• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403052819216
  • خبرنگار : 50180

دبیرکل کنگره ملی شهدای غریب اسارت:

بیش از ۱۸۰۰  شهید غریب در کشور داریم 

بیش از ۱۸۰۰  شهید غریب در کشور داریم 

ایسنا/کرمانشاه دبیرکل کنگره ملی شهدای غریب اسارت گفت: بیش از ۱۸۰۰ شهید غریب در کشور داریم که تنها اطلاعات هویتی ۱۳۵۰ تن آنها را در اختیار داریم.

محمدجواد زمردیان، امروز(۲۸ مرداد) در اجلاسیه شهدای غریب کرمانشاه، با بیان اینکه آزادگان صبر و ایستادگی را در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق به نمایش گذاشتند، گفت: وظیفه داریم جامعه به ویژه نسل جدید را با صبر و استقامت آزادگان در طول دوران اسارت در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق آشنا کنیم.

دبیرکل کنگره ملی شهدای غریب اسارت با اشاره به مظلومیت شهدای آزاده غریب، گفت: انتظار داریم آزادگان خاطرات مربوط به شهادت شهیدانی که در دوران اسارت با آنها مأنوس بوده و در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق زیر شکنجه بعثی‌ها به مقام شهادت نائل آمده‌اند را بازگو کنند تا نسبت به ثبت و ضبط این خاطرات اقدام شود.

زمردیان با بیان اینکه اطلاعات و آمار دقیقی از رزمندگانی که در دوران اسارت به شهادت رسیده‌اند وجود ندارد، تصریح کرد: زمانی که ۳۰ تیر ماه سال ۱۳۸۱ پیکر مطهر ۴۷۵ آزاده شهید از مرز خسروی وارد کشور شد و اطلاعات دقیق هویتی آنها را در اختیار نداشتیم، کار جمع‌آوری اطلاعات آزاده‌هایی که در دوران اسارت به مقام شامخ شهادت نائل آمده بودند را با انجام یک کار میدانی شروع کرده‌ و تلاش کردیم با همکاری دیگر آزاده‌ها، شهدای غریب را شناسایی کنیم.

زمردیان ادامه داد: تلاش کردیم شهدای آزاده غریب را از طریق آزادگانی که با شهدا مأنوس بوده‌اند شناسایی کنیم که با همه تلاش‌هایی که صورت گرفته، تاکنون از مجموع بیش از ۱۸۰۰ شهید غریبی که در کشور داریم، تنها اطلاعات هویتی ۱۳۵۰ تن آنها را در اختیار داریم و از بقیه هیچ اطلاعاتی نداریم.

وی اضافه کرد: همین الان در بهشت زهرای تهران ۵۰ آزاده شهید داریم که پیکر آنها را از عراق تحویل گرفته‌ایم، اما چون اطلاعات هویتی آنها را در اختیار نداریم، روی سنگ مزار آنها واژه شهید آزاده گمنام قید شده است.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به موافقت استاندار کرمانشاه با ساخت یادمان شهدای غریب در مرز خسروی داشت و افزود: این نوع اقدامات باعث ایجاد دلگرمی در آزادگان و خانواده‌های آنها خواهد شد.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha