• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403052718374
  • خبرنگار : 71431

بازداشت ۴ فروشنده آنلاین دارو و کشف ۱۰ هزار قلم داروی کم‌یاب

بازداشت ۴ فروشنده آنلاین دارو و کشف ۱۰ هزار قلم داروی کم‌یاب

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری چهار نفر که اقدام به تبلیغ برای فروش غیرمجاز داروهای خاص و نایاب در فضای مجازی کرده بودند، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی در این‌باره گفت: ماموران پلیس فتای تهران بزرگ با انجام رصد و پایش مستمر فضای مجازی متوجه شدند که یک تیم مجرمانه در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به فروش داروهای کمیاب از جمله داروهایی دیابت، ریتالین و ... کرده که در همین راستا اقدامات خود را آغاز کردند. در جریان تحقیقات انجام شده از سوی آنان نیز مشخص شد که چند نفر با ایجاد چندین صفحه اینستاگرامی و درج تبلیغات اغواکننده اقدام به فروش داروهای کمیاب و خاص کرده‌اند.

 وی با اشاره به سرعت عمل پلیس در شناسایی این این افراد گفت: افسران سایبری پلیس فتا با بررسی‌های همه جوانب پرونده و بهره‌گیری از روش های علمی و فنی موفق شدند مجرمین را در فضای مجازی شناسایی کنند. در ادامه با به دست آمدن اطلاعات هویتی متهمان و پس از تشریفات قضایی، در نهایت مجرمان در یکی از مناطق جنوب تهران دستگیر و بیش از ۱۰ هزار  قلم داروی خاص و نایاب از انبار آنها نیز کشف و ضبط شد. 

معظمی گودرزی با اشاره به اینکه داروهای مکشوفه جزو داروهای کمیاب هستند اظهارکرد: متهمان پس از انتقال به پلیس فتا تحت بازجویی قرار گرفتند که در جریان آن اعتراف کردند که این داروها را برای فروش با چندین برابر قیمت از طریق فضای مجازی از چرخه قانونی خارج کرده و آن را در انبارهای غیرمجاز و نامناسب نگهداری کرده بودند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از تشکیل پرونده برای متهمان دستگیر شده خبر داد و گفت: این افراد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. همچنین تحقیقات تکمیلی در خصوص این پرونده همچنان درحال انجام است.

وی به شهروندان هشدار داد: باید توجه داشت که خرید و فروش هرگونه دارو در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ممنوع است و علاوه بر جرم بودن این اقدام، غالب این افراد نیز کلاهبردار هستند،بسیاری از این افراد اصلا دارویی در اختیار ندارند و با یک جست و جوی ساده در فضای مجازی به اطلاعاتی دست پیدا می کنند و مدعی داشتن داروهای نادر هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha