• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403052819273
  • خبرنگار : 30147

فرماندار سرخس:

سرخس در حال حاضر هیچ سالن سینمایی ندارد

سرخس در حال حاضر هیچ سالن سینمایی ندارد

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار سرخس گفت: مردم شهرستان سرخس در حال حاضر هیچ سالن سینمایی ندارند و عملاً این آسیب‌ها و معضلات بسیاری را به همراه دارد.

سید مهدی سالم در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه برای تکمیل سالن سینمای این مجتمع فرهنگی، هنری حدود ۸۵ میلیارد ریال از اعتبارات شهرستان توسط فرمانداری اختصاص یافت، تصریح کرد: این اعتبار به طور ۱۰۰ درصد تخصیص یافته و هیچ مشکلی نیست.

وی با اعلام اینکه از اسفندماه سال گذشته ابلاغ موافقت‌نامه در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی قرار گرفته است، اظهار کرد: متأسفانه از سوی این اداره کل پیمانکاری برای پروژه به این مهمی تعیین شده که عملکرد آن اصلاً رضایت‌بخش نیست.

فرماندار سرخس با اظهار تأسف از اینکه نظارتی بر عملکرد این پیمانکار نیست، خاطرنشان کرد: انتظار داریم برای این پروژه پیمانکار قوی‌تری انتخاب شود نه اینکه در هر ماه فقط چند آجر روی هم بگذارد.

سالم با بیان اینکه مردم شهرستان سرخس ۱۷ سال انتظار به سرانجام رسیدن این پروژه را کشیده‌اند، گفت: انتظار داریم اکنون که اعتبار مورد نیاز پروژه به طور کامل تخصیص یافته و در حساب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است هرچه زودتر پروژه را به سرانجام برسانند.

سرخس در حال حاضر هیچ سالن سینمایی ندارد

وی ادامه داد: همچنین پیگیری‌های لازم برای اختصاص تجهیزات سالن سینمایی صورت گرفته و موافقت‌های اولیه جلب شده است فقط منتظر به اتمام رسیدن مجتمع فرهنگی، هنری شهرستان هستیم.

فرماندار شهرستان سرخس با انتقاد از اینکه همتی در به سرانجام رسیدن این پروژه دیده نمی‌شود، گفت: انتظار داریم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن انتخاب پیمانکاری قوی‌تر نظارت خود را بیشتر کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نه نظارتی می‌شود و نه به رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اختیارات لازم داده می‌شود، افزود: پروژه با این ۸۵ میلیارد ریالی که تخصیص داده‌ایم به اتمام می‌رسد و هیچ مشکلی نیست.

سالم افزود: فقط موتورخانه و تجهیزات می‌ماند که اقدامات لازم هم برای آن‌ها صورت گرفته که تخصیص آن‌ها هم منوط به پایان رساندن عملیات ساخت و ساز ساختمان و بنا است.

وی با اشاره به اینکه انتظار داریم لااقل سالن سینما را تکمیل و تحویل دهند، گفت: زیبنده نیست که پس از ۱۷ سال مردم سرخس چشم انتظار راه‌اندازی فقط سالن سینما باشند.

فرماندار شهرستان سرخس افزود: مجتمع فرهنگی، هنری شهرستان سرخس علاوه بر داشتن سالن سینما دارای انجمن‌های مختلف است که با بهره‌برداری از آن بسیاری از مشکلات هنرمندان شهر نیز رفع خواهد شد.

وی اظهار کرد: مردم شهرستان سرخس در حال حاضر هیچ سالن سینمایی ندارند و عملاً این آسیب‌ها و معضلات بسیاری را به همراه دارد.

سالم در ادامه با انتقاد از وضعیت اعتبارات حوزه فرهنگ و هنر شهرستان سرخس گفت: متأسفانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هیچ مبلغی را به شهرستان اختصاص نداده و اگر هم مبلغی تاکنون اختصاص یافته از سوی شهرستان بوده است.

وی با بیان اینکه انتظار داریم از سوی مسئولان استان به حوزه فرهنگ و هنر شهرستان سرخس توجه بیشتری شود، گفت: علیرغم اینکه شهرستان اعتبار اختصاص می‌دهد اما استان در هزینه کرد هم اقدامی انجام نمی‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha