اصلاح و تربیت مجرمان موجب پذیرش افراد باز اجتماعی شده و همچنین ارتقای سرمایه اجتماعی در نزد مردم خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha