• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403052819207
  • خبرنگار : 50184

تشکیل شورای پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی حوزه رسانه در کرمانشاه

تشکیل شورای پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی حوزه رسانه در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه شورای پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی حوزه رسانه، خبرنگاران و فعالان فضای مجازی در کرمانشاه تشکیل شد.

نیکزاد عباسی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه، امروز(۲۸ مرداد) در اولین نشست این شورا که با حضور اعضاء برگزار شد، با بیان اینکه تاکنون شوراهای پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی در چند حوزه در استان تشکیل شده، اظهارکرد: میراث فرهنگی، سلامت  و بهداشت، منابع طبیعی، زنان، برق و محیط زیست از جمله حوزه‌هایی هستند که تاکنون شوراهای پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی با حضور نخبگان و پیشکسوتان این حوزه‌ها تشکیل شده است. 

وی افزود: حوزه رسانه، خبرنگاران و فعالان مجازی نیز یکی از این حوزه‌هاست که امروز شورای آن را با حضور تعدادی از فعالان صاحب اندیشه و نخبگان این حوزه تشکیل داده‌ایم. 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه  با بیان اینکه این شورا می‌تواند در دو حوزه فعالیت داشته باشد، عنوان کرد: شناسایی مشکلات و آسیب‌هایی که در بخش رسانه، خبرنگاران و فعالان فضای مجازی در کرمانشاه وجود دارد یکی از این حوزه‌هاست که در این راستا این شورا می‌تواند مشکلات و پیشنهادات خود را در این رابطه در نشست‌های ماهیانه به ما اطلاع دهد تا ما نیز براساس قانون و دستور قضایی برای حل آنها قدم برداریم. 

وی تاکید کرد: یکی دیگر از مسائلی که این شورا می‌تواند به آن ورود کند، توجه به مشکلات استان در حوزه های مختلف مانند فرهنگی، اجتماعی، نارضایتی مردم از برخی حوزه‌ها و ... است که آنها را به ما منعکس می‌کنند. 

عباسی خاطرنشان کرد: این شورا می‌تواند هر چند مدت یک ارزیابی را از برنامه‌ها و فعالیت‌های خود داشته باشد و با شناسایی نقاط قوت برای تقویت آنها و با شناسایی نقاط ضعف برای رفع آنها قدم بردارد. 

وی جامعه را به یک پیکره زنده توصیف و تصریح کرد: افرادی که در داخل جامعه زندگی می‌کنند، سلول های این پیکره هستند که به آن حیات می‌بخشند و با رفتن هر سلولی، سلولی دیگر بوجود می‌آید. سلول‌ها نمی‌توانند نسبت به پیکره خود بی‌تفاوت باشند، چراکه اگر حال پیکره بد باشد، آنها نیز وضعیت خوبی نخواهند داشت. 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه تصریح کرد: تمام اعضای پیکره باید در کنار هم باشند و هر میزان که همدلی و همراهی بین آنها بیشتر باشد، این پیکره سالم‌تر و قوی‌تر خواهد بود و جامعه در امنیت بیشتری زندگی می‌کند. 

وی با بیان اینکه هیچ کس خارج از پیکره جامعه نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد، گفت: انسان موجودی مدنی و اجتماعی است و برنامه‌ها و خواسته‌های خود را در همین زندگی اجتماعی تعریف می‌کند، از طرفی عده‌ای مصالح و منافع خود را در جامعه به دیگران ترجیح می‌دهند و این موضوع می‌تواند بستر ساز بسیاری از مشکلات باشد. 

عباسی تاکید کرد: در این راستا، روابط بین افراد جامعه باید به گونه ای تنظیم شود که در آن منافع و مصالح همه افراد تامین شود که این امر تنها از طریق رعایت اصول‌، ارزش‌ها و حقوق‌ امکانپذیر است. 

وی مهم‌ترین مسئله‌ای که در روابط بین انسان‌ها باید مورد توجه قرار گیرد را اخلاقیات دانست و گفت: اخلاقمداری و اخلاق محوری رسالت همه انبیاء و اولیاء الهی بوده تا اصول انسانی مانند مهربانی، بخشندگی، امانت داری، صداقت، درستکاری، ظلم نکردن، دروغ نگفتن، تعرض نکردن به امنیت، حقوق و آرامش دیگران در جامعه نهادینه شود. 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه خاطرنشان کرد: هیچ جامعه‌ای نیست که ظلم را تائید کند و صداقت را بد بداند، لذا اگر انسان‌ها این اخلاقیات را تقویت کنند، در مسیر کمال قدم برخواهند داشت. 

وی با بیان اینکه خانواده‌ها، متولیان دین، حاکمیت، نخبگان و رسانه‌ها می‌توانند به توسعه و تقویت این اخلاقیات کمک کنند، عنوان کرد: رسانه‌ها  می‌توانند متولی توسعه اخلاقیات در جامعه باشند و در کنار قوه قضائیه قرار بگیرند تا آسیب‌های اجتماعی و جرائم در جامعه کاهش پیدا کند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha