• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۰:۲۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403052818682
  • خبرنگار : 50616

شهر المپیکی ایران همچنان روی دور استقبال؛ سنگ تمام آملی‌ها برای پادشاه سنگین وزن جهان

شهر المپیکی ایران همچنان روی دور استقبال؛ سنگ تمام آملی‌ها برای پادشاه سنگین وزن جهان

ایسنا/مازندران مردم شهرستان آمل که لقب المپیکی‌ترین شهر ایران را یدک می‌کشند، عصر و شب شنبه ۲۷ مرداد از «امیرحسین زارع» دارنده نشان نقره سنگین وزن کشتی آزاد ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس در بازگشت به زادگاهش به گرمی استقبال کردند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیین استقبال از «امیرحسین زارع» که به پادشاه سنگین وزن کشتی آزاد جهان مشهور شده است، با حضور چند هزارنفری شهروندان آملی از میدان قائم(عج) تا میدان ۱۷ شهریور و پس از آن تا تکیه اسک آمل برگزار شد.

حضور پرشور شهروندان آملی از امیرحسین زارع به حدی بوده که عبور از مسیر حدود ۴ کیلومتری اعلام شده برای استقبال از مدال آور المپیک بیش از دوساعت به طول انجامید.

در مسیر استقبال از ملی پوش سنگین وزن کشتی آزاد ایران، بسیاری از شهروندان با قربانی کردن گاو و گوسفند برای نابغه کشتی ایران دفع بلا کردند.

پرچم خادم الرضا بردوش خادم امام رضا (ع)

امیرحسین زارع که از حدود دوسال قبل و پس از مسابقات جهانی، به افتخار خادمی امام رضا (ع) نائل شده بود، در مراسم استقبالش با حضور یکی از خادمان افتخاری امام رضا (ع) پرچم خادمی امام رضا (ع) برای تبریک به او داده شد.

مراسم ویژه‌ای که با حضور پرشور شهروندان آملی در محوطه تکیه اسک این شهر برپا شده بود، پدر و مادر و خواهر امیرحسین زارع به همراه عموهای او نیز حضور داشتند.

« حمیدآقاجانی» مربی سازنده امیرحسین زارع  نیز درطول مسیر استقبال در کنار او حضور داشت.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک ۲۰۲۴ فرانسه که ۱۶ نفر حضور داشتند، امیرحسین زارع در دور نخست با نتیجه ۵ بر صفر مقابل آیال لازاریف از قرقیزستان به برتری دست یافت و در دور بعد هم با نتیجه ۱۰ بر صفر دسی از کانادا را شکست داد و گام به نیمه‌نهایی گذاشت.

ملی پوش آملی کشتی آزاد ایران دروزن۱۲۵ کیلوگرم، در مرحله نیمه نهایی به مصاف طاها آکگول، قهرمان جهان و المپیک از ترکیه رفت و با نتیجه ۲ بر یک صاحب برتری و راهی دیدارنهایی این وزن شد.

زارع در دیدار نهایی با گنو پتراشویلی‌ از گرجستان دیدار کرد و با باخت با نزدیک نزدیک ۱۰ بر ۹ به نشان نقره این وزن بسنده کرد.

امیرحسین زارع در المپیک ۲۰۲۰ توکیو به نشان برنز رسیده بود.

شهر المپیکی ایران همچنان روی دور استقبال؛ سنگ تمام آملی‌ها برای پادشاه سنگین وزن جهان

 او در رقابت‌های جهانی ۲ نشان طلا در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ و یک برنز را در ۲۰۲۲ بلگراد را در کارنامه دارد.

هفته گذشته نیز آملی‌ها از «محمدهادی ساروی» ملی پوش آملی و کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی ایران در وزن ۹۷ کیلوگرم درالمپیک پاریس که نخستین نشان طلای کاروان ایران را به ارمغان آورده بود، به گرمی و باشکوه استقبال کرده بودند.

مردم آمل برای چهارمین دوره پیاپی در بازی‌های المپیک صاحب نماینده در کشتی آزاد و فرنگی هستند که در سه دوره گذشته نمایندگان شهر قاسم رضایی، محمدهادی ساروی و امیرحسین زارع بودند.

تعداد مجموع مدال‌های المپیکی ورزش آمل با طلای ساروی و نقره زارع در پاریس به ۶ مدال رسیده که از نظر تعداد مدال این شهر را در صدر شهرهای المپیکی ایران قرار داده است.

طلای قاسم رضایی در المپیک ۲۰۱۲ لندن، برنز قاسم رضایی در المپیک ۲۰۱۶ ریو، ۲ برنز محمدهادی ساروی و امیرحسین زارع در المپیک ۲۰۲۰ توکیو و طلای محمد هادی ساروی و نقره امیرحسین زارع در المپیک پاریس، آمل را از نظر تعداد مدال‌های المپیکی بالاتر از جویبار که پنج مدال المپیکی دارد قرار داده است.

از ورزش آمل ۲ چهره دیگر نیز در المپیک پاریس حضور داشتند. امین حق‌پناه ماساژور تیم ملی کشتی فرنگی و حسین حسین‌زاده، مربی سازنده آملی کشتی فرنگی نیز همراه با ملی‌پوشان ایران در این رقابت‌ها حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha