• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: تشکل‌های دانشجویی
  • کد خبر: 1403052819228
  • خبرنگار : 71963

حمایت انجمن اسلامی جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از ظفرقندی

حمایت انجمن اسلامی جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از ظفرقندی

انجمن اسلامی جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بیانیه ای اعلام کرد: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بعنوان متولی اصلی سلامت جامعه می بایست علاوه بر اشراف بر عوامل موثر بر سلامت در درون وزارت متبوع و مخصوصا در همه حوزه های خارج از آن وزارت وزین می بایست بر عوامل مهم اثر گذار بر سلامت روانی جامعه و مخصوصا جوانان مسلط باشد.

به گزارش ایسنا، در بخشی از بیانیه انجمن اسلامی جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به مناسبت انتخاب و معرفی دکتر محمد رضا ظفرقندی بعنوان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمده است:

برادر  گرامی جناب آقای دکتر ظفرقندی که چهرهٔ شناخته شدهٔ تعهد، تخصص و اصالت اخلاقی و اعتقادی می باشند، علاوه بر اشراف بر وظایف و ماموریتهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شامل خدمات سطوح ۲،۱، ۳، عدالت در سلامت، توجه به مناطق محروم، سهم بودجه سلامت ازGDP، حل مشکل دارو, تغذیه و امنیت غذایی جامعه و بسیاری فعالیتهای دیگری که مجموعه هماهنگ آنها می تواند به ارتقای سطح سلامت جامعه کمک کند، بدلایل مواضع روشن و عملکرد شفاف گذشته خود دارای توانمندی های ذیل که لازمهٔ مدیریتی موفق است، هستند.

* طبق یک اصل مهم مدیریتی که مورد توافق همه مکاتب مدیریت علمی می باشد، رضایتمندی مجریان هر برنامه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شرط اصلی موفقیت آن برنامه است. در غیر اینصورت آن برنامه فقط روی کاغذ مانده و یا بایگانی می گردد و این آفت بزرگیست که اجرای برخی برنامه های قبلی کشور عزیزمان را بویژه در حوزه سلامت نا کارآمد کرده است. برادر گرامی آقای دکتر ظفرقندی با عملکرد خود در مسئولیت ریاست کل نظام پزشکی و همچنین با ارائه نقطه نظرات تئوریک در دفاع از همه اقشار ارائه دهندگان خدمات سلامت و مخصوصا جوانان تازه فارغ التحصیل این حوزه که در شرایط موجود علاوه بر مشکلات معیشتی دچار افت منزلت اجتماعی و هتک حرمت افراد کم اطلاع هستند و با گسترش این روحیه منفی به فراگیران حوزه پزشکی و سلامت موجب افت انگیزه آموزشی و عدم نشاط آموختن شده است،انتخابی هوشمندانه و بسیار مناسب جهت پر کردن این شکاف بدبینی و طراحی و اجرای  فضایی تفاهم آمیز و دوستانه است.

* عوامل اجتماعی و اقتصادی اثر گذار بر سلامت که در کشور ما عنایت قابل توجهی به آن نشده است از عوامل بسیار مهم تعیین سلامت جسمی و روانی است. وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی بعنوان متولی اصلی سلامت جامعه می بایست علاوه بر اشراف بر عوامل موثر بر سلامت در درون وزارت متبوع و مخصوصا در همه حوزه های خارج از آن وزارت وزین می بایست بر عوامل مهم اثر گذار بر سلامت روانی جامعه و مخصوصا جوانان مسلط باشد.

 دکتر عباس بصیری
دبیر انجمن اسلامی جامعه پزشکی
دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha