• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403052819181
  • خبرنگار : 50214

رئیس سازمان مدیریت استان خبر داد:

تامین اعتبار ۲۳ طرح استان یزد از محل پرداخت‌های مالیاتی

تامین اعتبار ۲۳ طرح استان یزد از محل پرداخت‌های مالیاتی

ایسنا/یزد رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به تامین اعتبار ۲۳ طرح در استان از محل پرداخت مالیات مودیان در راستای نشان دار کردن مالیاتها، به عدم توفیقات در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای کشور تاکنون اشاره و افزایش اختیارات استان‌ها، تمرکز زدایی و مطالبه‌گری را از شروط اصلی اجرایی شدن برنامه هفتم توسعه ذکر کرد.

«مجید دهقانی‌زاده» در پنجمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با تاکید بر مشارکت حداکثری دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در اجرا و شناخت برنامه هفتم توسعه کشور و ظرفیت‌های نهفته در احکام این برنامه، اظهار کرد: باید تمام بهره‌برداری لازم از این ظرفیت بزرگ در راستای ارتقاء و توسعه استان صورت پذیرد.

وی برنامه هفتم توسعه و اجرای آن را مهمترین اتفاق توسعه‌ای پیش‌روی کشور توصیف کرد و گفت: تحقق این امر نیاز به مشارکت و همت همه جانبه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی دارد.

دهقانی‌زاده برنامه هفتم توسعه کشور را شعار و تمرکز اصلی رییس جمهور عنوان و اظهار کرد: در این برنامه سازوکارهای خاص همچون شورای عالی راهبری دیده شده است.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با بیان اینکه ارزیابی تمامی مراجع نظارتی کشور حاکی از عدم توفیقات در اجرایی شدن برنامه‌های توسعه‌ای کشور است، افزود: متاسفانه حداکثر ۴۰ درصد این برنامه‎ها اجرایی شده است.

دهقانی‌زاده از سازوکار مترقّی دیده شده در برنامه هفتم توسعه کشور یاد کرد و از تعامل مناسب دولت، مجلس شورای اسلامی و سایر ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی در تهیه و تدوین این برنامه سخن گفت و افزود: برنامه هفتم توسعه کشور می‌تواند فصل نوینی در پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور رقم زند.

به گفته وی، اجرای این برنامه فرصت کم‌نظیری برای استان‎‌ها از جمله استان یزد است که بتواند از این ظرفیت بزرگ حداکثر استفاده را ببرد و این مهم مستلزم تمرکز بر نکاتی است که مستقیما به استان مربوط می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در ادامه خواستار تدوین برنامه عملیاتی منظم، یکپارچه و منسجم با کشور در اجرای برنامه هفتم توسعه در استان شد و گفت: افزایش اختیارات استان‌ها، تمرکززدایی و مطالبه‌گری از شروط اصلی اجرایی شدن برنامه هفتم توسعه در کشور است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت یزد، دهقانی‌زاده در بخش پایانی سخنان خود به آیین نامه اجرایی نشان‌دار کردن مالیات‌ها اشاره کرد و افزود: در استان یزد از میان ۲۷ طرح انتخاب شده، تعداد ۲۳ طرح و پروژه از محل پرداخت‌های مالیاتی مودیان و با انتخاب آنان مبلغ ۱۵۳۲ میلیارد ریال تامین اعتبار شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha