• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403052718447
  • خبرنگار : 71628

روسیه: تحرکات اوکراین برای حمله احتمالی به نیروگاه اتمی کورسک را رصد می‌کنیم

روسیه: تحرکات اوکراین برای حمله احتمالی به نیروگاه اتمی کورسک را رصد می‌کنیم
نیروگاه اتمی کورسک

وزرات دفاع روسیه امروز (شنبه) با بیان این که اوکراین برنامه دارد به نیروگاه اتمی منطقه کورسک حمله کند، گفت در حال بررسی جدی اطلاعات مرتبط با این موضوع است.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد به طور جدی، در حال ارزیابی اطلاعات درباره تحرکات اوکراین برای حمله‌ای علیه نیروگاه اتمی کورسک است.

اوکراین از حدود 2 هفته پیش، یک عملیات تهاجمی را علیه منطقه کورسک روسیه آغاز کرده است. تحلیلگران می‌گویند، اوکراین ممکن است به دلیل کمبود مهمات و نیروی انسانی، قادر به حفظ تصرفات خود نباشد. کی‌یف، متحمل خسارات سنگینی شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که وزارت دفاع روسیه  در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزارت دفاع با جدیت، در حال ارزیابی اطلاعات کانال‌های مستقل درباره مقدمات رژیم کی‌یف برای حمله‌ای به نیروگاه اتمی کورسک است.

در این بیانیه آمده است که کی‌یف در حال آماده شدن برای تحریکات هسته‌ای با هدف مقصر دانستن روسیه برای حمله به تاسیسات اتمی خود است تا زمینه حمله به نیروگاه‌های اتمی در اوکراین را فراهم کند.

وزارت دفاع روسیه افزود، برنامه‌های اوکرین برای حمله به نیروگاه اتمی کورسک نقض معاهده مبارزه با تروریسم هسته‌ای بوده و با «پاسخ سختی» در صورت اجرایی شدن این برنامه‌ها مواجه خواهد شد.

در جریان حملات اوکراین به روسیه، خبرگزاری نووستی گزارش کرد مقامات اوکراینی قصد دارند به منطقه «کورسک» روسیه و همچنین نیروگاه هسته‌ای «زاپوریژیا» حمله کنند و روسیه را مقصر این اقدامات تحریک‌آمیز بدانند.

پیشتر، خبرنگار نظامی خبرگزاری خبرگزاری نووستی با استناد به منابع اوکراینی‌اش گفت: ما از قصد و نیت اوکراینی‌ها برای حمله به کورسک و زاپوریژیا آگاه هستیم و هدف این حملات متهم کردن روسیه به انجام اقدامات تحریک‌آمیز است.

او در ادامه تاکید کرد: کی‌یف آماده تحریکات هسته‌ای می‌شود و احتمال حمله به نیروگاه هسته‌ای و هم‌چنین منطقه کورسک بسیار بالاست. آنها (اوکراینی‌ها) قصد دارند به تاسیسات نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا حمله کنند. هم‌چنین، کلاهک‌های ویژه از پیش به شهر ژولتیه وودی در منطقه دنپروپتروفسک ارسال شده است.

مسکو و کی‌یف از یکشنبه گذشته یکدیگر را به ایجاد حریق عمدی در زمین نیروگاه اتمی زاپوریژیا که تحت کنترل روسیه است، متهم کرده‌اند. در همین حال، شرکت دولتی «روس‌اتم» روسیه دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد حمله نیروهای اوکراینی به برج خنک‌کننده نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا که منجر به آتش‌سوزی شد، یک «اقدام تروریستی هسته‌ای» است.

در پی حمله نیروهای اوکراینی به برج خنک‌کننده نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم گفت هیچ خطری امنیت هسته‌ای را تهدید نمی‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha