• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403052819092
  • خبرنگار : 71959

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد:

بازگشت سوت به پلیس راهور پایتخت/ رانندگان خودروی پلیس اجازه جریمه ندارند

بازگشت سوت به پلیس راهور پایتخت/ رانندگان خودروی پلیس اجازه جریمه ندارند

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: سوت جزئی از تجهیزات ما در پلیس راهور است و همه همکاران من مجددا از آن استفاده خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور در حاشیه نشست امروز خود با خبرنگاران، گفت: از قدیم ابزار کار پلیس مخصوصا پلیس راهنمایی و رانندگی، سوت بوده است و حتی در فیلم های قدیمی نیز مشاهده می کنید که پلیس در سرچهارراه ها از سوت استفاده می کند. 

وی افزود: این سوت، در کنترل و روان سازی به همکاران من که در خیابان ها مستقر هستند؛ کمک بسیاری می‌کند و در بیشتر کشورها نیز این مسئله رایج است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: سوت از گذشته با پلیس بود، اما مدتی است که از آن استفاده نمی شد اما من به تمام همکارانم اعلام کرده اند که باید از سوت مجددا استفاده کنند.

موسوی پور گفت: سوت، جزئی از لباس و تجهیزات ما در پلیس است و نباید آن را حذف کرد. استفاده از سوت به عنوان یک دستورالعمل داخلی عنوان کرده ایم و همه باید از آن استفاده کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر کسی قصد توزیع کلاه ایمنی نذری داشته باشد؛ چه مسئله ای را باید مدنظر قرار دهد؛ افزود: این افراد باید حتما کلاه های ایمنی استاندارد را تهیه و توزیع کنند و می توانند از پلیس نیز در این باره مشورت بگیرند.

رانندگان خودروی پلیس اجازه جریمه کردن ندارند

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا رانندگان خودروی پلیس نیز اجازه جریمه کردن دارند یا خیر به ایسنا گفت: شهروندان باید دقت کنند که تنها همکاران من که لباس سفید پلیس راهنمایی و رانندگی بر تن دارند و اتیکت لباس آنها مشخص است؛ می توانند رانندگان را جریمه کنند و سایر افرادی که راننده یا سرباز هستند؛ نمی‌توانند کسی را جریمه کنند. در صورت مشاهده اینگونه تخلف، شهروندان می توانند با تماس با شماره ۱۹۷،گزارش خود را ثبت کنند تا این تخلف توسط مسئولان مربوطه بررسی شود زیرا این مسئله کاملا قابل پیگری است.

موسوی پور درباره افزایش حجم ترافیک در معابر تهران گفت: ما در پایتخت شاهد هستیم که روز به روز در شهر میزان ترددها افزایش می یابد. در ورودی و خروجی شهر می توانیم آمارها را بررسی کنیم که این میزان، یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودروی ورودی به تهران در هر روز است. این یعنی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تردد روزانه بعلاوه تردد خودروهای داخل پایتخت. داخل شهرها، نمی توان تردد های روزانه را بررسی کرد. 

وی افزود:یک زمانی بود که ما اعلام می کردیم بار ترافیک صبحگاهی داریم درصورتی که امروزه این مسئله اصلا معنا ندارد و ما شاهد هستیم در طول روز نیز بیشتر معابر شلوغ و دارای ترافیک هستند و بار ترافیکی در طول روز پیوسته است. 

خبر مرتبط:‌

فرسودگی ۹۰ درصد موتورسیکلت‌ها در تهران

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: ما شاهد هستیم که در این تابستان، میزان سفرهای برون شهری کاسته شده اما میزان سفرهای درون شهری افزایش یافته است و در سطح شهر ترددها زیاد است. من از همه همکاران خودم در پلیس راهور تشکر می کنم که در این گرمای هوا با تمام قوا جهت روان سازی ترافیک در خیابان ها زحمت می‌کشند. اما لازم است که در این خصوص همه دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند. حمل و نقل عمومی در تهران دارای مشکلاتی است که باید رفع شود و ما نیاز داریم که اتوبوس‌های جدیدی که مدیریت شهری وعده خرید آن را داده، زودتر وارد چرخه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۹ ۰۰:۴۰

حرف شما درست ولی وقتی قیمت خودرو برای اکثر مردم شده تمام سرمایه زندگیش چطور می‌تواند از آن دست بکشد؟می‌بینید که تعداد خودرو های با عمر ۳۰ سال و حتی بیشتر در خیابان‌ها زیاد هست و طرف قدرت تعویض یا خرید خودرو جدید را ندارد و در قبال کل سرمایه زندگیش هم

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۹ ۰۵:۵۸

سلام جناب یک فکری هم به حال شهرستانهابکنیدکه اصلاسریک چهاراه ازهمکارانتان وجودنداردمردم بایددوساعت داخل ترافیک باشیم چراغ قرمز هم نیست

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۹ ۰۸:۲۳

سلام پس چطور سرباز راهنمایی در تاریخ 1403/5/24 دم عوارضی تهران به قم بود قبض هم دستش بود کسی رو نگه نمی‌داشت ولی پلاکهای که از کنارش رد می‌شدند رو یه جریمه براش مینوشت من رد شدم از کنارش تو آینه دیدم دست به قلم شد 400 هزار برا من نوشت پیام اومد برام

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۹ ۰۸:۵۱

مهمترین معضل ترافیک تهران فعلا موتوری ها هستند که بی قانون ترین ،وقیح ترین و بی تربیت ترین و پررو ترین صحنه ها را به نمایش میگذارند و رانندگان بخصوص خانواده ها وخانمها به شدت از دستشان عذاب میکشند

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۱۰:۴۷

یکبارماشین سرچراغ و ایستاده بودم ازبغلش ردشدم خودشوکوبیدبه من بعد100هزارتومن بزورازمن گرفت منم عجله داشتم مجبور شدم بدم ولی باناراحتی

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۹ ۰۹:۲۰

چرا در مورد کج پارک کردن خودرو ها اقدامی نمی کنند و بعضا خیابانی که چهار لاین دارد یک عده کج پارک می کنند و عده ای دیگر پشت سر آنها کج و بعبارتی دوبله پارک می کنند و یک خیابان چهار لاین تبدیل به یک لاین باریک شده و ترافیک ایجاد می شود