• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403052819075
  • خبرنگار : 50649

‌خدمت‌رسانی پاکبانان شیراز به زائران اربعین در مرز شلمچه

‌خدمت‌رسانی پاکبانان شیراز به زائران اربعین در مرز شلمچه

ایسنا/فارس رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت: قریب ۲۰۰ نفر از کارکنان سازمان به همراه پاکبانان همانند سال‌های گذشته به منظور ارائه خدمات مدیریت پسماند در مرز بین‌المللی شلمچه به همراه کاروان اعزامی از شهرداری شیراز مشغول به خدمت‌رسانی به زوار و مواکب هستند.

صمد پناهیان امروز، ۲۸ مردادماه در نشست شهرداری شیراز با اشاره به استقرار نیروها و خودروهای جمع‌آوری پسماند در مرز شلمچه بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای نظافت و پاکیزگی مسیر راهپیمایی مراسم اربعین حسینی در مرز شلمچه، اقدامات ویژه‌ای صورت گرفته است.

وی در خصوص برخی از این اقدامات این‌گونه اظهار کرد: مدیران اجرایی به همراه ناظرین، کارشناسان ایمنی و بهداشت، کارشناسان اجرایی، روابط عمومی، پاکبانان، رانندگان به همراه تجهیزات کامل در مسیر ۴ کیلومتری محل توقف خودروها در سه راه یادمان تا پایانه مرزی تا عمق حداقل ۳۰ متری و رفوژ وسط و محوطه پایانه تا نقطه صفر مرزی از جمله مسیرهایی است که به‌صورت ویژه و در دو نوبت مستقر هستند و اقدام به خدمت‌رسانی می‌کنند.

پناهیان ادامه داد: با توجه به لزوم جمع‌آوری پسماندها در مسیرهای تحت خدمات سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز، به طور متوسط روزانه ۸۵ تن پسماند به کمک ۱۹ دستگاه خودرو تخصصی جمع‌آوری می‌شود که آمادگی کامل برای مدیریت افزایش این میزان با توجه به نزدیک شدن به اربعین و ورود حجم زیادی از زائرین وجود دارد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند در پایان با تأکید بر ضرورت حفظ سلامتی و بهداشت کارکنان یادآور شد: هر ساله توزیع لباس کار متناسب با رنگ روشن و آستین بلند بین تمام نفرات اعزامی، سم‌پاشی و توزیع دور کننده حشرات، تخلیه و خشک کردن آب‌های راکد موجود در محل‌های اسکان و مسیرهای تردد زائرین، بازدید و کنترل وضعیت بهداشتی کارکنان و بهسازی مستمر محیط، توزیع ماسک فیلتر دار و دستکش کار، توزیع اقلام بهداشتی بین کارکنان، توزیع غذای گرم در ظروف در بسته از جمله مواردی است که در کمیته بهداشت موکب احمدبن موسی(ع) انجام می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، سازمان مدیریت پسماند به عنوان کمیته بهداشت موکب احمدبن موسی(ع) از جمله حوزه‌های خدمت‌رسان در مرز بین‌المللی شلمچه است که به سبب خدمت‌رسانی ویژه در این ایام همواره از رضایت زائرین و مواکب ‌به عنوان هدف اصلی یاد می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۸ ۱۲:۲۰

سفر اربعین حرکتی خودجوش و مردمی