• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403052818848
  • خبرنگار : 71588

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نتانیاهو را به مانع‌تراشی در توافق مبادله اسرا متهم کرد

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نتانیاهو را به مانع‌تراشی در توافق مبادله اسرا متهم کرد

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در انتقادی شدید از نخست‌وزیر این رژیم تاکید کرد که اسرائیل نباید فرصت دستیابی به توافق مبادله اسرا را از دست بدهد.

به گزارش ایسنا، یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم گفت که نتانیاهو در مسیر تلاش‌ها برای دستیابی به توافق مبادله اسرا با جنبش حماس مانع‌تراشی می‌کند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، یائیر لاپید همچنین گفت آزادی اسرای صهیونیست در غزه بدون بهبود شرایط جامعه صهیونیستی امکان‌پذیر نیست.

از سوی دیگر، روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» به نقل از یک منبع سیاسی فاش کرد: بنیامین نتانیاهو همچنان اصرار دارد که «اسرائیل» پس از اتمام توافق می‌تواند جنگ را از سر بگیرد و خواهان تعهد مکتوب آمریکا برای آن است.

نمایندگان آمریکا، قطر، مصر و تل‌آویو روز پنجشنبه برای شرکت در مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش‌بس و آزادی اسرا در غزه وارد دوحه شدند.

حماس از حضور در این نشست خودداری کرد و دلیل آن عدم اعلام جزئیات در مورد شرایط آتش‌بس بود.

پس از این مذاکرات، آمریکا، مصر و قطر در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که میانجی‌هایشان بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد و اصولی که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در ماه مه مطرح کرد، پیشنهادی را در مورد آتش‌بس و آزادی اسرا به دو طرف ارائه کرده‌اند.

پیش از این «جهاد طه» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفته بود: بنیامین نتانیاهو خواهان توافق نیست و از سیاست آمریکا برای خرید وقت و ایجاد فضای رسانه‌ای مثبت کاذب سود می‌برد و از مذاکرات به عنوان بهانه‌ای برای ادامه کشتارهای وحشتناکی که فراتر از جنگ نسل‌کشی است، سوء استفاده می‌کند.

خانواده‌های اسرای صهیونیست نیز بنیامین نتانیاهو را مسؤول شکست مذاکرات دانسته و تأکید کردند شروط جدیدی که نتانیاهو برای توافق اعلام کرده است مانع دستیابی به آن خواهد شد.

حماس در هفت اکتبر با عملیات طوفان الاقصی به اقدامات تجاوزکارانه نیروها و شهرک‌نشینان صهیونیست در حق ملت فلسطین و مقدسات آنها به ویژه مسجدالاقصی پاسخ داد. طی این حمله حدود ۲۳۹ صهیونیست توسط مقاومت فلسطین به اسارت در آمدند. این عملیات یک شکست اطلاعاتی برای رژیم صهیونیستی محسوب می‌شد. به دنبال این عملیات رژیم صهیونیستی جنگ ویرانگر غزه را آغاز کرد اما تاکنون به اهداف خود در این جنگ دست نیافته است، با این حال مقامات صهیونیست هرازگاهی ادعا می‌کنند که به پیروزی در غزه نزدیک هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha