• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1403052819088
  • خبرنگار : 71660

فوربس: اوکراینی‌ها در حمله به کورسک تلفات سنگینی متحمل شده‌اند

فوربس: اوکراینی‌ها در حمله به کورسک تلفات سنگینی متحمل شده‌اند

رسانه آمریکایی با اشاره به حملات اوکراین به منطقه «کورسک» روسیه گزارش کرد که نیروهای مسلح اوکراینی «آسیب‌پذیرتر» می‌شوند و در حال از دست دادن تعداد بیشتری تجهیزات از جمله خودروهای زرهی هستند.

به گزارش ایسنا، ارتش اوکراین که اخیرا در اقدامی تحریک‌آمیز دست به حمله به منطقه «کورسک» روسیه زده، متحمل خسارات سنگینی شده و نیروها و تجهیزات زیادی را از دست داده است.

مجله «فوربس» در گزارشی می‌نویسد: «مانورهای اوکراین تانک‌ها و خودروهای پیاده‌نظام این کشور را در معرض پهپادها، توپخانه و تجهیزات روسیه قرار داده است. اوکراین طی این حملات چهار تانک و ۴۱ خودرو پیاده‌نظام از دست داده و این خسارات شامل یک تانک چلنجر۲ ساخت انگلیس و چندین خودروی جنگی استرایکر ساخت آمریکایی بوده است.»

این رسانه آمریکایی در ادامه تاکید می‌کند: «فرسودگی خودروهای پیاده‌نظام، خودروهای جنگی و نفربرهای چرخدار موجب شده تا نیروهای مسلح اوکراین در شرایط وخیمی قرار بگیرند. البته آنها همین تجهیزات ارزشمند را تقریبا با سرعت ۲ برابر بیشتر از حد معمول، از دست می‌دهند.»

هدف اوکراین از حمله به «کورسک»

«جک والتینگ» تحلیلگر موسسه «رویال یونایتد سرویسز» مستقر در لندن با اشاره به حملات اوکراین می‌گوید: «به‌لحاظ سیاسی هدف این حمله ایجاد اهرم در پیش از مذاکرات احتمالی است. اگر دونالد ترامپ در ماه نوامبر برنده انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا شود، احتمالا تهدید به لغو کمک‌های نظامی و فنی، کی‌یف را مجبور به مذاکره خواهد کرد. دولت اوکراین می‌خواهد مطمئن شود که اگر مجبور به پذیرش این روند شود، چیزهایی در اختیار دارد که روسیه می‌خواهد برای امتیاز معامله کند؛ بنابراین، ارتش اوکراین برای مذاکرات احتمالی با روسیه باید قلمرو قابل‌توجهی از روسیه را به کنترل خود دربیاورد.»

فوربس: نیروهای اوکراینی آسیب‌پذیرتر می‌شوند
حملات اوکراین به «کورسک» روسیه

اما همین مسئله مهمی است که تحلیلگران نظامی طی چند روز اخیر برجسته کرده‌اند و می‌گویند بعید است اوکراین بتواند کنترل سرزمین‌های روسی را حفظ کند و احتمالا با وضعیت ارتش آن به لحاظ کمبود نیرو و تجهیزات، در وضعیت خطرناک‌تری از پیش قرار خواهد گرفت.

حملات به منطقه «کورسک»، یکی از بزرگ‌ترین تلاش‌های کی‌یف برای نفوذ به خاک روسیه از زمان آغاز جنگ ۲ کشور در فوریه ۲۰۲۲ محسوب می‌شود و «میخائیل پودولیاک» دستیار ارشد رئیس‌جمهور اوکراین هم در گفت‌وگو با روزنامه ایندیپندنت اذعان کرد متحدان غربی کی‌یف از جمله آمریکا و انگلیس از حمله اوکراین به منطقه «کورسک» روسیه مطلع بودند.

فوربس در پایان می‌نویسد: «با این حال، حرکت اوکراینی‌ها در کورسک مشخص و واضح است و همین اقدام آنها را آسیب‌پذیرتر می‌کند و آنها مستعد از دست دادن خودروهای بیشتری نسبت به وضعیت معمول هستند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۹ ۱۵:۱۱

وقتی با طناب آمریکا میری تو قعر جهنم. چرا اینقد بی شعور این فرماندهانی اوکراینی