• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۲۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403052818707
  • خبرنگار : 50184

رئیس هیات اسکواش کرمانشاه:

ورزشکاران اسکواش کرمانشاه دلسرد شده‌اند

ورزشکاران اسکواش کرمانشاه دلسرد شده‌اند

ایسنا/کرمانشاه رئیس هیات اسکواش کرمانشاه نبود زیرساخت مناسب و نداشتن مربیان سازنده را دو عامل اصلی عدم رشد این رشته در کرمانشاه دانست و گفت: به واسطه زیرساخت‌های نامناسب این رشته، تعداد ورزشکارانمان به شدت کاهش یافته است.

اردشیر خسروی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اسکواش را رشته‌ای مظلوم در کرمانشاه خواند و اظهار کرد: متاسفانه در بحث زیرساخت‌ها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنیم. 

وی افزود: در حال حاضر تنها زیرساختی که برای این رشته داریم، یک سالن  دو کورته قدیمی است که نمی‌توانیم میزبانی مسابقه‌ای حتی در حد نونهالان را هم بگیریم. 

رئیس هیات اسکواش کرمانشاه تصریح کرد: این سالن، سالنی کوچک و فرسوده با قدمت حدود ۳۰ سال است که تنها یکی از کورت‌های آن استاندارد است و جایگاهی برای تماشاچیان هم ندارد. 

وی اضافه کرد: چندسال پیش کلنگ احداث پروژه سالن چهار کورته استاندارد برای رشته اسکواش در مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد زده شد، اما متاسفانه طی سالهای گذشته هیچ پیشرفت فیزیکی نداشته و تنها در حد فونداسیون باقی مانده است. 

خسروی یادآورشد: زمانی که وضعیت زیرساختی ما در این رشته اینگونه است، نباید دیگر انتظار رشد از اسکواش کرمانشاه را داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه مشکلات زیرساختی در این رشته باعث شده تا کسی اقبالی به این رشته نداشته باشد، عنوان کرد: تا سال گذشته حدود ۳۰۰ ورزشکار سازمان یافته در اسکواش کرمانشاه فعال بودند، اما اکنون این آمار به حدود ۸۰ نفر کاهش پیدا کرده که به دلیل نبود فضای مناسب تمرینی است. 

رئیس هیات اسکواش استان اضافه کرد: با وجود تبلیغات و استعدادیابی‌هایی که برای این رشته داریم، وقتی ورزشکاران و خانواده‌هایشان پا به سالن اسکواش می‌گذارند و وضعیت آن را از نزدیک می‌بینند، دلسرد شده و این رشته را ادامه نمی‌دهند. 

وی یکی دیگر از مهمترین مشکلات این هیات را کمبود مربیان قهرمان ساز در این رشته عنوان کرد و گفت: تا چند سال پیش تنها شش مربی در این رشته در استان فعال بودند که اکنون تعداد آنها به حدود ۱۱ نفر رسیده، با این وجود هنوز مربی سازنده نداریم. 

خسروی که به پایان دوره چهارساله ریاست خود در این هیات رسیده، عنوان کرد: برای اینکه حداقل در بخش مربیان تقویت شویم، مقرر شد یک مربی پاکستانی را به کرمانشاه بیاوریم تا روی مربیان و حتی ورزشکارانمان کار کند. 

وی عنوان کرد: با وجود مشکلات بسیار زیادی که هیات با آن مواجه است، تلاش شده تا ورزشکارانمان را برای تمامی مسابقات کشوری اعزام کنیم. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۸ ۰۹:۲۶

کلا توجه به ورزش استان و تکمیل طرحهای نیمه تمام و شاخص استان به علت سو مدیریت در ورزش استان سالهاست که تعطیل شده . لطفا به این مورد مهم رسیدگی فرمایید . باتشکر