• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۵:۴۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403052818693
  • خبرنگار : 30147

معاون فرماندار شهرستان خبر داد

وضعیت کیفیت هوای شهرستان خواف در حالت خطرناک

وضعیت کیفیت هوای شهرستان خواف در حالت خطرناک

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرماندار شهرستان خواف کیفیت هوای این شهرستان را در حالت خطرناک اعلام کرد.

احسان هنرخواه ۲۷ مرداد در کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار شهرستان خواف اظهار کرد: کاهش کیفیت هوا و افزایش ریزگردها موجب شد تمامی اعضا ستاد مدیریت بحران، اورژانس و هلال احمر شهرستان در حالت آماده‌باش قرار گیرند.

وی از محدودیت ورزش‌های هوازی، فعالیت عمرانی و شهرسازی، فعالیت‌های آموزشی از امروز یکشنبه ۲۸ مرداد تا پایان رخداد در شهرستان خواف خبر داد و گفت: نظر به اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی مبنی بر هشدار نارنجی وقوع پدیده وزش باد، وقوع گرد و غبار به همراه افزایش دما، با افزایش ﺷدت وزش باد در نواحی بادخیز، همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و بروز خسارت در روزهای آتی در شهرستان خواف، مقرر شد اطلاع‌رسانی کامل در زمینه توصیه‌های بهداشتی و خود مراقبتی مرتبط با شرایط پیش رو به شهروندان صورت پذیرد.

معاون فرماندار شهرستان خواف خاطرنشان کرد: از ظهر امروز کیفیت هوای شهرستان خواف بر اساس داده‌های ایستگاه پایش شهرستان، مستقر در سنگان خواف به وضعیت خطرناک قرار گرفت.

وی بیان کرد: در همین راستا جلسه شرایط اضطرار هوای پاک برگزار شد که با پیش‌بینی تداوم شرایط برای یکشنبه ۲۸ مردادماه مقرر شد کلیه رؤسای ادارات مکلف در موضوع گرد و غبار با اخذ نظر و هماهنگی با مدیریت بحران تصمیمات لازم را طبق شیوه نامه شرایط اضطرار اتخاذ کنند.

هنرخواه اظهار کرد: در این راستا و بر اساس کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار شهرستان، اورژانس، بیمارستان و نیز هلال احمر به صورت آماده‌باش درآمده و با آمادگی کامل تا پایان رخداد به شهروندان خدمت‌رسانی خواهند کرد.

معاون فرماندار شهرستان خواف یادآور شد: با توجه به کاهش دید در محورهای درگیر پدیده گرد و غبار، پلیس راهور نیز با همکاری اداره راهداری، تمامی محورهای شهرستان را، از نظر ترافیکی مدیریت و به رانندگان هشدارهای لازم را اطلاع‌رسانی می‌کند. 

هنرخواه گفت: در زمان کاهش دید مطمئنه محدودیت ترافیکی متناسب در محورهای درگیر اعمال می‌شود. همچنین تردد با روشن کردن چراغ و فلاشر تا توقف کامل خودرو در زمان کاهش دید از جمله این هشدارهاست که لازم است رانندگان به آنها توجه کنند.

این مقام مسئول اظهار کرد: با عنایت به ضرورت سلامت شهروندان توصیه می‌شود، همشهریان از انجام تمامی فعالیت‌های ورزشی در محیط باز اجتناب کنند. همچنین بر اساس مصوبات کارگروه مدیریت بحران هرگونه برنامه کویرنوردی، کوهنوردی و سایر برنامه‌های ورزشی فضای باز ممنوع است.

وی افزود: نسبت به عدم سم‌پاشی و محلول پاشی توسط کشاورزان تذکر داده شده است و هشدار شدید به کارفرمایان صنایع و معادن خواف به رعایت دقیق شیوه نامه‌های ایمنی کار در فعالیت‌های صنعتی و معدنی به خصوص واحدهای تولید شن و ماسه، دانه‌بندی سنگ آهن و معادن پلاسری داده شد.
معاون فرماندار شهرستان خواف افزود: همچنین تاکید شده است مسئولیت رعایت موارد ابلاغی با کارفرمایان است و متولیان ایمنی و بهداشت کار به اجرای مصوبات نظارت خواهند داشت.

هنرخواه گفت: جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و در سطح شهر توصیه می‌شود و باید فعالیت‌های بدنی، پیاده‌روی، ورزش، خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.

معاون عمرانی فرمانداری خواف تاکید کرد: شهرداری‌ها و صاحبان طرح‌ها نیز به کنترل سازه‌های شهری، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها مکلف شدند.

همچنین هرگونه فعالیت عمرانی و شهرسازی که منجر به تشدید شرایط گرد و غبار شود در طول مدت رخداد در حریم شهر و روستاهای شهرستان خواف ممنوع است.

هنرخواه گفت: شرایط و میزان آلودگی هوا تا پایان رخداد به صورت ساعتی اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد و با عنایت به اهمیت خود مراقبتی در این رخداد از خبرنگاران و فعالین رسانه درخواست می‌شود در انعکاس هشدارها اقدام کنند.

وی گفت: گرچه در خصوص تعطیلی ادارات، نهادها و یا بانک‌های شهرستان متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد با این حال فعالیت‌های اوقات فراغت و آموزشی کودکان و خردسالان، مهدکودک‌ها در شهرستان تا پایان رخداد گرد و غبار تعطیل خواهد بود.

هنرخواه گفت: اعلام مصوبات کارگروه به منزله ابلاغ رسمی به کلیه دستگاه‌ها و نهادها و مخاطبین عنوان شده است. همچنین مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلف به اطلاع رسانی صحیح به مجموعه کارکنان و زیر مجموعه‌های مدیریتی و نظارت بر اجرای صحیح موضوع خواهند بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha