• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۸
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1403052718480
  • خبرنگار : 71429

دادستان تهران اعلام کرد

ترخیص ۱۱۷۵ خودروی چانگان و ۲۷ خودروی آمبولانس از گمرک غرب تهران

ترخیص ۱۱۷۵ خودروی چانگان و ۲۷ خودروی آمبولانس از گمرک غرب تهران

دادستان تهران گفت: تعداد ۲۷ دستگاه خودرو آمبولانس که مدت‌ها در پارکینگ‌های گمرکات غرب تهران بود و به علت مشکلاتی ترخیص نشده بودند با برگزاری جلسات متعدد با وزارت بهداشت ترخیص شدند.

به گزارش ایسنا، علی صالحی دادستان تهران در نشست خبری که در جریان تور نظارتی خبرنگاران جهت بازدید از اقدامات انجام شده در راستای تعیین تکلیف کالاهای گمرک فرودگاه امام خمینی(ره) برگزار شد، بیان کرد: رئیس قوه قضاییه در اکثر جلسات در صحبت‌های خود به حفظ حقوق عامه تاکید دارد، یکی از مسائلی که پیرو این صحبت‌ها دنبال می‌کنیم، تعیین تکلیف کالاهایی اموال تملیکی، گمرکات، انبارهای عمومی است.

وی افزود: تعیین تکلیف این کالاها به عنوان حقوق عامه و صیانت از آن مورد تاکید رئیس قوه قضاییه بوده و ماهم در این راستا این موضوع مهم را در دادستانی تهران مورد پیگیری قرار دادیم. نظارت‌ها و پیگیری‌های مستمری در این رابطه داریم و بازدیدهای موثری انجام شده است. 

دادستان تهران گفت: تعداد ۲۷ دستگاه خودرو آمبولانس که مدت‌ها در پارکینگ‌های گمرکات غرب تهران بود و به علت مشکلاتی ترخیص نشده بودند با برگزاری جلسات متعدد با وزارت بهداشت ترخیص شدند.

وی افزود: تعداد ۱۲۰۰ دستگاه خودروی سواری چانگان در پارکینگ‌های گمرک غرب تهران از تاریخ ۱۴۰۲/۳/۲۴ به دلیل مشکلاتی ترخیص نشده بودند که با پیگیری صورت گرفته و برگزاری جلسات با نمایندگان شرکت سایپا تعداد ۱۱۷۵ دستگاه تا ۱۴۰۲/۷/۳۰ ترخیص شد. 

دادستان تهران بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از دادگاه تعداد ۲۶۷ ردیف کالای بلاصاحب در فرودگاه مهرآباد تعیین تکلیف و رای قطعی صادر و تحویل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) شد. 

صالحی عنوان کرد:همچنین با پیگیری‌های صورت گرفته از دادگاه، تعداد ۱۰۵۰ ردیف کالای بلاصاحب در فرودگاه امام خمینی تعیین تکلیف و رای قطعی صادر و تحویل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) شد.

دادستان تهران افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته از اداره کل گمرک تهران، مواد اولیه وارد شده صنایع داروسازی به وزن ۲ هزار کیلوگرم که جهت مصارف دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد در تاریخ ۱۴۰۲/۵/۱۰ ترخیص شد.۱۸۰ تن سرم وارداتی در شرایطی که کشور به این کالا نیاز داشت، ترخیص شد.

وی گفت: صدور دستور استقرار نمایندگی سازمان غذا و دارو و استاندارد در محل مدیریت اموال تملیکی استان و پاسخگویی برخط به استعلامات لازم قبل از فروش و انهدام کالاها همچنین صدور دستور انتقال کالاهای سلامت محور دارای شرایط خاص دمایی نگهداری از انبارهای عمومی به انبارهای دارای دمای منفی از دیگر دستورات صادر شده در این راستا بود.

صالحی عنوان کرد: پیگیری و تخصیص ۷ انبار مجموعاً به متراژ ۱۱ هزار و ۳۰۰ متر مربع به مدیریت اموال تملیکی استان تهران و پیگیری و تخصیص انبار دارای امکان سرمایش جهت تخلیه و بارگیری گوشت‌های وارداتی در فرودگاه امام (ره) نیز از دیگر دستورات و اقدامات بوده است.

دادستان تهران به انجام ۱۴۲ مرحله بازدید از انبارهای گمرک و اموال تملیکی اشاره کرد و گفت: ۳۶ مرحله جلسه در ستاد دادستانی و تنظیم ۳۰۴ مصوبه از دیگر اقدامات بوده است.

صالحی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده گفت: همچنین پیگیری و ترخیص ۲ میلیون و ۲۶۳ هزار قلم کالای وزارت بهداشت و تعیین تکلیف ۲ هزار و ۴۳۵ دستگاه کشنده در گمرک تهران و ۶ و ۷۷۱ کشنده در گمرکات غرب تهران در مجموع ۹ هزار و ۲۰۶ دستگاه تعیین تکلیف و ترخیص شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha